BMW K1300R är det inte många som drar vid rödlysena.
Att den ser sjukt brutal ut gör inte saken sämre.
Jag hade en K1200R för några år sedan (-05-06) och gillar man sporthojens egenskaper så är det definitivt mest -BANG FOR THE BUCK-!
Den fick inte smeknamnet bålgetingen enbart för den gulsvarta lackeringen!
K1300R är ju dess efterträdare och den har jag förvisso inte provkört ens men den bör ju rimligen inte vara sämre.
Jag har åxå problem med att ligga på tanken och köra och BMWn känns lite mer som att man sitter "inne" i hojen och kör, känslan är lite som att ratta en 250 cc. Ratta och ratta men ni fattar.
Väldigt lätthanterlig och en känsla av total kontroll.
Den kallas väl sporttourer men tja? Bekväm som få är den iaf, jag låg och pendlade mellan Umeå och Stockholm/Helsingborg med den under en hel sommar och var sällan trött så där som man bara kan bli om man sitter jefvligt dåligt.
Med PC3, Remus slip on och elektronisk justerbara dämpare så är den mumma lite mer.