Nationaldemokraterna

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
brinckis skrev:
Att höja energiskatten och lägga ner kärnkraften är väl inte så främjande för industrin? Nerläggningen av kärnkraften byggs på en folkomrösning på 70 talet då jag inte ens var född ... och då var det meningen att vi skulle ha något miljövänligare eget alternativ. Vad gör vi nu? Köper in kolkraft el från danmark och kärnkraft el från Ingelina (stavning??) Inte så bra tycker jag.

Men vilken utveckling menade du att VP och MP är emot?


brinckis skrev:
Om man skall dela ut post eller inte med tanke på stötande material.

Men det är ju inte posten som beslutar om detta.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ergu skrev:
Blablablasnicksnackosv....
// Ergu

Visst, men är vi ett sånt jävla fattigt U-land? Kan du inte ens ge dina barn mat? Men en hoj har du minsan råd med. Eller försöker du bara ge mig en blodpropp?
Du skulle vara påväg till Gibraltar om jag fick bestämma.
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
mb skrev:
Givet! Vi har åsiktsfrihet och lever i ett tolerant samhälle. Däremot finns det en gräns för vad brevbärare ska behöva dela ut i form av uppenbart stötande material, och det gäller all form av extremism.

Jo visst ... men var går gränsen? Får man dela ut muslimskt material när man ser på tv att vissa muslimer vill döda västvärlden? Är det stötande? Eller material från judar? Det kan kännas stötande för muslimer. Var går gränsen?

Som jag sagt innan så tycker jag inte det är postens uppgift att bestämma vad de vill dela ut eller inte. Deras jobb är att dela ut post, inget annat. Om de skulle stöta på något som skulle uppfattas som stötande får de lämna vidare fallet till högre myndighet.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
brinckis skrev:
Om man skall dela ut post eller inte med tanke på stötande material.

Du verkar ha missat att Posten är ett företag som har rätt att tacka nej till kunder de inte vill ha. De har egna etikregler om vad de kan tänka sig att dela ut, tex inte material som uppenbart innehåller barnporr eller rasistiskt material.
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Nyteknik skrev:
Men vilken utveckling menade du att VP och MP är emot?.
Om man höjer energiskatten så försvårar man det för de svenska företagen vilket jag ser som självklart. De är inte emot utvecklingen enligt dem själv såklart men jag har väldigt svårt att förstå hur man kan utvecklas i denna värld med ännu högre skatter? Vem vill bo kvar här då?

Nyteknik skrev:
Men det är ju inte posten som beslutar om detta.
Jag tror jag har sett en debatt på tv för ett tag sen att brevbärare vägrade dela ut material från sd för det tyckte materialet var stötande. Är fallet inte så ber jag om ursäkt för att jag kommenterat detta.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag flyttade från ett område som var bombat med invandrare till ett som saknar invandrare helt nästan.
Trivs miljoner gånger bättre här.
Polisen e här inte varannan dag.
Barnen slåss inte på gården.
Grannarna talar samma språk som jag.

MB: Min gamla lägenhet står fortfarande tom, vill du flytta dit? Jag lovar att där finns multikultur för dig att uppskatta :rolleyes:
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Goodstuff skrev:
Du verkar ha missat att Posten är ett företag som har rätt att tacka nej till kunder de inte vill ha. De har egna etikregler om vad de kan tänka sig att dela ut, tex inte material som uppenbart innehåller barnporr eller rasistiskt material.

Jag tycker inte posten skall dela ut "material som uppenbart innehåller barnporr eller rasistiskt material", men JAG tycker inte att det är upp till dem att besluta. Eftersom de är egna på marknaden så tycker jag att de har lite samhällsansvar och skyldigheter till demokraktin. De skall ha giltig anledning för att vägra dela ut post och det skall inte dem själva besluta tycker jag.
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Goodstuff skrev:
Du är fri att flytta när du vill - Gibraltar kanske?

Gibraltar är fint, billigt också ... men jag tror inte det. Men flytt blir det nog ... här får man ju inte tjäna några pengar.
 

bernie99se

Mölli!
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
R1-00
Mavve skrev:
Jag flyttade från ett område som var bombat med invandrare till ett som saknar invandrare helt nästan.
Trivs miljoner gånger bättre här.
Polisen e här inte varannan dag.
Barnen slåss inte på gården.
Grannarna talar samma språk som jag.

