Behövs ingen insamling, bara att rösta på miljöpartiet så löse det sig.Kan nån göra en insamling om Ja till trängselskatt så man kan skriva på.
Trängselskatt, snart i en byhåla nära dig.
Behövs ingen insamling, bara att rösta på miljöpartiet så löse det sig.Kan nån göra en insamling om Ja till trängselskatt så man kan skriva på.
Behövs ingen insamling, bara att rösta på miljöpartiet så löse det sig.
bor i norge.Behövs ingen insamling, bara att rösta på miljöpartiet så löse det sig.
Behövs ingen insamling, bara att rösta på miljöpartiet så löse det sig.
Humorn är, jag jobbar på Hisingen, åker då söderleden(ringled söder om gbg), långt utanför all trängsel, dessutom utanför rusningstiden(jobbat kväll), ändå ser det ut till att jag drabbas av "trängselskatten" då dom spärrar av alla (för mig) rimliga överfarter till hisingen.Måste man rösta på miljöpartiet för att vara för trängselskatt?
Nåja, du behöver aldrig oroa dig frankhof. Det måste uppstå en trängselsituation innan trängselskatt kommer på tal, något jag tvivlar på att ni vet vad det är i byhåla Mölnlycke...
(förlåt, menar såklart så länge du håller dig där å inte åker in till Gbg då... )
Jag kan tycka det var lite tramsigt att jag fått två inbelningskort, ena på 15kr och den andra på 20kr för två inpassager som skedde de två senaste månaderna.
Att skicka ut ett inbetalningskort på 15-20kr måste ju räknas som hål i huvudet. Totalt så kostade den har fakturan typ 300kr att få till stånd, så det är ju enorma minussiffror för alla de som gör enstaka resor.
Är det klokt? Jag har visserligen inget förslag på annan lösning och anser inte att jag borde slippa betala för mig, men jag menar mer om det ska anses som rimligt att hela Sveriges skattebetalare ska vara med att betala för det här?
Innerst inne tror jag också att det nog kostade mycket mer än så faktiskt.Va inte det ganska billigt?
Va fan, det finns alltså folk som flyttar till Arboga!?
Självklart, alla är inte så korkade att de flyttar till världens minsta huvudstad
Bättre att flytta till en liten stad där man kan bo vettigt och slippa så mycket idioter per capita/yta. Men visst saknar man en gata med lite prostituerade på, det kan jag inte sticka under stolen med. Det får en att känna sig som en storstadsbo helt enkelt
Arboga verkar ju jetemysigt! Idioter per capita/yta??
Men du, hur går det med Jehovas Vittnen där i Arboga förresten? Vad tycker dom om trängselskatt egentligen?
Hur ska jag kunna veta sånt? Vet du vad islamisterna i Stockholm tycker om trängselskatten eller?
Äääähhh...måste jag svara? Det var ett ironiskt inlägg med syfte på din övertygelse att du tydligen lyckats hitta till en byhåla där du kan citat: "...slippa så mycket idioter per capita/yta."
Med hänvisning till att Jehovas Vittnen har sitt huvudkontor i Sverige där. Och att dom i mina ögon är idioter. Och därav kopplingen Arboga/Idioter/Jehovas. Appropå idioter per capita/yta (Inget personligt menat, om du inte är Jehovas då.). Alltså inget samband med trängselskatt. Det var bara en del av ironi'n.
Och nej, jag vet inte vad islamisterna i sthlm tycker om trängselskatt. Men jag tycker den är bra, och ser dessutom gärna att dom höjer priserna för in-/utpassering. Inshallah!
Min ironi går inte heller alltid fram, hat-pm's haglar in vareviga dag i min inbox Inte ens i denna tråd framgick det speciellt tydligt.
Angående Jehovas sekt så kan jag inte annat än hålla med, med visst förbehåll att jag tycker enormt synd om de stackare som föds in i sekten Precis som med svenska kyrkan då that is.
Måste man rösta på miljöpartiet för att vara för trängselskatt?
Jag kan tycka det var lite tramsigt att jag fått två inbelningskort, ena på 15kr och den andra på 20kr för två inpassager som skedde de två senaste månaderna.
Att skicka ut ett inbetalningskort på 15-20kr måste ju räknas som hål i huvudet. Totalt så kostade den har fakturan typ 300kr att få till stånd, så det är ju enorma minussiffror för alla de som gör enstaka resor.
Är det klokt? Jag har visserligen inget förslag på annan lösning och anser inte att jag borde slippa betala för mig, men jag menar mer om det ska anses som rimligt att hela Sveriges skattebetalare ska vara med att betala för det här?
Sen vet vi ju vad taxiresor och Toblerone kostar också, men det vore ju skönt om 2 spänn räckteTjänsten med att skicka en faktura kostar ca 7kr för vilken småföretagare som helst. Och då ingår utskrift, kuvert, kuvertering och frankering. Kan man köpa på tex www.fortknox.se i samband med deras fakturasystem.
Misstänker att det kanske rör sig om ca 2 kronor i kostnad för staten att skicka en faktura till dig.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|