Det borde väl rimligtvis inte vara någon skillnad mot att byta till en modernare mopedmotor i något annat gammalt mopedchassi?
Resonerade jag...
enligt lagen får man ju inte röra dom godkända delarna
Det borde väl rimligtvis inte vara någon skillnad mot att byta till en modernare mopedmotor i något annat gammalt mopedchassi?
Resonerade jag...
Har insett att jag tappat lusten för att bygga vidare på min cykel så nu är högen med delar till salu om någon vill ta över staffetpinnen.
Veven i motorn är kaputt av att slirkopplingen nött för mycket på axeln. Så förslagsvis köper man en ny påhängsmotor och plockar över cylinder, förgasare, pipa och kanske slirkopplingen.
Cykeln är 100% fungerande men bakhjulet har dåligt lager och rullar trögt och bränsletanken läcker lite ur en svetspor.
Tänkte mig en tusing för hela paketet. Eller kanske bytes mot nåt annat? Kanske nån gammal moped eller ett mc-däck eller kanske någon lillasyster? Vill någon ha motordelarna men inte cykeln så kan det också diskuteras.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3135585&postcount=62
Lite vinterpyssel http://motorbicycling.com/showthread.php?t=43361
Har också bytt lite... Det mesta från min hamnade på tippen. Sen lyxade jag upp mig lite.
Hmmm! en sådan med en 350 i........... skulle vara kul
du den är faktiskt riktigt snygg
Nu har "cykeln" den blivit lite mera "boardtrackerinspirerad" en ganska kul trend
Har fortsatt med galenskapet ! Lite Boardtrack stil
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |