Namninsamling MOT höjd fordonsskatt!

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Från "KÖTTBERGET".....

SvartR1a skrev:
Moderater i makten= Mindre skatter=mindre bidrag= Starkare incitament att skaffa jobb.

Visst ska vi ha en bra miljö och ett välfärdsystem men trädkramarna som sitter i nuvarande regering har för mycket inflytande om jag får bestämma. Min generation behöver nog inte oroa sig för arbetslöshet då 4otalisterna ska gå i pension. Det läskiga är att JAG ska betala för detta KÖTTBERG :tungan


Och vilka har betalt för dig fram tills du började fixa deg själv....?

Skämt åsido....Låt politikerna snacka om "köttberg"....det visar bara vad vi medborgare
betyder för dom ....mellan valdagarna.

Vad som däremot skrämmer mig är bristen på förmåga att se till konsekvenserna
av vad man beslutar om i den här RödGröna röran av S,MP,V....

Tex. Miljön:
- Lägger ner kärnkraftverken.......Köper el från brunkolseldade kraftverk i gamla öst.
- Inför höjda avgifter på bensin/bilskatt, parkering,trängselavgifter mm...
så att en vanlig arbetare inte har råd att köpa sig en nyare begagnad bil med katalysator.
Det är faktiskt så att Sverige har Europas äldsta bilpark.
Listan kan göras hur lång som helst....

Men nu måste jag jobba lite extra så jg har möjlighet att betala skatten på familjens två bilar
Jo...det behövs här uppe i mellansverige...där inte SL och sånt där finns...

KentW....Del av "KÖTTBERGET"
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
Nurse Ratched skrev:
Du sprider ju bara din pappas åsikter, så är det med snorisar. Jag misstänker att han har det ganska fett som kan hålla dig med 4 motorcyklar.

/Hising

Då misstänker du fel :fatta! Min pappa tror starkt på sossarna och har helt andra åsikter om i princip allt som kan tänkas..

yonsson skrev:
Kunde du inte tagit med det enda vettiga argumentet, nämligen att man inte har en chans att tacka nej eftersom dom tar betalt mitt i en betalningsperiod.

Och skriv inte förkortningar om det nu ska läsas av nån annan än oss.
(skrev på ändå)

Inte jag som skrivit det som sagt... :)

kjuze skrev:
Nja, så jäkla dyr tycker jag inte den är. Då tycker jag MC-försäkringar och bensinpriser svider bra mycket mer i lädret.
Ja det är naturligt att du fortfarande bor hemma, men det känns som du åker en jäkla snålskjuts på oss andra och ändå så gnäller du att du tycker det är för. De välfärdsamhälle vi har i Sverige är det inte många andra länder som har, blir man sjuk får man pengar, behöver man få jobb får man hjälp av arbetsförmedlingen, krashar man kommer ambulansen, behöver man får ett brev till någon har dem de oftast dagen efter, behöver man plugga är det gratis med både grundskola, gymnasie och man FÅR ta lån för universitet, m.m m.m.

Jag säger inte att Sverige är perfekt, för det tycker jag inte, mycket saker behöver förbättras och vi måste bli mer kostnadseffektiva med skattebetalarnas pengar. Det är inte okej att ge tiotals MILJARDER mer till EU än vi får tillbaka, det är inte okej att en landstingsdirektör tjänar 100 tusen i månaden medans en sjuksköterska tjänar 18 tusen.

Jo jag håller med om att "dem" borde göra miljövänligare bilar, men samtidigt, om staten skulle börja lägga sig i vid vi ska konsumera för bilar skulle nog liberaler bli tokiga. Hur många procent det handlar om vet jag inte, dock tror jag det är högre än en procent. Men givetvis ska man göra något åt de andra 99% också.

