Namn på hund

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
"kom hit"

Eller som mina gamla katter:

Lawson (efter Eddie)
Freddie (efter Spencer)
Dainese (efter...ja ni vet)

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
min hund har ett antal namn :yoparty
Figaro (riktiga namnet).....Figge, Tody, Svartling, Buse, Knobben, Snubben, Konstige Vovven, Skrälle, Pumba....osv

Bifogat

• pose2.jpg
    pose2.jpg
    49.1 KB · Visningar: 47

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Kalla hunden för Sex!

Följande historia är helt ohederligt stulen från PotatoesMC. Tack NILS :rofl

Alla som skaffar hund brukar kalla den Fido, Snuttan eller något i den stilen. Jag kallar min hund "Sex". Det visade sig vara ett lite känsligt namn på en hund. En dag tog jag Sex med mig ut, och naturligtvis sprang han från mig. Jag letade i timmar efter hunden, och till slut fann jag en polis. Han frågade vad jag hade för mig ute klockan fyra på morgonen. Jag svarade att jag letade efter Sex. Mitt fall kommer upp i rätten på torsdag.
En dag gick jag till Stadshuset för att fixa hundlicens. En tjänsteman frågade vad jag ville. Jag svarade att jag ville ha licens för Sex. "Det vill jag med ha" sade tjänstemannen. Men det här är en hund, sade jag. Han svarade "Jag bryr mig inte om hur hon ser ut". Ni förstår inte, sa jag. Jag har haft Sex sen jag var två år. Han replikerade:"Du måtte var en stark pojke".

När jag skulle gifta mig, sa jag till prästen att jag ville ha med Sex vid vigseln. Han sa till mig att vänta till efteråt. Jag sa: men Sex spelar en viktig roll i mitt liv, och hela min livsstil handlar om Sex. Han sa att han inte ville höra något om mitt personliga liv, och att han inte tänkte viga oss i sin kyrka. Jag sa, att alla skulle gilla att ha Sex med. Nästa dag vigde vi oss borgerligt hos en fredsdomare. Min familj får inte vara med i kyrkan längre.

På smekmånaden hade vi hunden med oss. När vi skrev in oss på hotellet, sa jag att jag ville ha ett rum för frun, och ett speciellt rum för Sex. Portiern sa att alla rum på hotellet är för sex. Då sa jag,-Ni förstår inte. Sex håller mig vaken på nätterna. Portieren svarade,- Mig också.

En dag sa jag till en kompis att jag hade haft Sex på TV. han sa,- Lägg av!. Jodå, svarade jag. Det var i en tävling. Han sa, -Du skulle gett mig en biljett.

När min fru och jag skulle skiljas, fick vi slåss om vårdnaden om Sex. Jag sa till domaren, -Herr domare, jag har haft Sex före giftermålet - jag också, sa domaren. När jag sa att efter giftermålet försvann Sex, svarade han: -samma här.

Så nu har jag suttit i fängelse, varit gift och skild, och haft mer problem med denna hund än någon kan ana. Första gången hos psykiatern frågade hon: -Vad är ditt problem? Jag svarade: -Sex dog ifrån mig. Det är som om en nära vän hade lämnat mig, och det är så ensamt. Doktorn sa: -Hör på här, både du och jag vet att sex inte är människans bästa vän, så- SKAFFA DIG EN HUND!!

Personligen så tycker jag bättre om katter.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
>Bengt< ... jag tycker alltså att det är ett skit fräckt namn på djur och nope, menar absolut inget illa mot folk som heter Bengt... är helt seriös på de namnet.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Panos skrev:
Figaro (riktiga namnet).....Figge, Tody, Svartling, Buse, Knobben, Snubben, Konstige Vovven, Skrälle, Pumba....osv

Blir det inte svårare för hunden då och veta att man kallar på just honom när man säger något namn? :confused:

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Nikita heter våran bebis

Bifogat

• IMG_0915_1.jpg
    IMG_0915_1.jpg
    64.5 KB · Visningar: 41
  • Hemma_1.jpg
    Hemma_1.jpg
    56.3 KB · Visningar: 46
  • Nikita_1.jpg
    Nikita_1.jpg
    61 KB · Visningar: 41

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Panos skrev:

Det går utmärkt att döpa om hundar till flera namn eftersom..
Jag har gjort en del namn experiment på syrrans Bichon frisé (lr va fan dom nu heter) .. det tog inte så länge förrän den började förstå att jag kallade hon för hunden. osv.. :D

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Quaya skrev:
>Bengt< ... jag tycker alltså att det är ett skit fräckt namn på djur och nope, menar absolut inget illa mot folk som heter Bengt... är helt seriös på de namnet.
Bengt är ett kattnamn! Åtminstone på min senildementa luddskalle.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Hitler eller Stalin :tomten'

EDIT: Har förresten 2 katter som heter Egon och Einar..
Vår hund heter Theo..

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
varför inte Gaylord Focker :rofl
efter filmen- Släkten är värst :tummenupp

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
#2 skrev:
Det går utmärkt att döpa om hundar till flera namn eftersom..
Jag har gjort en del namn experiment på syrrans Bichon frisé (lr va fan dom nu heter) .. det tog inte så länge förrän den började förstå att jag kallade hon för hunden. osv.. :D

jo....hundarna lyssnar till allt (speciellt min) :yoparty :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0