Nödlaga moppe

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Jag kommer ihåg en tid när moppefrågor blev i princip bannade eller åtminstone grovt hånade…
(Sagt med ett stort mått av distans och förhoppningsvis uppfattas som någon form av humor)
Jag tror faktiskt att många här har "mognat" lite, ursäkta uttrycket, och faktiskt insett att moppe är både kul att köra och att skruva med.
Saknar min Compact som jag totalrenoverat, lackat ram, bytt motor till treväxlad fot och femhalva, 17 Bing och hela köret.
Allt nytt eller nylackat.

Första kvällen blev den stulen :mad:
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag kommer ihåg en tid när moppefrågor blev i princip bannade eller åtminstone grovt hånade…
(Sagt med ett stort mått av distans och förhoppningsvis uppfattas som någon form av humor)
Jag är inte förvånad om mina grannar lägger ut filmer på hur fånigt det ser ut när den tjocka gubben plågar den stackars moppen med full gas från Hjälstaby till Hårby.
De satt nog och väntade på att hjulen skulle ställa sig på tvären av belastningen.

Jag pratade mopeder med mina kollegor idag, men när en av dem frågade varför man skulle ha olja i bensinen gav jag upp.
 

Duce-666

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2022
Hoj
Honda
Jag tror faktiskt att många här har "mognat" lite, ursäkta uttrycket, och faktiskt insett att moppe är både kul att köra och att skruva med.
Tyvärr, rent objektivt har du fel. :) Det finns 2 absolut sanningar i livet. 1) Att köra moped är galet tråkigt. 2) Att rösta på miljöpartiet är självplågeri. :tungan
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag tror faktiskt att många här har "mognat" lite, ursäkta uttrycket, och faktiskt insett att moppe är både kul att köra och att skruva med.
Saknar min Compact som jag totalrenoverat, lackat ram, bytt motor till treväxlad fot och femhalva, 17 Bing och hela köret.
Allt nytt eller nylackat.

Första kvällen blev den stulen :mad:
Och billiga reservdelar 🙂👍
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top