MB: Min gamla lägenhet står fortfarande tom, vill du flytta dit? Jag lovar att där finns multikultur för dig att uppskatta :rolleyes:
:rofl :rofl
Skicka dit Persson eller Mona, de kan nog tänka sig de!
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
brinckis skrev:
Om man höjer energiskatten så försvårar man det för de svenska företagen vilket jag ser som självklart. De är inte emot utvecklingen enligt dem själv såklart men jag har väldigt svårt att förstå hur man kan utvecklas i denna värld med ännu högre skatter? Vem vill bo kvar här då?

Men du besvarar aldrig frågan om påståendet du själv gjorde: vilken utveckling är MP och VP emot?


brinckis skrev:
Jag tror jag har sett en debatt på tv för ett tag sen att brevbärare vägrade dela ut material från sd för det tyckte materialet var stötande. Är fallet inte så ber jag om ursäkt för att jag kommenterat detta.

Men att enskilda brevbärare känner sig kränkta av budskap som framförs av Nationaldemokraterna och vägrar dela ut deras post är väl inte så konstigt?

Jag blir nyfiken på varför du rusar till försvar av ett parti som kritiserar stora grupper för att snylta på "hederliga skattebetalare" samtidigt som dess ledning och medlemmar i stor utsträckning utgörs av människor som inte klarar sig utan bistånd från staten.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
brinckis skrev:
Gibraltar är fint, billigt också ... men jag tror inte det. Men flytt blir det nog ... här får man ju inte tjäna några pengar.

I din profil uppger du att du är student. Det brukar innebära att man bidrar ganska blygsamt med skattemedel. Jag utgår från att du inte konsumerar mer av de allmänna medlen än du förbrukar. Att du till exempel inte åtnjuter studiemedel eller studielån. Och att du betalar dina tandläkar- och läkarbesök ur egen ficka utan bistånd från staten.
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Nyteknik skrev:
Men du besvarar aldrig frågan om påståendet du själv gjorde: vilken utveckling är MP och VP emot?

Denna fråga tycker jag att vi lägger ner eftersom det tydligt visar att vi har olika uppfattningar om utveckling.

Nyteknik skrev:
Jag blir nyfiken på varför du rusar till försvar av ett parti ...

Det gör jag inte heller ... har aldrig sagt något gott om nationaldemokraterna. Jag menar att alla har lika rätt att ha en egen uppfattning, om man är mp, nd? eller lrf :D . Och om det är stötande så skall det INTE spridas till allmänheten om det går (då via post t.ex.). Men det kan ju inte posten avgöra tycker jag.
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Nyteknik skrev:
... studielån. ?????

Om jag inte har helt fel så betalar man in ganska mycket mer än vad man lånar.

Jag är för utveckling har jag ju sagt. Fri skolgång är bra ... att alla som vill har möjlighet till att läsa vidare är bra, billig sjukvård är bra osv. Detta är självklarheter i "mitt sverige". Utan högutbildat folk så är det ganska svårt att utvecklas. Minns inte att jag sagt något annat ..
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
brinckis skrev:
Nerläggningen av kärnkraften byggs på en folkomrösning på 70 talet då jag inte ens var född.

Själv var jag inte född då allmän och lika rösträtt infördes. En sån styggelse.

gladh
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
brinckis skrev:
Gibraltar är fint, billigt också ... men jag tror inte det. Men flytt blir det nog ... här får man ju inte tjäna några pengar.


Vilka pengar har du förbjudits att tjäna?

Det är nog snarare så att inkomstens ojämlikhet minskade mellan åren 1951 till 1980. Efter 1980 har inkomstens ojämlikhet ökat stadigt. Det borde innebära att synen på att tjäna pengar stadigt förskjutits till ett perspektiv av tillåtelse för enskillda initiativ och risktagande.

Fel igen med andra ord.

gladh
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
gladh skrev:
Själv var jag inte född då allmän och lika rösträtt infördes. En sån styggelse.

gladh

Vilket utslag tror du "allmän och lika rösträtt" gett idag?

Vilket utslag tror du att "nerläggning av kärnkraft" gett idag?

Känns som det är frågor på helt olika nivåer.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top