Naken hoj som huliganhoj? Vilken?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
bump bump blev ingen hoj förra året men de blir det nu!

Om nån äger nån av hojarna som nämns i tråden eller som borde nämnts, så vore jag evigt tacksam för ett reg nummer att kolla med folksam med, går inte utan reg nummer och med tanke på att en fireblade skulle kosta 508 kr månaden för hel på mig hos dom, och fyrsiffrigt överallt annars där jag tittat så vore det fint.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
bump bump blev ingen hoj förra året men de blir det nu!

Om nån äger nån av hojarna som nämns i tråden eller som borde nämnts, så vore jag evigt tacksam för ett reg nummer att kolla med folksam med, går inte utan reg nummer och med tanke på att en fireblade skulle kosta 508 kr månaden för hel på mig hos dom, och fyrsiffrigt överallt annars där jag tittat så vore det fint.

Fireblade för 508 kr/månaden?!

Det är ju ett grymt bra pris - vad är det för kriterier? Årsmodell på både dig och hoj t ex?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
98 på hojen och 89 på mig boende 1 mil från sthlm inget a kort än men a1 sen 6år

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
98 på hojen och 89 på mig boende 1 mil från sthlm inget a kort än men a1 sen 6år

Hur gick det till? Det är ju fan vad jag skulle betala för min SR från 1980 hos Länsförsäkringar, som brukar vara minst dyra (billiga känns jävligt fel att skriva), i alla fall på bilen.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Ingen amning men de e Folksam, dem tog 3000 hel hel för min xr650 som blev stuleeftern för två år sen, cirka två månader efter jag köpt den så borde vara på deras shit list

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
Tjena prulle!

Har en -06 SD. Tänkte ge dig min bild av hojen så får du avgöra själv vad som är nyttig info...

Hade senast innan SD'n tre olika 600:eek:r, en radfyra, en tvin och en stånka. Alla roliga på sina egna sätt, det enda de hade gemensamt var egentligen att jag ledsnade på dem så snabbt. Radfyran gick bra, men lät för illa (dremel...). Stånkan gick också bra, men hade ingen elstart, charmigt... ett tag i alla fall. Tvinnen lät bra men var alldeles för trött.

Ville därför ha en hoj som jag inte skulle tröttna på så snabbt. Blev kär i SD'n och köpte den på stående fot utan provkörning ens. I januari... det var lång väntan på våren det året kan jag säga. Prestandamässigt är det ju 118 standarpållar på 187 kg hoj vilket ju inte matchar en R1 eller liknande rakt fram, men kroknar vägen lär du knappast bli långt efter. Vrider du på rullen åker framhjulet upp utan problem, om du har bra grepp vill säga. En krokig och glest trafikerad väg med bra (slät) asfalt kan jag inte tänka mig mycket mer skoj hoj än en SD, men det som man faktiskt tröttnar på (när man är gammal och tjock som jag...) är att responsen och styvt chassi som är så klockrent när man står på faktiskt är jobbigt överallt annars. Touring är inte att tänka på, 5 mil motorväg räcker bra för att vilja kliva av. Inne i stan är den hopplös, den är mest jobbig att smyga runt med. Hela hojen skriker KÖR MIG HÅRT DIN FJOLLA hela tiden och så länge du gör det blir du rikligt belönad. En summering är väl egentligen att den är dyr att serva, käkar däck, drar mycket soppa, inte jättebilligt i försäkring, stötig och plågsam i stan eller på motorväg, men alldeles alldeles underbar :)

Så fråga dig först och begrunda ordentligt vad du vill ha den till. Få hojar är bra på allt, en del är hyfsade på det mesta och SD'n duger egentligen bara till en sak om man inte är masochist - att köra så hårt det går, den är i min mening definitionen av en huliganhoj.

Därför ska jag sälja min i vår när isen lossnat, den bara står och kostar pengar och frugan vill ha en ny altan. Att jag tröttnade på 600:eek:rna var nog egentligen inte deras fel, det var nog mera symptomatiskt för mig :D

Lycka till med ny hoj, PM:a om du vill ha reg nr för att kolla försäkring förresten, jag kör hel/hel Svedea för 4300. 35 och bor utanför Uppsala, bytte nyss från BoMC som ville ha 5900 hel/hel.

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Bandit 1200, bra sprutt i motorn och snuskigt billig försäkring via Svedia och det finns mycket delar till den modellen.
Fungerar både för bus och touring, banåkning är dock inte att föredra.

http://www.sporthoj.com/garage/?mcid=688

Last edited:

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Hoj
ER6N -15
Naket mellanklasstest i senaste Allt om MC. Honda 600 Hornet, Yamaha FZ8-N, Kawa Z750R, Suzuki GSR750, Ducati Monster 796 och Triumph Steet tripple R. I testet vinner Trajjan före Suzukin och Yamahan.

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Fått nått pris på KTM-försäkring eller?:smasha

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
Hornet 600, LS650
Tycker du ska testa en Hornet, grymt nöjd med den jag har.:banana Billig att försäkra, tror min kommer ligga på 6000 hel/hel i sthlm, område 1 i år. Byt till en termi-slipon så blir ljudet helt ok :) Symaskin visst, man måste hålla den över 8000 varv för att det ska finnas nån kraft i motorn. Drevar man den så blir den säkert ännu busigare....

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC