Naken hoj POWER

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu skall gubbdjäveln svära i kyrkan: BMW R1200R.
53589.jpg
Stämmer inte in på dina krav, men ändå. Gott om kraft i mellanregistret, bekväm, nyskapande retro. Måste du ha toppfartsprestanda, så tror jag på Speed triple, men jag misstänker att de är ganska obekväma på längre sträckor. Vill gärna föreslå någon Moto-Guzzi, men deras nakenmodeller tycker jag är överdesignat tramsiga.

Last edited:

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Budget ??

En X11 går ju rätt fint jue!!

eftersom det "är en superblackbird"

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Superduke alla dagar i veckan..
finns fina moddar att göra så du får gott pulver i den!
fullt ös från tomgång!

• Gilla
Reaktioner: MaG

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Hoj
Hypermotard
Jag har provkört de flesta nakna hojar på 1000cc och den jag tycker är mest lik en sporthoj är helt klart Yamaha FZ1. Jävligt schysst hoj och grymt mycket effekt på topp. Dock är det också därför jag skall sälja min men smaken är som baken antar jag :)

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S
Har FZ1-S och det är en utmärkt cykel om man inte gillar att ligga ner när man kör.

Behöver man mer än 150 hk? Inte jag iaf.

Tiv

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Mest bang for the buck är ju lätt om du bygger fighter av en sporthoj.

Alla standardnakenhojar lider ju oftast av ett lite svampigt chassi, och ibland också utan justeringsmöjligheter.

Kör själv en Fightad GSX-R 1000 -01 som jag köpte för 38k, och det är sjukt trycka i den hojen, och chassit är bergsstadigt. Otroligt kul hoj för liten peng.

Byggde du förresten inte om din 929:a just i detta syfte?

Svampiga?

Har du kört SuperDuke, Speed Triple, FZ1, CB1000R, Z1000 etc?

MT-1 och Big King är en sak, men lägg inte de korvmojjshojarna i samma fack.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hade min rygg inte pallat med att köra framåtlutande, men ändå vill ha lite power & en rolig hoj att köra, så hade jag valt en av dessa...

Yamaha FZ1

Honda CB1000R

Hade lätt valt nån av dessa oxå.. Är ju i princip samma snurror som i R1/CBR1000RR i dem.. Sen är båda dessutom jävligt snygga. CB1000R har väl ett litet övertag, bl a för att orginalburken på FZ1 är så vidrig.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Råder dig att prova en 3 pip, mycket trevlig karrakär som passar en naken hoj!
Har haft V-Twinnar, radfyror, & triplar, triple har skönast karaktär tycker jag, för att inte tala om ljudet!

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Superduke ,Ducati Streetfighter , Aprillia tuono , Triumph Speedtripple . Honda Cb1000R , Yamaha Fz1 Nya Kawan Z-1050 ? är rätt cool den me .

Det finns mkt att välja på :) Tänk på att det skilljer en hel del i Vikt och smidighet på hojarna.. dom lättaste väger ca 200kg fulltankade tex superduke o Streefighter vissa väger mkt mer tex Triumph och Fz1 kanske inte så mkt på pappret men på riktigt ;)
typ 20-30kg mer ..

Sen så är det väl en smaksak om man vill ha Twin eller 3 eller 4a , dock så är Twinmotorerna mer anpassade för bus med sitt vrid och kraft från låga varv tycker ialf jag :banana

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Benelli tnt skulle jag valt om jag hade cash...;) Annars speed tripple...:banana

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Om man vill ha en liter streetfajter måste man välja
Superduke. Annars har man inte provat den..:D

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Jag åker Honda SF1100 X11 bytt styre & lampa klockrent :)

Tackar för detta tips båda två!

Sitter man bra på den? Går ju att hämta i Tyskland för ca 25000 kr för en -02, sjukt bra. Har kollat in den lite grand faktiskt men aldrig provat.

Nöjd med denna?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu skall gubbdjäveln svära i kyrkan: BMW R1200R.
53589.jpg
Stämmer inte in på dina krav, men ändå. Gått om kraft i mellanregistret, bekväm, nyskapande retro. Måste du ha toppfartsprestanda, så tror jag på Speed triple, men jag misstänker att de är ganska obekväma på längre sträckor. Vill gärna föreslå någon Moto-Guzzi, men deras nakenmodeller tycker jag är överdesignat tramsiga.

Det där är en RIKTIGT trevlig hoj. Jag blev glatt överraskad när jag körde en faktiskt. Men 100 hk kallar jag kanske inte direkt för "power"

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det där är en RIKTIGT trevlig hoj. Jag blev glatt överraskad när jag körde en faktiskt. Men 100 hk kallar jag kanske inte direkt för "power"
Det var det jag menade med att den inte stämmer in på önskemålen. Strax över 100 kusar imponerar inte på pappret, men jag gillar när man kan köra avslappnat men fort. Därför uppskattar jag mellanregistret. [YOUTUBE-ID]5nMGJKB3_BM[/YOUTUBE-ID] Men till det syftet är egentligen Moto-Guzzis bedrägligt lugna motorljud oslagbart. [YOUTUBE-ID]-fx-JD9Jc7I[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år