Stora skillnaden är ju naturligtvis vridet, när man väl varvar en 600 eller 675´a finns det nog pulver så att det räcker. Just 675´an har ju fått bra omdömen vad det gäller vridet så det kanske är det bästa mellantinget, inte lika fin känsla/kvalitet som Honda kanske men chassiet kan mycket väl slå Hondan på fingrarna när det svänger.
Hade CB1000RA:
+ Komfort, jämnt register med bra botten och mellan men ingen hysterisk topp = maxvarv ca 10500 om jag kommer ihåg rätt.. smaksak. Rätt känsla i det mesta, reglage, låda etc, kvalitet.
- Tankkudden i början = äkta pungkross och man lär sig "en näve mellan skrevet och tanken" den hårda vägen. Blå instrumentering, kanske fint i mörkret men inte särskilt tydligt i dagsljus. Bromsarna med ABS kunde vara lite effektivare, har för mig att de utan ABS ska klippa i lite bättre. Sägs vara lite för mjuk i chassiet på bana, prövade tyvärr aldrig det med min.
Jag provkörde aldrig 600´an utan fastna för 1000 direkt men kört en del FZ6-S som har PCIII eller V samt slipon och den går förvånansvärt bra och lekande lätt att kasta runt jämfört med min dunderklump till VFR =0) Kan nog påstå att jag kör fortare per automatik med med FZ6´an än med VFR´n. Om det är en fördel eller nackdel låter vi någon annan avgöra men samtidigt så skulle jag nog ruttna på behovet av varv i längden. I avseende bana är jag dock sugen på en 675R, om de får arslet ur vagnen och får dit ABS på den bara så kan det nog bli affär om något år eller två då nyköp aldrig känts aktuellt på en hoj. Nästan nytt brukar vara en bra affär.