Nationaldemokraterna

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
En bra sak är att vi denna tråd har fått svar på vilka DOM är. De är sossar som egentligen är KOMMUNISTER. :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Blackninja skrev:
Jag tycker att vi ska dra till invandringen hårt, dra ner på bidrag och sänka skatterna, sen skottpengar på sossar, jävla kommunister är vad de är

Har alltid undrat vad det är som får folk att skriva dessa saker? Vad är det som gör att ni mår så dåligt att ni ger uttryck för sånt här? Jag försöker att alltid se positivt på det mesta, och det gäller även medmänniskor. Hur blir man såhär hatisk?

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Vägkungen
gladh skrev:
Kanske inte det finaste ögonblicket i det verkets historia. Förresten, det verket har aldrig haft några fina ögonblick när jag tänker efter.
Bäst var väl iofs nån invandrarminister i mitten på 90-talet som inte ansåg att en nunna var ett trovärdigt vittne angående flyktingars situation.

gladh

Migrationsminister måste vara drömjobbet. :näsblod

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Goodstuff skrev:
En bra sak är att vi denna tråd har fått svar på vilka DOM är. De är sossar som egentligen är KOMMUNISTER. :tummenupp

Fanken, jag som ville vara varken VI eller DOM [tm]. Det visar sig istället att jag är en av DOM [tm] som i sin tur är några som jag inte är. :va

Rackarns.

gladh

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
juha01 skrev:
Vad det gäller skatter... Jag har brutit en arm och opererats för detta, två fingrar, legat en vecka på sjukhus pga magen där de gjorde skiktröntgen ultraljud, gastroskopi mm. Legat på sjukhus tre dagar tidigare pga en vurpa. Fem andra "tidskrävande" besök hos landstinget, gått nio år i grundskola, tre år i gymnasiet, dagis, ska läsa på en gratis högskola nästkommande tre år.
Jag lånar böcker på biblioteket, använder kommunens idrottshall regelbundet osv... finns hundratals exempel. Jag är 25 år, aldrig varit arbetslös eller tagit andra bidrag men det känns lite som att jag inte ska klaga efter att ha rannsakat mig själv... :rolleyes:

Invandrare och brottslighet... Jag refererar till det utförliga inlägget av gladh (finns länk till detta i en tidigare inlägg) och glöm aldrig att det har ALLTID varit så att det är dom fattiga som alltid är överrepresenterade i brottstatistik. :fatta!

ND;s utnyttjande av statliga medel (posten)... Smart... Först hacka på att INVANDRARE tär på statens ekonomi, och sedan skicka post utan att pröjsa för det och tänka att "det gör väl nån annan"... :hihi :hihi Säger en del..

Sedär, en observant och medkännande sporthojare. Du är varmt välkommen i debatten.
:tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Har alltid undrat vad det är som får folk att skriva dessa saker? Vad är det som gör att ni mår så dåligt att ni ger uttryck för sånt här? Jag försöker att alltid se positivt på det mesta, och det gäller även medmänniskor. Hur blir man såhär hatisk?

Så tänker jag med: vad är det för filurer som är så bittra, arga och fördömande –*vad har de råkat ut för och hur har de fått lära sig att det finns andra att skylla för sin egen olycka? Jag är varken ovanligt positiv, naiv eller lyckligt lottad. Men jag har självbevarelsedrift och stolthet nog att inte bespotta min omgivning – och i synnerhet inte de som har sämre förutsättningar än jag själv – för mina egna tillkortakommanden. Det sorgliga är att bitterheten och den förvrängda synen på omgivningnen troligen överförs till nästa generation, som får det lika jobbigt.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag orkar inte med att tjata med väggar längre i såna här trådar, men jag brukar läsa dem och det gör en genuint förvånad och illa till mods när människor i sina bästa år ,som har levt bortklemade i hela sina liv i ett land som gett dem alla möjligheter i världen att göra något av sina liv, sitter och visar prov på denna enorma bitterhet och missunnsamhet och det just mot de som är svaga eller har det svårt. Vad är det med människor egentligen?

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Nyteknik skrev:
Det fanns inget att förstå av dina uteblivna försök att förklara vad du menade med den "utveckling" som MP och VP är emot.

Nej det gör det inte, det är uppenbart och behöver inte förklaras ytterligare. De flesta med ett minimum av politisk insikt är medvetena om vad MP och VP(k) är emot....det mesta.

