O för mig kostar den 3200 kr/år , halvförsäkrad.... en annan aspekt.
Okej ja försäkringar är en djungel och som 22 och boende några mil från sthlm blir den inte mindre tät direkt.
Ett förslag: BUELL!!! Du borde kunna hiita en äldre rör ramare eller en XB 9 kring de pengarna vill du ha en XB 12 så kostar dom mer.
Dessa är ju nakenhojarnas nakenhoj! Mycket vrid och skönt muller
Cool attityd men är dom ite ganska klena?
Honda CB600FA Hornet. Kul hojj, billig försäkring.
Ska kollas på, ligger ganska rätt motor mässgit (på pappret, karaktären är ju ganska avgörande för hur det upplevs i verkigheten)
Köp en R1 98-03 fighter... då får du verkligen valuta för pengarna!
Tror jag säkert, lite väl mkt i år tror jag, sen vill jag inte veta vad försäkringen går på..
Z 750 04 eller 05 borde du kunna få för den summan. Den är bra mycket roligare än de flesta 600 cc
Helt klart ett alternativ!
Första snön har kommit och det är köparens marknad, dvs. det går att tokpruta på allt.
SuperDuke är riktigt rolig, Aprilia Tuono likså.
Z1000 är snygg och nästan lika rolig.
Skall du ha ombyggda hojar så en nyare CB900RR eller Yamaha R1 i fighterkostym. Dessa kommer att skänka dig många roliga stunder.
Ja det och jag verkar ha körkortet spärrat första månaderna nästa säsong så verkligen inget skäll att springa iväg. Superduke skulle sitta fint, aprilian har jag svårt för, sen e den dyrare än duken..
z1000 låg ju fint i pris ska undersökas!
Som någon nämnde tidigare, fz6-n. Hade en sån tidigare och var helnöjd med den. Försäkringen ligger på samma nivå som er:6an, billigare än hornet.
Satsa isf på en 07:a eller nyare då det infördes 5års garanti på 07
rna.
Kan det bero på att den har lika många hästar som er6an och 20 mindre än horneten? Skit snygg men nja..
Ktm 950 SM ligger bättre till i pris än superduken, tror absolut du kan hitta en sån för 50k så här på hösten. Stämmer nog in på beskrivningen huliganmoppe med mindre skruva. Är du 24 år eller äldre blir försäkringen billig.
Den är iof cool som fan ska hålla ögonen efter!
jag har haft en Z750 och var mycket nöjd med den.
En till röst på z750
Jag har en street triple R och den är helt makalös att köra. Med arrow 3-1 får du otrolig respons i motorn och mer än tillräckligt med kraft (för mig i alla fall). Jag har haft den två säsonger nu och är hur nöjd som helst. Försäkringen är inte så dum den heller, betalar 4600/år helförsäkring i storstad.
Vad skiljer mot speed triplen? Verkar riktigt nice men 50k är verkligen smärt gränsen vill ha lite kvar till bostads topplån
köp en Z1000 den e hur grym som helst och mycket lätt att slanga med.
hehe många som gillar z 750/1000
Om trådskaparen ska ha en huliganhoj och har 50K att lägga ut är det bara en drygt 5 år gammal tusenkubikare aktuell tycker jag.
Hur mycket huligan kan man vara på en dam/nybörjarhoj som tex en fz6?
Tramsigt, man behöver 140+ hk och bra bromsar för att kännas sig som en huligan på större vägar.
Helt vad jag anser om fz6/er6 etc säkert trevliga hojar tvivlar inte på att jag är begränsingen på en sån också. Men inte vad jag är ut efter.
Däremot vill jag nog ha en säsong på mig på ~100 häst hoj dels för försäkringen dels för att vänja mig, hann precis börja ledsna på effekten i min 50 hästars motard
Riktigt rolig, men vi bor i tusenkubikarnas land .. Folk kommer att såga den för att den bara har 100 pollar
Har den såpass?! hitta uppgifter om 75 häst.. tyckte det va konstigt att strypa bort 40 häst från r6an när man tog bort lite kåpor
Vad har er6an? måste ju va 7x häst eller? slö är den ju iaf..