kjuze skrev:Du vart tappad ofta på huvudet som bebis va?
Första gången det blivit en ARG diskussion sen jag startade på detta (vecka sen) forum :corn :corn
kjuze skrev:Du vart tappad ofta på huvudet som bebis va?
kjuze skrev:Also known as spam! Herregud, du lever på dina föräldrar, du låter staten betala din utbildning. Du betalar ingen fordonsskatt och minimal inkomstskatt. Och så sitter du och säger att det är för dyrt i Sverige. :kocko
Du, som jag borde vara överlycklig över den höjda bilskatten, det är vi som kommer få njuta av den fina naturen som den bidrar till. Inte Gurra P och hans polare.
Visst är det skitkul att köra, men vi bör kanske tänka över miljökonsekvenserna det får. Precis som att röka brajj, det är skitkul, men det är inte så bra i längden.
Hagster skrev:Bara pundare, kärringar och vänstervridna miljöaktivister som åker buss. Har åkt buss 2 gånger sen jag fick körkortet i mars. Varav en gång var när personalen åkte till firmafesten, gick inte åka bli av någon anledning då... Andra gången satt jag skräckslagen för att inte få hep c eller liknande av dräggen på bussen.
SvartR1a skrev:Man blir riktigt less på alla som klagar om miljöförstöring då vi har en av världens minsta utsläpp bland industriländer. Vad är det för vits att minska CO2 utsläppen någon procent då det i helheten inte gör någon som hellst skillnad.
-Den amerikanska livstilen är ej förhandlingsbar. :Citerat Bush
Detta var motivet till ett NEJ i Kyoto avtalet. Sverige påverkar inte ett SKIT om man ser till den globala miljön. Det enda som händer är att ekonomin får lida och detta gör mig riktigt förbannad
Holger skrev:du är inte miljöpartist va? bara skojar håller med dig helt o hållet.
Stolten skrev:Du tycker inte att det är tillräckligt dyr fordonskatt då? Jag bor hemma utan något jobb så det är ganska självklart att jag lever på mina föräldrar.. Jag tycker fortfarande att det är för mycket skatt, även om jag klarar mig bra så finns det ju massor av andra som inte klarar det lika bra.
Ja det är tråkigt det där med miljön, håller jag med om.. Men då borde dom göra så att nya (Miljövänligare, säkrare och bättre) bilar blir skattebefriade istället för att dom gamla miljömördarna och trafikfarorna blir det. Sen har jag läst nånstans att bilaran står för 0,1% av dom giftiga utsläppen. har inga som helst belägg för det men skulle vara bra om nån visade statistik för jag har fått för mig att tex industrier släpper ut mycket mer..
SvartR1a skrev:Man blir riktigt less på alla som klagar om miljöförstöring då vi har en av världens minsta utsläpp bland industriländer. Vad är det för vits att minska CO2 utsläppen någon procent då det i helheten inte gör någon som hellst skillnad.
-Den amerikanska livstilen är ej förhandlingsbar. :Citerat Bush
Detta var motivet till ett NEJ i Kyoto avtalet. Sverige påverkar inte ett SKIT om man ser till den globala miljön. Det enda som händer är att ekonomin får lida och detta gör mig riktigt förbannad
SvartR1a skrev:...Läs Microekonomi på universitet ...
Stolten skrev:Du tycker inte att det är tillräckligt dyr fordonskatt då? Jag bor hemma utan något jobb så det är ganska självklart att jag lever på mina föräldrar.. Jag tycker fortfarande att det är för mycket skatt, även om jag klarar mig bra så finns det ju massor av andra som inte klarar det lika bra.
t-rex skrev:Åk mer buss era slappa jävlar. Titta på mig! Åker buss jämt!
abstruse skrev:Nog fan för att Äckel-Rexen kan liknas vid en buss. Men inte tar du Yamman i rådande väder, så säg?
SvartR1a skrev:Företagen FLYR ju från sverige på grund av våran miljlkagstiftning och våran dyra arbetskraft. Läs Microekonomi på universitet så får du se vad miljknuttar gör med vårat samhälle. Det finns tyvärr inget som skadar fungerande marknader mer än regleringar och skatter.
Du vill ha ren natur om 20 år men om du inte har något jobb så kan du nog inte heller bo kvar. Allt är frid o fröjd nu men senare kommer vi få göra neddragningar i välfärden och då kommer stora kritiska röster höjas
Borgelig regering 2006
:cornkjuze skrev:Du vart tappad ofta på huvudet som bebis va?
SvartR1a skrev:Företagen FLYR ju från sverige på grund av våran miljlkagstiftning och våran dyra arbetskraft. Läs Microekonomi på universitet så får du se vad miljknuttar gör med vårat samhälle. Det finns tyvärr inget som skadar fungerande marknader mer än regleringar och skatter.
Du vill ha ren natur om 20 år men om du inte har något jobb så kan du nog inte heller bo kvar. Allt är frid o fröjd nu men senare kommer vi få göra neddragningar i välfärden och då kommer stora kritiska röster höjas
Borgelig regering 2006
SvartR1a skrev:Moderater i makten= Mindre skatter=mindre bidrag= Starkare incitament att skaffa jobb.
Visst ska vi ha en bra miljö och ett välfärdsystem men trädkramarna som sitter i nuvarande regering har för mycket inflytande om jag får bestämma. Min generation behöver nog inte oroa sig för arbetslöshet då 4otalisterna ska gå i pension. Det läskiga är att JAG ska betala för detta KÖTTBERG
prise skrev:Dessutom trodde jag att vi ville ha alla sorts företag kvar i landet? Eller jag vet inte... kanske ska dem som jobbar betala för alla miljötomtar som stämplar på grund utav att det inte finns tillräckligt med arbeten på grund av att dem kört bort alla "olämpliga" företag från landet.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|