Du är väl skåning? Isf föreslår jag ett äkta kastanjeträd eller ett mullbär. Förutom att det blir stort och bra så ger det delikata frukter.
Det är väl inte så mycket mer man behöver? Grabben är inte tillräckligt stor för att uppskatta något ceremoniellt kring honom så försök ha roligt med era bekanta bara!
Köp några dags-/vecko-tidningar och/eller prylar från den dagen och slå in i ett "tids-paket".
Att öppnas av grabben om 20 år typ.
Hade en kompis som gjorde det vid födseln av sitt barn (och varje födelsedag därefter).
Barnet har tre år kvar tills det kan öppna det första "tids-paketet". Sjukt nyfiken!
Ungarna körde något liknande i skolan.
Nu är det dags för namngivning igen, och jag är lika idélös som vanligt.
Vi hade äldsta grabbens namngivning i maj 2015, och då planterade vi ett mullbärsträd på blöjräserns förslag som blev så ini helvete bra!
Namngivning för tösen höll vi i augusti 2016 där vi satte en blomkrans på hennes huvud som vi sen torkade och ramade in. Vi bad därefter gästerna skriva en hälsning till henne som skulle öppnas på ett bestämt datum i framtiden, vilket var en variant av Kratoz förslag. Blev också en hit där vi ser fram emot att öppna 47 brev under 25 år, varav ett "i händelse av föräldrarnas bortgång".
I augusti i år är det dags för nytillskottet, en kille på 6 veckor i nuläget. Jag vill helst inte upprepa vad vi gjort tidigare så jag tar gärna emot förslag på hur vi kan variera oss.
Vi ska även dela ut fadder/mentor-brev till berörda personer och undrar om det finns någon vänlig själ som har något förslag hur det skulle kunna se ut? Vill göra tre personliga till dem som vi utsett till faddrar/mentorer, så alla förslag är välkomna.
Jag följer tråden minutiöst!
/Mange
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS