Namninsamling för köp av lap timer

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
jorpes skrev:
Tyvärr Oscar. I just det fallet tror jag det är kört för dig. Cs-Ra batteri A7D storlek är mycket svåra att få tag på, så du får nog slänga din timer :-((

Om du har tur kanske Vattenfall kan sponsra med batteri när de lägger ner Barsebäck....

/Eriksson

:hihi :hihi :hihi

Testa apoteket. Billigt att köpa batterier där.

Dom har de flesta "mini" batterier... så du ju få tag i dom på kvällstid då apoteken brukar ha lite generösare öppettider än din lokala klockandlare....

Eller... ni kanske har Clas Ohlsson där nere i skåne :va
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
jorpes skrev:
Tyvärr Oscar. I just det fallet tror jag det är kört för dig. Cs-Ra batteri A7D storlek är mycket svåra att få tag på, så du får nog slänga din timer :-((

Om du har tur kanske Vattenfall kan sponsra med batteri när de lägger ner Barsebäck....

/Eriksson

Det är ju vanliga platta batterier! Tror de hette 3024 nånting...
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Seså... Kom igen nu någon och skruva isär mottagaren och kolla vad det är för batterier. Jorpes är full!
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
laptimer

blir det fler beställningar????jag är mycket intresserad
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
yzfjohan skrev:
blir det fler beställningar????jag är mycket intresserad

Tror inte att det blir med gruppbeställningar därifrån då någon på AIM (eller vad det var) var lite sura över att det köptes laptimers billigt från usa och skickades hit.

Maila White Buffalo Racing och kolla ifall han kan sälja en till dig. Det blir mycket billigare än att köpa från Sverige även utan grupprabatt.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
yzfjohan skrev:
blir det fler beställningar????jag är mycket intresserad
Som Magnus skrev fick den svenska distributören kännedom om vårt gruppköp från hans amerikanska kollega. Han blev sur, hörde av sig till tillverkaren som tog den amerikanska distributören i örat. Men vi hann få våra lap timers för ca 1.700 kr. Testa att maila White Buffalo. Men risken är att den svenska distributören eller en kompis till honom (återigen) läser den här tråden och (återigen) ilsknar till.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
...är missnöjd med batteriförbrukningen på min (laptimern, inte sändaren). Har bytt 3 gånger och testade ordentligt nu på ERF:et i Mo i Rana.

Nya batterier klarade inte kval + 10t race, ...la av vid ca 4t kvar. Piss !

Är det fel på min tro, eller ? Hur funkar era ?
Funderar på om den kan gå att "bygga om" till extern elförsörjning.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag har en AIM MyChron Light med intern elförsörjning och den har efter en racehelg och ca tre träningskvällar en hel del energi kvar batterierna. Oscar har haft samma problem som du. Och Jorpes; som hörde av sig till den amerikanska ÅF:aren; som lovade att fixa en ny.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Nyteknik skrev:
Jag har en AIM MyChron Light med intern elförsörjning och den har efter en racehelg och ca tre träningskvällar en hel del energi kvar batterierna. Oscar har haft samma problem som du. Och Jorpes; som hörde av sig till den amerikanska ÅF:aren; som lovade att fixa en ny.
Ok, tack !
...tar ett snack med WBR då.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Svar från WBR:

"AIM said that battery life on the TG is only 6 to 8 hours with continuous
use. They suggest to use a higher grade battery like Renthal or Durocel or the highest quality battery you have available."

Inte konstigt att inte AIM anger den datan (jag letade iaf) i sin spec. Då hade dom inte fått sålt många. ...skit !!
Nån som vill köpa, ...billigt !

Ska försöka kontakta AIM &så ang möjlighet till byte t ext.power.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Zoidberg skrev:
Svar från WBR:

"AIM said that battery life on the TG is only 6 to 8 hours with continuous
use. They suggest to use a higher grade battery like Renthal or Durocel or the highest quality battery you have available."

Inte konstigt att inte AIM anger den datan (jag letade iaf) i sin spec. Då hade dom inte fått sålt många. ...skit !!
Nån som vill köpa, ...billigt !

Ska försöka kontakta AIM &så ang möjlighet till byte t ext.power.
6-8 timmars effektivt användande är ganska mycket. Jag stänger alltid av min när jag kommit in in depån. Då är den i gång 15-20 min per pass och en dryg timme per träning. Kolla om du får bättre livslängd genom att göra som de föreslår; byta till batterier av högsta kvalitet. Lycka till!
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Nyteknik skrev:
6-8 timmars effektivt användande är ganska mycket. Jag stänger alltid av min när jag kommit in in depån. Då är den i gång 15-20 min per pass och en dryg timme per träning. Kolla om du får bättre livslängd genom att göra som de föreslår; byta till batterier av högsta kvalitet. Lycka till!
PÅ ERF:et i Mo + kval räckte det inte halvvägs... :( , ...med tanke på att det är den serien som är min huvudinriktning blir det rätt värdelöst. Batterierna jag använt kostar 50-90 :- så dom "fina" lär inte gå av för hackor = måttligt aktuellt om dom ska bytas varje tillfälle.

Så jag hoppas på ett förstående AIM gällande byte !
Annars som sagt, ..till salu !
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
När vi ändå pratar om nämna laptimer.
Är det mer än jag som har problem med att alla tider inte dyker upp när man tankar till datorn?
Jag får upp en del tider, men inte alla "runs". Jäkligt störigt. Av nån anledning får jag aldrig med bästa tiderna till datorn...

Någon som stött på samma problem?
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Aim

Zoidberg skrev:
PÅ ERF:et i Mo + kval räckte det inte halvvägs... :( , ...med tanke på att det är den serien som är min huvudinriktning blir det rätt värdelöst. Batterierna jag använt kostar 50-90 :- så dom "fina" lär inte gå av för hackor = måttligt aktuellt om dom ska bytas varje tillfälle.

Så jag hoppas på ett förstående AIM gällande byte !
Annars som sagt, ..till salu !

Tjena...
Tradit med din AIM! Min fungerar kanon och jag har inte bytt batterier ännu. Jag har iofsg inte haft den på ett helt ERF men i alla fall alla tävlingshelger + ett antal träningstillfällen. Min batterinivå är fortfarande över hälften!

Om du ska sälja den så vet jag att yzfjohan här på SH vill ha en sån. Jag känner killen, kommer från Eksjö och kör R600 med mig. Trevlig kille.
PMa han vet ja!

Kristoffer
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Är det någon som vet hur man kan ta bort varv från programvaran (LightAnalyzer)? Programmet räknar ut bl a standardavvikelsen men värdet blir meningslöst pga det första varvet blir så långt - jag slår på den i depån innan jag kör ut.

Alternativt, någon som vet hur man får Excel att fatta tiondelar och hundradelar av en sekund?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top