Rolle Rotax
Ny medlem
För det första "demonstreras" det där på en gatmotorcykel, helt olika körställningar.
För det andra ser det väldigt tveksamt ut när de simulerar den vertikala rörelseförmågan. Skyddet skulle då gå upp melland bakhuvud och hjälm - där har i alla fall jag knappt plats för året.
...och för det tredje. En jacka typ Goretex brukar sitta aningen lösare än ett raceställ.
Sedan ser jag inget brådskande krav på nackskydd i roadracing. Visst, alla skydd är ju bra - men till skillnad från i t ex. bilsporten så utgör ju nackskador en väldigt liten del av kroppsskadorna...
Då måste det ju fungera bra för superbike och 600...
Att skyddet interagerar mot hjälmen är nog inte så dumt om man vill stabilisera nacken mot knäckning och böjning, om en goretexjacka sitter lösare är väl inte ett problem mot skyddet i sig? Sy stället så du får plats med skyddet under.
Men jag har svårt att se hur man ska kunna se framåt på en racehoj men det kanske går om man provar. Men tveksam.
Hur som helst, att det börjar utvecklas någonting är positivt, till slut blir det nog bra och alla chanser man kan ge sig själv att minimera allvarliga skador och invaliditet är bara av godo.