Han som filmar kunder ju ha varnat förarna som är på väg om ev. oljespill istället för att bara stå och filma. Rätt osympatiskt.
Vetefasen om jag är så himla sugen på att köra där under en öppen körning. Framför allt med tanke på risken att utsättas för andra som kör med betydligt mindre marginaler än de har förmåga till eller som i några exempel i filmen där man stjäl spår eller rent av prejar andra.
2014 körde jag två varv, när jag hade kört första så tvekade jag om jag verkligen skulle kör det andra, alltså det går väldigt fort där och banan biter tillbaka när man försöker köra offensivt och inte vet vad som finns bakom nästa krök. Höll på att räta på ett ställe men redde ut det till alla fotografers stora besvikelse på närliggande gräskulle utanför staketet.
Till slut körde jag andra varvet också eftersom jag ändå redan hade betalt det.
Som glad amatör utan banerfarenhet så lyckades jag inte ens hänga på en lokal förmåga med en Golf Caddy med ett älska Nurburgring märke på bakdörren, visserligen hade jag tre packväskor på Tigern men det hade nog inte spelat någon roll om jag varit utan.
Alltså när man kör det man vågar i en kurva och så swishar det förbi en mc med hjälmen i ens knähöjd med en MCLaren 5 meter efter tätt följt av en golf 1a och en porsche, det känns som att det föreligger en viss risk här.
Det enda man gjorde var en säkerhetskontroll på mig, den bestod i att jag fick ta bort hjälmkameran eftersom min hjälm inte är godkänd med den på och så knackade man på mina knän för att känna att jag hade CE godkända skydd...sen var det bara att åka, ingen som helst info om hur man ska bete sig på banan.Ja, det blir väl knepigt när diverse olika kategorier förare med olika förmåga befinner sig på banan samtidigt. Vet inte hur uppstyrt det är - läggs det någon större vikt vid att gå igenom hur man bör bete sig på banan eller är det enbart informationsskyltar, att man får skriva under att man kör på egen risk och liknande?
Visst skulle det vara kul att köra på ringen nån gång, men jag håller mig nog till "vanliga" racingbanor där det är lite mer uppstyrt.
Finns det något MC-spel / Bil-spel med Nürburgring alternativr Mountain Coarse Isle of Man
bara för kul och testa nu under lågsäsong.....
Eller några MotoGP banor.
Förslag ?
Gärna för PC.
Eller är det betydligt bättre köpa en X-Box , Playstation ?
Finns det något MC-spel / Bil-spel med Nürburgring alternativr Mountain Coarse Isle of Man
bara för kul och testa nu under lågsäsong.....
Eller några MotoGP banor.
Förslag ?
Gärna för PC.
Eller är det betydligt bättre köpa en X-Box , Playstation ?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|