Naken hoj POWER

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Älskar sporthojar men sittställningen dödar mig, min rygg pallar inte så...

vilken hoj med upprätt körställning ger mest bang for the buck? Jag tänker framför allt SH power men åxå körbarhet.

Jag vilken är goast tro?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
B-king verkar det ju vara bra fjong i. Har gasat mot såna. Men det är tyvärr sjukt mycket plastkåpor på den med, ingen nakenhoj direkt.

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
CB1000R
Superduke är det ju bra drag i, och en "stolsliknande" sittställning. Honda cb1000R är ju också ett alternativ!

Lycka till :)

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Hade min rygg inte pallat med att köra framåtlutande, men ändå vill ha lite power & en rolig hoj att köra, så hade jag valt en av dessa...

Yamaha FZ1
yamaha_fz1_euro_2008_01.jpg

Honda CB1000R
attachment.php

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Eller bygg/köp en färdigbyggd SF? Jag måste nog göra det inom några veckor då min axelskada sen olyckan i somras inte hinner läka. Ska se om det går att köra SF, annars blir det till att sälja :( Det kanske kan funka för din rygg?

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Mest bang for the buck är ju lätt om du bygger fighter av en sporthoj.

Alla standardnakenhojar lider ju oftast av ett lite svampigt chassi, och ibland också utan justeringsmöjligheter.

Kör själv en Fightad GSX-R 1000 -01 som jag köpte för 38k, och det är sjukt trycka i den hojen, och chassit är bergsstadigt. Otroligt kul hoj för liten peng.

Byggde du förresten inte om din 929:a just i detta syfte?

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
BMW K1300R är det inte många som drar vid rödlysena.
Att den ser sjukt brutal ut gör inte saken sämre.

manneman

Guest
BMW K1300R är det inte många som drar vid rödlysena.
Att den ser sjukt brutal ut gör inte saken sämre.

Jag hade en K1200R för några år sedan (-05-06) och gillar man sporthojens egenskaper så är det definitivt mest -BANG FOR THE BUCK-!
Den fick inte smeknamnet bålgetingen enbart för den gulsvarta lackeringen!
K1300R är ju dess efterträdare och den har jag förvisso inte provkört ens men den bör ju rimligen inte vara sämre.

Jag har åxå problem med att ligga på tanken och köra och BMWn känns lite mer som att man sitter "inne" i hojen och kör, känslan är lite som att ratta en 250 cc. Ratta och ratta men ni fattar.
Väldigt lätthanterlig och en känsla av total kontroll.

Den kallas väl sporttourer men tja? Bekväm som få är den iaf, jag låg och pendlade mellan Umeå och Stockholm/Helsingborg med den under en hel sommar och var sällan trött så där som man bara kan bli om man sitter jefvligt dåligt.

Med PC3, Remus slip on och elektronisk justerbara dämpare så är den mumma lite mer.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Mest bang for the buck är ju lätt om du bygger fighter av en sporthoj.

Alla standardnakenhojar lider ju oftast av ett lite svampigt chassi, och ibland också utan justeringsmöjligheter.

Kör själv en Fightad GSX-R 1000 -01 som jag köpte för 38k, och det är sjukt trycka i den hojen, och chassit är bergsstadigt. Otroligt kul hoj för liten peng.

Byggde du förresten inte om din 929:a just i detta syfte?

Jo, men blev tvungen att sälja o köpa billig offväg istället pga arbetslöshet men nu är man på G igener! Jag älska min 929:a, så en en gixxer 1000 SF kan väl aldrig bli fel...:D

Men jag tänkte att jag skulle vara duktig o köpa en färdig hoj som är byggd naken från början. Men den roligaste hoj jag haft hittills är o andra sidan min gamla bladefighter:banana

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Honda CB1000R är riktigt fin också. Liten, smidig och sportig karaktär på motorn.

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
En superduke o en go hoj med klös i:tummenupp

Sen att den låter som en dröm e bara en bonus

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Mest bang for the buck har du i min hoj:D:D:D:D:D
Då har man så mycket effekt så man håller på att skita ner sig varenda gång man vrider rullen och räcker inte det så är det bara att öka laddet lite:D

Bifogat

• saras foto 2010 842.jpg
    saras foto 2010 842.jpg
    250 KB · Visningar: 361
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS