Namninsamling MOT höjd fordonsskatt!

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
kjuze skrev:
Du vart tappad ofta på huvudet som bebis va? :huvet

Första gången det blivit en ARG diskussion sen jag startade på detta (vecka sen) forum :corn :corn
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
kjuze skrev:
Also known as spam! Herregud, du lever på dina föräldrar, du låter staten betala din utbildning. Du betalar ingen fordonsskatt och minimal inkomstskatt. Och så sitter du och säger att det är för dyrt i Sverige. :kocko

Du, som jag borde vara överlycklig över den höjda bilskatten, det är vi som kommer få njuta av den fina naturen som den bidrar till. Inte Gurra P och hans polare.

Visst är det skitkul att köra, men vi bör kanske tänka över miljökonsekvenserna det får. Precis som att röka brajj, det är skitkul, men det är inte så bra i längden.

Du tycker inte att det är tillräckligt dyr fordonskatt då? Jag bor hemma utan något jobb så det är ganska självklart att jag lever på mina föräldrar.. Jag tycker fortfarande att det är för mycket skatt, även om jag klarar mig bra så finns det ju massor av andra som inte klarar det lika bra.

Ja det är tråkigt det där med miljön, håller jag med om.. Men då borde dom göra så att nya (Miljövänligare, säkrare och bättre) bilar blir skattebefriade istället för att dom gamla miljömördarna och trafikfarorna blir det. Sen har jag läst nånstans att bilaran står för 0,1% av dom giftiga utsläppen. har inga som helst belägg för det men skulle vara bra om nån visade statistik för jag har fått för mig att tex industrier släpper ut mycket mer..
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Hagster skrev:
Bara pundare, kärringar och vänstervridna miljöaktivister som åker buss. Har åkt buss 2 gånger sen jag fick körkortet i mars. Varav en gång var när personalen åkte till firmafesten, gick inte åka bli av någon anledning då... :fyllisar :D Andra gången satt jag skräckslagen för att inte få hep c eller liknande av dräggen på bussen.

Alla har inte vad som krävs....


Edit; Den främsta orsaken till att det aldrig kommer att bli ett bestående regimskifte i detta landet beror inte på något illasinnat system som S satt upp, det beror på den totala bristen på intelligens hos främst MUFare och andra gnällspikar med lite för lite liv innanför bältet...
 
Last edited:

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Man blir riktigt less på alla som klagar om miljöförstöring då vi har en av världens minsta utsläpp bland industriländer. Vad är det för vits att minska CO2 utsläppen någon procent då det i helheten inte gör någon som hellst skillnad.

-Den amerikanska livstilen är ej förhandlingsbar. :Citerat Bush
Detta var motivet till ett NEJ i Kyoto avtalet. Sverige påverkar inte ett SKIT om man ser till den globala miljön. Det enda som händer är att ekonomin får lida och detta gör mig riktigt förbannad :mad:
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
du är inte miljöpartist va? bara skojar håller med dig helt o hållet.



SvartR1a skrev:
Man blir riktigt less på alla som klagar om miljöförstöring då vi har en av världens minsta utsläpp bland industriländer. Vad är det för vits att minska CO2 utsläppen någon procent då det i helheten inte gör någon som hellst skillnad.

-Den amerikanska livstilen är ej förhandlingsbar. :Citerat Bush
Detta var motivet till ett NEJ i Kyoto avtalet. Sverige påverkar inte ett SKIT om man ser till den globala miljön. Det enda som händer är att ekonomin får lida och detta gör mig riktigt förbannad :mad:
 

kjuze

Guest
Stolten skrev:
Du tycker inte att det är tillräckligt dyr fordonskatt då? Jag bor hemma utan något jobb så det är ganska självklart att jag lever på mina föräldrar.. Jag tycker fortfarande att det är för mycket skatt, även om jag klarar mig bra så finns det ju massor av andra som inte klarar det lika bra.

Ja det är tråkigt det där med miljön, håller jag med om.. Men då borde dom göra så att nya (Miljövänligare, säkrare och bättre) bilar blir skattebefriade istället för att dom gamla miljömördarna och trafikfarorna blir det. Sen har jag läst nånstans att bilaran står för 0,1% av dom giftiga utsläppen. har inga som helst belägg för det men skulle vara bra om nån visade statistik för jag har fått för mig att tex industrier släpper ut mycket mer..

Nja, så jäkla dyr tycker jag inte den är. Då tycker jag MC-försäkringar och bensinpriser svider bra mycket mer i lädret.
Ja det är naturligt att du fortfarande bor hemma, men det känns som du åker en jäkla snålskjuts på oss andra och ändå så gnäller du att du tycker det är för. De välfärdsamhälle vi har i Sverige är det inte många andra länder som har, blir man sjuk får man pengar, behöver man få jobb får man hjälp av arbetsförmedlingen, krashar man kommer ambulansen, behöver man får ett brev till någon har dem de oftast dagen efter, behöver man plugga är det gratis med både grundskola, gymnasie och man FÅR ta lån för universitet, m.m m.m.

Jag säger inte att Sverige är perfekt, för det tycker jag inte, mycket saker behöver förbättras och vi måste bli mer kostnadseffektiva med skattebetalarnas pengar. Det är inte okej att ge tiotals MILJARDER mer till EU än vi får tillbaka, det är inte okej att en landstingsdirektör tjänar 100 tusen i månaden medans en sjuksköterska tjänar 18 tusen.

Jo jag håller med om att "dem" borde göra miljövänligare bilar, men samtidigt, om staten skulle börja lägga sig i vid vi ska konsumera för bilar skulle nog liberaler bli tokiga. Hur många procent det handlar om vet jag inte, dock tror jag det är högre än en procent. Men givetvis ska man göra något åt de andra 99% också.

SvartR1a skrev:
Man blir riktigt less på alla som klagar om miljöförstöring då vi har en av världens minsta utsläpp bland industriländer. Vad är det för vits att minska CO2 utsläppen någon procent då det i helheten inte gör någon som hellst skillnad.

-Den amerikanska livstilen är ej förhandlingsbar. :Citerat Bush
Detta var motivet till ett NEJ i Kyoto avtalet. Sverige påverkar inte ett SKIT om man ser till den globala miljön. Det enda som händer är att ekonomin får lida och detta gör mig riktigt förbannad :mad:

Ja Sverige tillhör de länder som har minst utsläpp, men det betyder ju inte att vi inte släpper ut en JÄVLA massa. Vi kan ju inte försvara våra övergrepp mot naturen med att jamen dem andra är ju värre. Vi i Sverige torde väl vara ett föregångsland inom detta, vi har resuserna och kunskapen om problemet. Något som många andra länder inte har. Vitsen är att göra Sverige mer miljövänligt och att vara ett föregångs land, du har rätt i att miljöförstöring är ett globalt problem som alla länder måste ta anvar för. Man att säga att det inte skulle påverka oss i Sverige om all trafik gick över till miljövänlig drift är en lögn.

Nej våre käre Bush sa så ja, men sen är realist(vet du inte vad de betyder så tyst) också. Bush och amerikanerna är väl allt annat än ett föredöme för oss, så jag förstår inte varför du tar upp han i sammanhanget. Det är snarare ett argument som de miljömedvetna skulle kunna begagna sig av.

Ekonomin behöver inte alls ta stryk, om vi tex skulle börja bygga milöjvänliga bilar och exportera skulle det vara superbra.

Jag vet inte hur det är med er andra, men jag älskar att vara ute och fiska, att gå i skogen och bada i sjöar. Jag vill kunna göra detta om 30-40-50 år också. Jag vill inte behöva ha med mig renad luft i en tank när jag ska ut och gå. I vissa länder är man påväg mot det, speciellt stora städer.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Företagen FLYR ju från sverige på grund av våran miljlkagstiftning och våran dyra arbetskraft. Läs Microekonomi på universitet så får du se vad miljknuttar gör med vårat samhälle. Det finns tyvärr inget som skadar fungerande marknader mer än regleringar och skatter.

Du vill ha ren natur om 20 år men om du inte har något jobb så kan du nog inte heller bo kvar. Allt är frid o fröjd nu men senare kommer vi få göra neddragningar i välfärden och då kommer stora kritiska röster höjas


Borgelig regering 2006 :tummenupp
 

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Stolten skrev:
Du tycker inte att det är tillräckligt dyr fordonskatt då? Jag bor hemma utan något jobb så det är ganska självklart att jag lever på mina föräldrar.. Jag tycker fortfarande att det är för mycket skatt, även om jag klarar mig bra så finns det ju massor av andra som inte klarar det lika bra.

Du sprider ju bara din pappas åsikter, så är det med snorisar. Jag misstänker att han har det ganska fett som kan hålla dig med 4 motorcyklar.

/Hising
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
t-rex skrev:
Åk mer buss era slappa jävlar. Titta på mig! Åker buss jämt!

Nog fan för att Äckel-Rexen kan liknas vid en buss. Men inte tar du Yamman i rådande väder, så säg? :tomten
 

kjuze

Guest
SvartR1a skrev:
Företagen FLYR ju från sverige på grund av våran miljlkagstiftning och våran dyra arbetskraft. Läs Microekonomi på universitet så får du se vad miljknuttar gör med vårat samhälle. Det finns tyvärr inget som skadar fungerande marknader mer än regleringar och skatter.

Du vill ha ren natur om 20 år men om du inte har något jobb så kan du nog inte heller bo kvar. Allt är frid o fröjd nu men senare kommer vi få göra neddragningar i välfärden och då kommer stora kritiska röster höjas


Borgelig regering 2006 :tummenupp

Nja, nu överdriver du saken, visst, endel företag byter land, men samtidigt är det verkligen sånna företag vi villl ha som inte kan betala en skälig lön och smutsar ner utan att ta konsekvenserna?
Självklart kan det bli ett problem, många är redan arbetslösa och det kan säker bli ännu fler. Men det går alldeles utmärkt att jobba med saker som inte är lika miljöfarliga alt tvinga de som sysslar med en sak att göra de på ett miljövänligare sätt.

Om 20 år kanske företag väljer att flytta till Sverige just för att vi var så miljömedvetna redan nu(självklart inte bara pga av denna skattehöjjning) folk kommer vilja flytta hit för där de bor kan man inte gå ut utan andsningsskydd.

Dessutom, folk pratar om neddragningen av välfärden, det är en lögn, aldrig förr har vi spenderat så mycket pengar på väldfärdstjänster, och nej inte heller på 80-tal, jag såg siffror på det för bara en vecka sen.
Dock är det väl så att fler och fler utnyttjar välfärden, då räcker ju inte pengarna lika långt och därmed kan det uppfattas som neddragning.

Det är som du säger ett stort problem med arbetslöshet, men då måste vi hitta något sätt att lösa det, de är inte omöjligt. För vad vore motsatsen, att vi fortsatte som vi gör?

Och sen förstår jag inte varför det skulle bli bättre om moderaterna kom till makten. Finns inget som tyder på det överhuvudtaget. Kan förtydliga det att jag inte är sosse eller miljöpartist eller vänster om någon ska försöka beskylla mig för det..
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Finns det ingen organisation som gör detta, t.ex. Motormännen? Skulle kännas mer slagkraftigt på något sätt...
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kunde du inte tagit med det enda vettiga argumentet, nämligen att man inte har en chans att tacka nej eftersom dom tar betalt mitt i en betalningsperiod.

Och skriv inte förkortningar om det nu ska läsas av nån annan än oss.
(skrev på ändå)
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Moderater i makten= Mindre skatter=mindre bidrag= Starkare incitament att skaffa jobb.

Visst ska vi ha en bra miljö och ett välfärdsystem men trädkramarna som sitter i nuvarande regering har för mycket inflytande om jag får bestämma. Min generation behöver nog inte oroa sig för arbetslöshet då 4otalisterna ska gå i pension. Det läskiga är att JAG ska betala för detta KÖTTBERG :tungan
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
SvartR1a skrev:
Företagen FLYR ju från sverige på grund av våran miljlkagstiftning och våran dyra arbetskraft. Läs Microekonomi på universitet så får du se vad miljknuttar gör med vårat samhälle. Det finns tyvärr inget som skadar fungerande marknader mer än regleringar och skatter.

Du vill ha ren natur om 20 år men om du inte har något jobb så kan du nog inte heller bo kvar. Allt är frid o fröjd nu men senare kommer vi få göra neddragningar i välfärden och då kommer stora kritiska röster höjas


Borgelig regering 2006 :tummenupp

Jag håller med dig till 100%

Miljötomtarna gör inget annat än sätter käppar i hjulen för sveriges ekonomi. Inte konstigt att företag flyttar utomlands med tanke på de regler och skatter som finns.

Dessutom trodde jag att vi ville ha alla sorts företag kvar i landet? Eller jag vet inte... kanske ska dem som jobbar betala för alla miljötomtar som stämplar på grund utav att det inte finns tillräckligt med arbeten på grund av att dem kört bort alla "olämpliga" företag från landet.

Ne tvi för miljöaktivister!
 

kjuze

Guest
SvartR1a skrev:
Moderater i makten= Mindre skatter=mindre bidrag= Starkare incitament att skaffa jobb.

Visst ska vi ha en bra miljö och ett välfärdsystem men trädkramarna som sitter i nuvarande regering har för mycket inflytande om jag får bestämma. Min generation behöver nog inte oroa sig för arbetslöshet då 4otalisterna ska gå i pension. Det läskiga är att JAG ska betala för detta KÖTTBERG :tungan

Hehe, det låter ju jättebra i praktiken. Och skulle det bli så om moderaterna var i makten så skulle jag rösta på dem direkt. Men det är att förenkla politiken, så enkelt är det inte tror jag.

Jupp, det blir så med negativ parlamentarism, ett evigt koalitionsbyggande med ett mindre parti som vågmästare, men hellre det än ett majoritärt valsystem ala förenta kungariket.

prise skrev:
Dessutom trodde jag att vi ville ha alla sorts företag kvar i landet? Eller jag vet inte... kanske ska dem som jobbar betala för alla miljötomtar som stämplar på grund utav att det inte finns tillräckligt med arbeten på grund av att dem kört bort alla "olämpliga" företag från landet.

Har du någon källa som du kan hänvisa till när det gäller ditt antagande att miljöpartister skulle i högre utsträckning vara arbetslösa än resten av Sveriges befolkning?

Om vi ska hålla på och slänga fördomar på varandra kan väl jag börja hävda att alla som röstar moderaterna och bortskämda snorvalpar födda med silversked i munnen. De kommer aldrig ha något ordentligt jobb utan bara hänga på spybar och ibland köpa upp något företag. Visst är det kul med fördomar?

Jag skulle inte vilja ha alla sorters företag i Sverige, jag tycker alla ska få en skälig lön, få skälig ersättning för övertid, inte behöva jobba 12-14 timmar om dagen osv. Inte dumpa mängder av miljöfarliga saker i naturen osv.

Något som är självklart för oss, men knappast självklart om man åker till Kina tex.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top