bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Så du har skaffat dig en till hoj? sweet!
Ska du återställa eller göra om hojen?
1983, besiktar du den i år är det sista gången någonsin om jag tolkat regeln rätt.
Jo den blev ett inpulsköp i August men den har stått hos svågern nästan 70 mil bort till i julas då den hämtades hem, tanken är att bygga nåt åt classic racer hållet med inspiration av Suzukis XR69 men det kommer ju bli nåt eget då ramen inte är så lika ramen på XR69:an. Blir ingen byggande denna vinter utan det får blir nästa vinter målet är att få den besiktningsbar denna vinter och göra sista besiktningen till våren sommaren.
O ringar och packningar, som skrivits om ovan.
Jag skulle själv på ren rutin byta ut alla små o-ringar av gummi runt olika munstycken osv.
På andra bilden ser flottörhuspackningarna gäggiga ut. Kan tom vara så att han i Karlstad, vad heter stället nu igen, har nya fräscha till just de förgasarna. Vet när jag pratade med honom sist att han hade några fräscha reservdelar till min gamla förgasare àla ´84. Går även att tillverka egna packningar såklart.
Som sagt hojen är nu ihopskruvad med endast rengjorda förgasare och peppar peppar så verkar den gå bra (i garaget) och håller tätt. Min tanke är att få hojen i skick för att besikta den i vår sommar och sen köra lite och se så den verkar vara någorlunda okej. Kommer nog att beställa delar till bromsarna från han i Kalstad, ringde honom igår och han verkade trevlig och kunnig. Blev tal bla tal om "anti dive" men han tycke att den fått oförtjänt dåligt rykte pga av bristande service och underhåll av gaffeln. Blir nog att beställa repsater om han har, men jag skulle ännu hellre hitta en beggad Mikuni RS brygga att stoppa dit.