Vet inte vad jag ska svara riktigt för det är ungefär vad jag tycker med..
:3freak Och jag tycker lika illa om bensinpriser och höga försäkringar jag med. Och nej jag åker inte snålskjuts, jag betalar som sagt skatt på allt som ska betalas skatt på, likadant med mina föräldrar. Och jag har inte mycket valmöjlighet direkt. Jag går ut skolan här sen flyttar jag nog som jag sa..
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
hehe detta är den roligaste delen som får en att undra vad om har i skallen dom som bestämmer,man lägger ner vår kärnkraft o köper kolkraft o sen lägger man ner lite mer kärnkraft (andra reaktorn)o köper kärnkraft från finland istället,plus att då skattebetalarna ska kosta på deras kärnkraft 1 el om det var 2 miljarder ja o nedrustningen av vårat som kostar 6-8miljarder.




Kent W skrev:
Och vilka har betalt för dig fram tills du började fixa deg själv....?

Skämt åsido....Låt politikerna snacka om "köttberg"....det visar bara vad vi medborgare
betyder för dom ....mellan valdagarna.

Vad som däremot skrämmer mig är bristen på förmåga att se till konsekvenserna
av vad man beslutar om i den här RödGröna röran av S,MP,V....

Tex. Miljön:
- Lägger ner kärnkraftverken.......Köper el från brunkolseldade kraftverk i gamla öst.
- Inför höjda avgifter på bensin/bilskatt, parkering,trängselavgifter mm...
så att en vanlig arbetare inte har råd att köpa sig en nyare begagnad bil med katalysator.
Det är faktiskt så att Sverige har Europas äldsta bilpark.
Listan kan göras hur lång som helst....

Men nu måste jag jobba lite extra så jg har möjlighet att betala skatten på familjens två bilar
Jo...det behövs här uppe i mellansverige...där inte SL och sånt där finns...

KentW....Del av "KÖTTBERGET"
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
kjuze skrev:
Hehe, det låter ju jättebra i praktiken. Och skulle det bli så om moderaterna var i makten så skulle jag rösta på dem direkt. Men det är att förenkla politiken, så enkelt är det inte tror jag.

Jupp, det blir så med negativ parlamentarism, ett evigt koalitionsbyggande med ett mindre parti som vågmästare, men hellre det än ett majoritärt valsystem ala förenta kungariket.



Har du någon källa som du kan hänvisa till när det gäller ditt antagande att miljöpartister skulle i högre utsträckning vara arbetslösa än resten av Sveriges befolkning?

Om vi ska hålla på och slänga fördomar på varandra kan väl jag börja hävda att alla som röstar moderaterna och bortskämda snorvalpar födda med silversked i munnen. De kommer aldrig ha något ordentligt jobb utan bara hänga på spybar och ibland köpa upp något företag. Visst är det kul med fördomar?

Jag skulle inte vilja ha alla sorters företag i Sverige, jag tycker alla ska få en skälig lön, få skälig ersättning för övertid, inte behöva jobba 12-14 timmar om dagen osv. Inte dumpa mängder av miljöfarliga saker i naturen osv.

Något som är självklart för oss, men knappast självklart om man åker till Kina tex.

Jag har inte påstått att dem är arbetslösa i högre grad än andra människor MEN dem har gjort ett val, dem har arbetat aktivt för att få ut företag som dem inte tycker passar in i vårt land. Då har dem fan ingen rätt att tjata om att det är hög arbetslöshet till skillnad från dem som försöker ta emot nya företag med öppna armar.
 

kjuze

Guest
prise skrev:
Jag har inte påstått att dem är arbetslösa i högre grad än andra människor MEN dem har gjort ett val, dem har arbetat aktivt för att få ut företag som dem inte tycker passar in i vårt land. Då har dem fan ingen rätt att tjata om att det är hög arbetslöshet till skillnad från dem som försöker ta emot nya företag med öppna armar.

Nä, man jobbar aktivt med att på olika sätt minska miljöförstöringen, det är stor skillnad. Jag tycker resonemanget lite kan liknas de när man skulle förbjuda slavar, visst, produktiviteten minskade, lönerna steg, inkomsterna för de rika minskade, men det var de enda rätt. Detta är precis samma sak, fast istället för att utnyttja människor så utnyttjar vi nu naturen på ett sätt som inte är acceptabelt. Det vore en sak att "förstöra lite" så att naturen inte tog någon större skada, men som vi håller på nu kommer vi inte kunna hålla på länge till.

