Namninsamling MOT höjd fordonsskatt!

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Eller flytta till ett land där vi inte har världens högsta skatter. Dessutom betalar vi ju knappt någon fordonskatt för mc :p
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
SvartR1a skrev:
Eller flytta till ett land där vi inte har världens högsta skatter. Dessutom betalar vi ju knappt någon fordonskatt för mc :p

Jag ska flytta :tummenupp Men jag ska gå klart skolan först.. Och du har väl en bil oxå? Åker väl inte MC jämmt?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Stolten skrev:
Jag ska flytta :tummenupp Men jag ska gå klart skolan först..
Konstigt att du upplever skattetrycket som så betungande med tanke på att du bara betalar fordonsskatt. Där sitter du och lever på våra pengar och skryter om att du ska flytta till ett annat land för att slippa betala tillbaka vad du är skyldig oss!?

Har du ingen skam i kroppen :7peta :D
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
Bingo skrev:
Konstigt att du upplever skattetrycket som så betungande med tanke på att du bara betalar fordonsskatt. Där sitter du och lever på våra pengar och skryter om att du ska flytta till ett annat land för att slippa betala tillbaka vad du är skyldig oss!?

Har du ingen skam i kroppen :7peta :D

Nope, ingen skam här inte... Jag utnyttjar bara systemet :tummenupp
 

kjuze

Guest
Stolten skrev:
Jag ska flytta :tummenupp Men jag ska gå klart skolan först.. Och du har väl en bil oxå? Åker väl inte MC jämmt?

Så du ska låta oss andra betala för din utbildning och sen flytta? Skriver hellre på mot sånna som dig. Utsugare, nästan lika illa som att skenförsäkra.
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
kjuze skrev:
Så du ska låta oss andra betala för din utbildning och sen flytta? Skriver hellre på mot sånna som dig. Utsugare, nästan lika illa som att skenförsäkra.

Japp, jag har inget val just nu eftersom jag inte är myndig.. Sen kanske jag bara bor utomlands i några år.. Mina föräldrar har betalat min utbildning genom att betala skatt så.. :tungan Plus att jag betalar skatt på mina pengar som jag jobbat ihop och betalar moms så jag och mina föräldrar har visst betalat min utbildning.. :7peta
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Stolten skrev:
Nope, ingen skam här inte... Jag utnyttjar bara systemet :tummenupp
Men... Varför gnäller du då :confused:
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Stolten skrev:
...eftersom jag inte är myndig...
Och därmed inget körkort för bil. Då fattar jag ännu mindre vad det är du gnäller om. Hur mycket skatt betalar du varje år? 200 kr?
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
Bingo skrev:
Men... Varför gnäller du då :confused:

Inte jag som gjort namninsamlingen, jag spred den bara vidare till detta forum som en tjänst till han som gjort den. Tänkte att en del här kanske inte vill ha höjd skatt.. Det stod: "Sprid vidare till alla forum du är med på"

Och så liten, svag och icke motståndskraftig som jag är blev jag tvungen att göra det.. :huvet
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Bingo skrev:
Och därmed inget körkort för bil. Då fattar jag ännu mindre vad det är du gnäller om. Hur mycket skatt betalar du varje år? 200 kr?
Haha, jag säger som de coola killarna: ÄGD!

Jag betalar 300 spänn i skatt för mina två hojar, det har jag råd med. Men det är klart, är man en fattig stackare så kanske det är en betungande utgift.
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
sgtpepper skrev:
Haha, jag säger som de coola killarna: ÄGD!

Icke! Men det är nog inte så svårt o knäcka mig men än har ni inte lyckats.. :) Jag hade ju en bra förklaring på det... Jag hjälpte en kompis att sprida hans lista vidare...
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Stolten skrev:
Jag ska flytta :tummenupp Men jag ska gå klart skolan först.. Och du har väl en bil oxå? Åker väl inte MC jämmt?

Pluggar nu och ska göra exakt samma sak :arsele :arsele :arsele
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
t-rex skrev:
Åk mer buss era slappa jävlar. Titta på mig! Åker buss jämt!

Bara pundare, kärringar och vänstervridna miljöaktivister som åker buss. Har åkt buss 2 gånger sen jag fick körkortet i mars. Varav en gång var när personalen åkte till firmafesten, gick inte åka bli av någon anledning då... :fyllisar :D Andra gången satt jag skräckslagen för att inte få hep c eller liknande av dräggen på bussen.
 

kjuze

Guest
Stolten skrev:
Jag hade ju en bra förklaring på det... Jag hjälpte en kompis att sprida hans lista vidare...

Also known as spam! Herregud, du lever på dina föräldrar, du låter staten betala din utbildning. Du betalar ingen fordonsskatt och minimal inkomstskatt. Och så sitter du och säger att det är för dyrt i Sverige. :kocko

Du, som jag borde vara överlycklig över den höjda bilskatten, det är vi som kommer få njuta av den fina naturen som den bidrar till. Inte Gurra P och hans polare.

Visst är det skitkul att köra, men vi bör kanske tänka över miljökonsekvenserna det får. Precis som att röka brajj, det är skitkul, men det är inte så bra i längden.
 

kjuze

Guest
Hagster skrev:
Bara pundare, kärringar och vänstervridna miljöaktivister som åker buss. Andra gången satt jag skräckslagen för att inte få hep c eller liknande av dräggen på bussen.

Du vart tappad ofta på huvudet som bebis va? :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top