Nationaldagsrundan NDR2011 Redux.

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Tack allihop för en kanondag :tummenupp Tack VBK med fru m flera som håller i fältservicen. Tack alla som körde i BeBes och min grupp för snygg körning och visad hänsyn till hästar, hundar och cyklister. Enda trofén blev en backspegel från en cittra:) Det var nog en av de bättre körningar jag varit med på. Tack BeBe för bra hastighetsval.
 
  • Gilla
Reaktioner: VBK

skuleberget

skule
Gick med
7 May 2008
Ort
Hörby
Hoj
2013 KTM 990 SMT , 2008 BMW G 650 X Country
Ndr 2011

Andra körningen för min del med ROH, era evenemang är mycket väl arrangerade o förberedda. Det är "skitkul" att gasa med er!.
Ps. kommer nästa gång också, lita på det!!!!
Mvh Skuleberget:banana
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
tack för en underbar dag allihopa. :tummenupp

trots lite velande från mig om jag skulle köra eller ej, så anslöt jag upp & körde turen, det var nog ett bra val, då det var länge sedan jag körde en tur som flöt så pass bra i stor grupp.

tack VBK :krama


sen så tycker jag att det är trist när någon går i backen, men med facit i hand. (en vurpa & en close call) så får jag nog hålla med VBK's tal i morse om att det gått ner i antalet vurpor på SVT, NDR mfl rundor.

om detta beror på en medvetenhet & bättre körkunskaper hos folket som kör i grupp eller vad den nu än beror på, så är jag glad att det inte slutade värre än så.

hoppas ni alla har haft en trevlig dag, så ses vi snart på vägarna igen :banana
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
En eloge till alla RL/BM, koket och alla deltagare.

1 klota med så många hojar, på vägarna vi körde är riktigt bra. Visst man kan ha en 0 vision som grund men det är svårt att nå dit.

I min grupp var vi folk nog att invadera ett mindre land, men det flöt på riktigt fint ändå.

Det blir lite tomt nu, har haft SVT och NDR i huvudet sedan i januari:) Vi kanske skulle dra en kräftskivetur:D

Krille.
 

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Jahupp då vart man hemma och maten står på spisen.
Fan villken kanon dag det har varigt. Massor med trevligt folk, sol
och värme, och goa kringelkrok vägar. :yoparty
Stort tack än en gång till RoH som fixar så vi kan ut och gasa ihop
och tack till VbK för en bra ledd runda, hade riktigt kul att skugga dig under dagen. :banana
 

kimi

Medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha FZ1
Helt underbart ordnat,tack till alla inblandade grillmästare,hundar ja alla som fick detta till att funka! Men de blir alltid bra när Krille ordnar nått :tummenupp
 

BlazingBlomman

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2007
Ort
Forestad
Hoj
vfr 750 -91, Gsxr 750 -96
Hoppas att alla hade en trevlig runda och att det inte var någon mer som gick av.


Ja det var jag som körde av i sista mellangruppen...

Var det någon som sparade GPS positionen för där jag körde av?
Vet ni vilken tid också?
Var det en 70 väg som vi körde på ?

Någon annan info som försäkringsbolaget kan vilja ha reda på?
Stilpoäng? :näsblod


Kunde inte göra felanmälan idag för handläggarna var lediga (var bara någon som hade jour och anordna med bärgning och sånt).
Var tydligen Nationaldagen idag...

GPS kordinater: N 56.207 10 Ö 13.242 31
tid 12.28
det är 70 väg

hemma hel å ren... men sveti... kunde ente bli bättre hemkomst än va de blev... tanten borta å moto gp på tv:yoparty
 
Last edited:

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Jahupp då vart man hemma och maten står på spisen.
Fan villken kanon dag det har varigt. Massor med trevligt folk, sol
och värme, och goa kringelkrok vägar. :yoparty
Stort tack än en gång till RoH som fixar så vi kan ut och gasa ihop
och tack till VbK för en bra ledd runda, hade riktigt kul att skugga dig under dagen. :banana

Var är alla bilder och filmer??????

Det har ju gått flera timmar ju:confused:

Exakkt !

Du har ju en hel film med BARA VBK :tungan:tungan:tungan

Upp med skiten !! :D



Tack för en kanondag med finfina kurvor, mat och sällskap :krama
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
GPS kordinater: N 56.207 10 Ö 13.242 31

Hoppas allt är bra och att du får hojen fixad innan säsongen är över...

Tack för idag alla.

Tack :)


Den infon fixar vi.

Hur är det med dig?

Ont i höger arm och höft. Men det har ju bara gått några timmar... tror inte det är någon större fara.


Det var 70 väg vi körde på där du snubblade.
Tiden kan ha varit mellan 12:30 till 13:00

Hoppas du klarar dig bra.

Mvh André

Tack.
Jo det tror jag att jag gör, får ringa försäkringsbolaget imorgon, får se om de vill att jag ska till doktor och göra någon undersökning.


sen så tycker jag att det är trist när någon går i backen, men med facit i hand. (en vurpa & en close call) så får jag nog hålla med VBK's tal i morse om att det gått ner i antalet vurpor på SVT, NDR mfl rundor.

om detta beror på en medvetenhet & bättre körkunskaper hos folket som kör i grupp eller vad den nu än beror på, så är jag glad att det inte slutade värre än så.

hoppas ni alla har haft en trevlig dag, så ses vi snart på vägarna igen :banana

:krama :tummenupp
Jag håller med till 110%


En eloge till alla RL/BM, koket och alla deltagare.

1 klota med så många hojar, på vägarna vi körde är riktigt bra. Visst man kan ha en 0 vision som grund men det är svårt att nå dit.

I min grupp var vi folk nog att invadera ett mindre land, men det flöt på riktigt fint ändå.

:)
Jag skulle vilja ge en eloge till de i min grupp som stannade och kollade hur det var med mig, hjälpte mig kolla om hojen var körduglig och den egna RL och BM jag fick som stod ut med att köra snigeltempo till matplatsen. :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp


Vill naturligtvis helst aldrig köra av, men om man tvungetvis ska göra det ändå, så är det bra med folk som bryr sig som ni gör! :tummenupp

GPS kordinater: N 56.207 10 Ö 13.242 31
tid 12.28
det är 70 väg

Tack :)
 
Last edited:

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha R1
tack för en superrunda, och tack för tipset om badplats. Det är ju bara att köra rakt fram. Så vi kör fortfarafortfarande rakt fram...
 

Graxen

Old boy
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR 1100 XX Blackbird
Tackar för fantastiskt rolig körning!

Tack RoH för att ni än en gång lyckas förgylla min och alla andras dag med underbar körning!

Kommer att dyka upp igen, det är säkert!:)

Nu blir det till att vila kroppen hela kvällen.

:krama På er alla!
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Tack RoH för ett exemplariskt genomfört arrangemang.

Även om alla kört i grupp förut så har vi inte kört tillsammans. Genomgången i början och avstämningen i gruppen tidigt efter vi börjat satte ribban för resten av dagen.

Jag tycker körningen/ledningen har fungerat kanonbra i VBK:s grupp :bugar

De många rakorna och motorvägen på slutet gjorde inte så mycket med tanke på att vi avverkat nästan alla bra vägar innan som finns i Nordvästra Skåne :tummenupp
(i alla fall klassikerna).

Nu var det inte riktigt så här rakt som plotten nedan visar. Riktiga vägen kommer upp om ett tag.

55e0471e-13d9-724b.jpg


Nu är jag schnart klar mä öhl nummer tchvåå :fyllisar
 
Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Ok, ok. Tjat.
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1307383280.018024.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1307383280.018024.jpg
    240.2 KB · Visningar: 95

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Tack RoH för ett exemplariskt genomfört arrangemang.

Även om alla kört i grupp förut så har vi inte kört tillsammans. Genomgången i början och avstämningen i gruppen tidigt efter vi blrjat satte ribban för resten av dagen.

Jag tycker körningen/ledningen har fungerat kanonbra i VBK:s grupp :bugar

De många rakorna och motorvägen på slutet gjorde inte så mycket med tanke på att vi avverkat nästan alla bra vägar innan som finns i Nordvästra Skåne :tummenupp
(i alla fall klassikerna).

Nu var det inte riktigt så här rakt som plotten nedan visar. Riktiga vägen kommer upp om ett tag.

55e0471e-13d9-724b.jpg


Nu är jag schnart klar mä öhl nummer tchvåå :fyllisar

Mötte er grupp utanför Max i hyllinge. Då var jag på väg till citygross för att storhandla. Jag blev inte alls avundsjuk. :huvet
Såg riktigt gött ut.

Skönt att höra att det inte hände något allvarligt. Det visar på duktiga rl/bm och hänsynstagande deltagare. :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Roligt att läsa allt beröm för både NDR och SVT till VBK och RoH. Skönt att veta att ens "bebisar" är i goda händer (nu menar jag rundorna inte den riktiga, han skulle jag aldrig låta VBK ha nåt inflytande över!) Ger:tummenupp

Tack för att jag fick låna lite tid efter "förmaningstalet" och jag hälsar alla välkomna till Sydskanes Emses körningar på Sturup Raceway och Ring Knutstorp.

Läs mer på www.sydskanesemse.nu och i vårt eget forum här på SH, http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=77
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top