Lite drygt att vi människor på 150-200 år ska kunna pajja något som funnits och utvecklats i miljoner år.
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
:banana

Humor på högsta nivå! :rofl Stackars den som "suger ut sina föräldrar och allmänheten", akta er för Sportmoral.com :tungan

Kjuze, jag gör lite svartjobb ibland, är det fel :confused: :tomten
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Frågan jag brukar ställa mig är vad som är bäst att ett företag som heter xxx får släppa ut 3 kilo xxx om år i sverige eller om det flyttar till kina o släpper ut 30kg,det är liksom samma planet det också.....

är lite samma sak med bensinen,varför inte ha billigare bensin i sverige typ 5-6kr kanske så vi kan ha finare miljövänligare bilar(eller sänka skatten på nya miljövänligare bilar rejält),för mig som rest lite så tycker jag det är sjukt att dom i fattiga länder med bilar o bussar som man inte tror är sanna o där man är rädd att andas fortfarande tankar för 4-5kr litern.

oljan tar slut frågan är bara vad som är bäst,att använda den så miljövänligt som möjligt eller tvärtom,miljöpartiet o sossarna tillex säger tvärtom det gör inte jag


kjuze skrev:
Nä, man jobbar aktivt med att på olika sätt minska miljöförstöringen, det är stor skillnad. Jag tycker resonemanget lite kan liknas de när man skulle förbjuda slavar, visst, produktiviteten minskade, lönerna steg, inkomsterna för de rika minskade, men det var de enda rätt. Detta är precis samma sak, fast istället för att utnyttja människor så utnyttjar vi nu naturen på ett sätt som inte är acceptabelt. Det vore en sak att "förstöra lite" så att naturen inte tog någon större skada, men som vi håller på nu kommer vi inte kunna hålla på länge till.

Lite drygt att vi människor på 150-200 år ska kunna pajja något som funnits och utvecklats i miljoner år.
 

kjuze

Guest
vågen skrev:
:banana Kjuze, jag gör lite svartjobb ibland, är det fel :confused: :tomten

Hehe jag tycker personligen att det beror på. Är det så att du jobbar din 40-timmars vecka och sen ber någon bekant dig i egenskap av målare kom och måla lite hemma hos sig och ger dig 1000 kronor för besväret tycker jag det är helt okej. :tummenupp

Men om man däremot systematiskt vägrar att betala skatt och bara jobbar svart tycker jag det är fel. Men LITE extraknäck i privat regi skadar väl ingen!? :tungan
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
kjuze skrev:
Men LITE extraknäck i privat regi skadar väl ingen!? :tungan

Hehe, nu står du på min ickeradikala lista igen ;) :lol Att sätta i system att inte jobba vitt och att motarbeta att betala skatt länge skadar bara en själv först och främst.

Om jag inte skulle jobba nånting svart, hur skulle jag då ha råd att köpa min hoj, som i sin tur får mig att betala bensinen (mycket skatt), hojprylar, kläder och sen den lille fordonskatten. Jag har inte dåligt samvete.

GodnudelMiddag på er
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
kjuze skrev:
Nä, man jobbar aktivt med att på olika sätt minska miljöförstöringen, det är stor skillnad. Jag tycker resonemanget lite kan liknas de när man skulle förbjuda slavar, visst, produktiviteten minskade, lönerna steg, inkomsterna för de rika minskade, men det var de enda rätt. Detta är precis samma sak, fast istället för att utnyttja människor så utnyttjar vi nu naturen på ett sätt som inte är acceptabelt. Det vore en sak att "förstöra lite" så att naturen inte tog någon större skada, men som vi håller på nu kommer vi inte kunna hålla på länge till.

