Naken hoj POWER

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Finns det verkligen nakenhojar med power? Finns väl bara gubb räsers?

Varför inte köpa en sport hoj och bygga om till fighter? Kasta på kråss styre och såna grejer på den och ut och jaga små ligister på bulten och gasa SATAN!!! :tummenupp

Det är vad jag skulle gjort...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Varför inte köpa en sport hoj och bygga om till fighter? Kasta på kråss styre och såna grejer på den och ut och jaga små ligister på bulten och gasa SATAN!!! :tummenupp

Nakenhojjar körs i en annan hastighetsintervall. Därför är det viktigare med ett brett effektområde än hög toppeffekt. Drevar man ned en sporthoj tillräckligt för att kunna använda allihopa hästapållarna effektivt, utan att hamna över 200 km/h, så blir den ganska bockig att köra.

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen

DSC00494.jpg
DSC00500.jpg

Ja det är förjäkligt att det inte finns nakenhojar med pulver. 155.00 HP vid 9500 RPM (115 Nm @ 9500 RPM) Den får mig verkligen att känna mig som en gubbe :D

Men mest bang for the buck Är det nog inte. Hojen är dyr. 185 k, sen är det dyr service och dyra reservdelar. Körställningen är lätt framåtlutad men inte lika aggressiv som på en kåphoj. Har ryggproblem jag med men fungerar hyfsat att köra endå.

Skulle nog valt Honda CB1000R. Det är nog med hästar och ett bra vrid. 123 HP vid 10000 RPM med vrid på 100.00 Nm @ 8000 RPM.
Mer upprätt körställning än på streetfightern. Du borde kunna få en ny CB1000R -09 med en massa Rizoma godis och ett bra slipon för strax över 100 k.

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Nu vet jag inte om jag missat vilken budget du har, men jag är nöjd med min GSX1400 och rekommenderar gärna modellen. Priserna på begmarknaden är bra. Hojen har hyfsad skjuts i accet, kanske inte så jättebra väghållning, men helt ok att köra sansat med i kurvorna och fort ibland rakt fram.

Jag kan tänka mig att ett problem med SF:ade sporthojar är försäkringspremien, som nån nämnde. Å andra sidan kanske man kan nöja sig med halvförsäkring när man inte har dyra kåpor på.

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Hoj
Honda VFR800 -98
Tackar för detta tips båda två!

Sitter man bra på den? Går ju att hämta i Tyskland för ca 25000 kr för en -02, sjukt bra. Har kollat in den lite grand faktiskt men aldrig provat.

Nöjd med denna?

Jag är helnöjd med min sitter bättre med det styret jag har + att det är lite upphöjt går som ett skott gör den med :) rätt billig att försäkra jag har min försäkrad på bilsport& mc

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
MV Augusta Brutale :tummenupp

brutale910-023_edited.jpg

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R

Finns "gubbräsers" med power.. Jag lovar...:D

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Min GSX 1400 är hyfsat pigg... något modifierad dock.
147hk/148Nm på bakhjulet med mycket snälla kamaxlar.
Kanske till salu PM:a i så fall.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...