Fan, jag har suttit halva kvällen och uppfunnit lösningar som skulle ha tagit 24 sekunder att googla om jag inte hade antagit att det var en flat packning från början.mopeddelar.se
avgaspackning mellan 20-50:-
Gänginsats - Biltema, funkar ok; Timesert - bäst (finns hos Würth)För mig verkar det som Pinskuven som suttit i lilla hålet upp till vänster har ryckt gängorna och lossnat helt.
Går det få plats med en mutter bakom det lilla hålet ? Och dra dit avgasröret med en skruv ?
Och så är det dags börja använda 5-56, rostlösare et cetera innan man tar loss saker som sitter och momentnyckel när man spänner saker, systersonen kommer bara bli starkare och ännu lättare vrida sönder mer (som jag ).
Det är svårt via sms Jag upplever det något lättare talades via telefon, inte då att tex i hålla ringar men att förklara med ord är lättare än skriven twx i ett mess.Han köpte en ny cylinder så idag har jag försökt byta kolv och cylinder via sms.
Tyvärr är det svårt att hålla in ringarna den vägen.
Luftburk med filter monterad?Nu sitter den ihop och vägrar starta. Några droppar bensin ovanpå kolven innan man sätter i stiftet gör att det tänder, men mer soppa verkar inte komma fram.
Jag hade med mina begränsade kunskaper börjat med att ta en titt på tändstiftet.Tydligen startade moppen i våras och har mest stått sen dess.
Häromdagen gjorde den ungefär 40, men nu är något galet. Den går inte över 30. Eftersom nästa person i släkten ska ha den står den hos mig och väntar på felsökning.
Sista halvan av gaspådraget gör varken till eller från. Ska jag kasta den kinesiska förgasaren och köpa en annan som första åtgärd?
När jag höll på med mopeder sotade avgasröret igen och behövde göras rent. Det är inte gjort under de senaste åren. Behöver man inte det?
Det är bara den sista biten som ser öppningsbar ut. Är det engångsanvändning?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|