Lite drygt att vi människor på 150-200 år ska kunna pajja något som funnits och utvecklats i miljoner år.

Om miljöaktivisterna gjorde någon skillnad på sikt så är det väl bra men det gör dem inte? Företagen flyttar bara sin produktion till andra länder så står vi här med byxorna nere utan jobb! Inte så att Sverige får mer inflytande (är iof. redan obefintligt) över andra länder om våran ekonomi rasar samman.
 

FredrikS

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Haninge
Hoj
R1 -00
Grejen är att svenska politiker är mer försiktiga om sina löner än vad som är bäst för Sverige. Vi säger att en stor politiker tjänar 100 000 i månaden och han får den summan om han gör bra ifrån sig. Han vill alltså få röster som gör så att han får en framstående post i samhället. För att få dom rösterna, som försörjer honom, behöver han väljare. För att få röster gör han inte alltid saker som är bra för Sverige.

Jag tycker välfärden är bra, men systemen måste reformeras om. Jag vill inte punga ut en massa pengar till staten så de gör att Sverige minskar utsläppen. Jag vill hellre se att pengarna går till länder som Polen, Estland och Lettland, så att dom kan utveckla en miljövänligare industri. Med det menar jag inte bara punga ut pengar utan man ska se till att dom kommer till rätta också. Det blir så mycket bättre för Sverige om man sätter press på andra länder och samtidigt ger stöd i form av en viss finans. Det ger mycket mer än att finputsa vårat samhälle, som också kostar mer. Varför beskatta oss själva mer än vad som behövs. Vi har gjort mycket mer än de flesta länder. Vi är redan en förebild för världen.

Våra stora barrskogar har en svag buffringsförmåga. Jordarna i norra Sverige, består av podsoler och de har inget system att täcka försurningens effekter. Vattnet binder SOX och NOX molekyler och de rinner ner i grunden och ner i våra sjöar. Sjöarna blir för näringsrika och fiskarna dör, skogarna blir permanent skadade och tillslut förstörs vårat ekosystem. Det är för att andra länder släpper ut STORA mängder skadliga partiklar. Med vindarna förs partiklarna upp i norden där vi inte har någon buffringsförmåga kvar. 200 års av miljöförstöring har förstört den buffertförmåga som vi hade. Utan skogarna får vi en stor exportförlust, men det kommer först märkas rejält om cirka 20 år. Det här är försurningen som är ett lokalt miljöproblem för Sverige och Norge, även vissa delar av Tyskland. Växthuseffekten är global och är ett större problem. Partierna vill få väljare för att dom värnar för naturen. Kanske blir tvärtemot, men jag tycker det är väldigt viktigt. Tyvärr har vi ett gäng idioter som sitter och styr. Tror inte det blir så mycket bättre öm vi får tex moderaterna där, men miljöpartiet som tycker att dom så snälla mot miljön är fel. Dom beskattar oss på mer och mer pengar utan att vi orsakar särskilt mycket. Jag har nästan ingen tro kvar på Sverige. Folk bryr sig mer om lönerna än för vad som är bäst för Sverige. Man måste ha utbildat folk som styr, inte föredetta elvambassadörer som har gått för lätta linjer så dom får mycket tid över. Jag vill se Sveriges elit i regeringen och nu tycker jag inte att vi har det.

Se Gustav Fridolin (mp), han är ung och gick i Lyckebyskolan i Haninge. Han blev politiker direkt efter grundskolan. Han har ingen utbildning (inte stor iaf). Jag vill inte att mediakåta, såkallade politiker som inte har en bra utbildning ska styra. Då kommer detta Sverige gå åt helvete och det har redan börjat är jag rädd för. Välfärden är viktig, likaså miljön, men företagen vill tjäna penga inte förlora pengar.

I dagens samhälle har de med bra utbildning höga positioner i företag eller driver egna. I skolorna finns akademikerna, de är den riktiga eliten.

Beskattar man folket och företagen mer och mer så leder det till att företagen flyttar utomlands. Detta leder till mindre pengar till staten och högre skatter. Detta fortsätter och blir en ond cirkel. Pengarna kan inte bara trollas fram, de måste arbetas ihop och det går inte när stora företag flyttar. Man vill se vart skatten tar vägen och jag vill inte att den satsas på fel saker. En bra ekonomi är första steget till en bra välfärd.

Jag hoppas att folk ska börja öppna ögonen och se vad som händer med vårt land. Kanske kommer de borgerliga partierna göra saker bättre. Låt dom får en chans, jag ser ingen annan utväg. Kanske ska man göra ett eget parti. SH partiet :hihi
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Fatta sen vad invandringen kostar skattebetalarna. Pengar till skola och omsorg saknas men när det gäller bidrag till invandrarna så verkar det inte råda någon brist direkt.
 

FredrikS

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Haninge
Hoj
R1 -00
Det är inge fel på invandrarna som kommer hit och vill starta ett nytt liv och jobba. Men det finns ett stort antal som inte vill jobba. Bidragen gör så att de tjänar mer än vad de gjorde i sina gamla länder. Tänk er själva om ni kommer hit, då är bidragen som rena guldgruvan. De tar pengarna och skickar hem lite också, så att släkten som finns kvar i de gamla länderna får det gott. Det gäller inte alla men jag vet att det finns folk som gör så.

Socialsystemen måste reformeras. Det är för lätt att få pengar, man måste visa att man vill arbeta och inte bara snylta på de hårt arbetande. Har några invandrarpolare som är riktigt schyssta och jag vet att dom kommer få bra arbeten. De pluggar och försöker. Det är sådana människor som vi ska ha hit. Mycket handlar nog om uppfostran.

Man ska komma hit för att arbeta och känna att man tillhör vårat samhälle, man ska komma hit för att bli svensk och med det menar jag inte att man ska glömma sina rötter.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Visst kan vi höja fordonsskatten med 25%, men då skulle jag gärna vilja se 25% bättre vägar.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Bingo skrev:
Fatta sen vad invandringen kostar skattebetalarna. Pengar till skola och omsorg saknas men när det gäller bidrag till invandrarna så verkar det inte råda någon brist direkt.

Ja du Leif loket Olsson det är faktiskt invandrarna som kommer att rädda välfärden i sverige då 40talisterna kommer att pensioneras. Det kommer behövas massor av invandrare för att kunna dar ihop skattemedel då KÖTTBERGET har gått i pension. Jag har svårt att se hur vi vi här i norrland ska klara oss då 47% av våran aktiva arbetskraft ska i pension till 2015
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
kjuze skrev:
Så du ska låta oss andra betala för din utbildning och sen flytta? Skriver hellre på mot sånna som dig. Utsugare, nästan lika illa som att skenförsäkra.


Så du menar att han ska stanna i det här landet i 20 år bara för att betala tillbaka ? :7peta
Vill man inte bo här ska man fan inte göra det heller :7peta

/En till som flyttar när plugget är klart
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
prise skrev:
Jag har inte påstått att dem är arbetslösa i högre grad än andra människor MEN dem har gjort ett val, dem har arbetat aktivt för att få ut företag som dem inte tycker passar in i vårt land. Då har dem fan ingen rätt att tjata om att det är hög arbetslöshet till skillnad från dem som försöker ta emot nya företag med öppna armar.
Jävlar, dem-rekord! 6 felaktiga dem i två meningar. Duktigt!

Varför rodnar jag alltid av pinsamhet när småkids uttrycker sina politiska naiviteter, oavsett om det är vänster- eller högerkids. Var jag lika jävla bäng i huvudet själv när jag var liten knodd? Hmm, kanske... Men troligtvis inte :)
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
cRoC skrev:
/En till som flyttar när plugget är klart
Vaddå, när du gått ut gymnasiet? :D Hysteriskt roligt. Vad ska ni syssla med dit ni flyttat? Till vilket land ska alla ni småkids flytta till egentligen? Norge, Argentina, Australien?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top