/Olzki

The Svånk

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
Highland sm *såld*. Gsxr1000
Nyteknik skrev:
Så tänker jag med: vad är det för filurer som är så bittra, arga och fördömande –*vad har de råkat ut för och hur har de fått lära sig att det finns andra att skylla för sin egen olycka? Jag är varken ovanligt positiv, naiv eller lyckligt lottad. Men jag har självbevarelsedrift och stolthet nog att inte bespotta min omgivning – och i synnerhet inte de som har sämre förutsättningar än jag själv – för mina egna tillkortakommanden. Det sorgliga är att bitterheten och den förvrängda synen på omgivningnen troligen överförs till nästa generation, som får det lika jobbigt.

:rofl :rofl :rofl

Du är bara en stor egoist.
Du tänker bara på att DU har det hyffsat och nöjer dig med det.
Men det finns så mkt folk i detta land som inte har det så som vi skall hjälpa först innan vi hjälper övriga världen.
Att inbilla sig att alla har det så jävla bra här är bara ren egoism.
Gå ut och se själv istället för att sitta hemma och plugga dagens arbete.
Många av oss har det bra här men det kan bli bättre för många mer om en del kunde sluta med att låtsas vara så jävla präktiga och inse att även solen har fläckar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
The Svånk skrev:
:rofl :rofl :rofl

Du är bara en stor egoist.
Du tänker bara på att DU har det hyffsat och nöjer dig med det.
Men det finns så mkt folk i detta land som inte har det så som vi skall hjälpa först innan vi hjälper övriga världen.
Att inbilla sig att alla har det så jävla bra här är bara ren egoism.
Gå ut och se själv istället för att sitta hemma och plugga dagens arbete.
Många av oss har det bra här men det kan bli bättre för många mer om en del kunde sluta med att låtsas vara så jävla präktiga och inse att även solen har fläckar.

Hmmm......quotade du rätt inlägg här eller går du efter krypterad logik?

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Chris Ash skrev:
Jag orkar inte med att tjata med väggar längre i såna här trådar, men jag brukar läsa dem och det gör en genuint förvånad och illa till mods när människor i sina bästa år ,som har levt bortklemade i hela sina liv i ett land som gett dem alla möjligheter i världen att göra något av sina liv, sitter och visar prov på denna enorma bitterhet och missunnsamhet och det just mot de som är svaga eller har det svårt. Vad är det med människor egentligen?

Chris Ash skrev precis vad jag tycker, så nu slapp jag det. Man blir verkligen illa berörd när man läser era åsikter om invandrare (eller egentligen invandrare från mellanöstern, för vita invandrare är ju ok). Jag hänger även på en del andra forum där liknande trådar har startats, och det är likdadant även där. Över 80% av inläggen är på något sätt emot invandring och det finns några tappra stackare som käftar emot (som gladh). Hur dem orkar vet jag inte, då det verkar helt hopplöst, men ni ska ha en fet :tummenupp för att ni gör det!

Usch fyfan Chris Äsh, det var så bra skrivet att jag nästan får en tår i ögat. Nu ska jag skriva ut det, rama in det och hänga upp på väggen. Tycker att samtliga ska läsa hans inlägg om och om igen tills det plingar till uppe i hjärnkontoret.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
gladh skrev:
Snacka med polarna är aldrig fel, klaga leder inte till förändring. Har man det minsta intresse så ska man engagera sig.

Jag orkar bry mig. Ett tag till.

gladh

Gör gärna det men undvik att göra det på ett sätt som motverkar ditt syfte. Dina utsvävanden kring danmarks flykting/intergrationspolitik framstod som mindre genomtänkta. Det är trots dina åsikter väldigt många människor som bor där som står bakom dessa politiska åtgärder.

/Olzki

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
gladh skrev:
Det enda av substans i detta inlägget är väl att det finns inte riktigt så värst mycket asyl att förhindra längre. Visst folk kommer hit, men migrationsverket har praktiserat utkastaregenskaperna med oönskvärd effektivitet sen ett par år tillbaka. Tyvärr på uppdrag av just sossar.

:kocko kan du vara själv.

gladh

Kanske de som vill öka möjligheten för att vissa flyktingar ska få asyl i Sverige skulle kunna få möjligheteten att själva betala en extra skatt för detta? ;)

/Olzki

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Olzki skrev:
mb och gladh....vad spelar statistiken som inte kan påvisas för roll när väldigt många ändå uppfattar ett samhällsproblem på ett likartat sätt?
Statistik kan vara väldigt viktigt om man vill veta något eller förstå något - till skillnad från när man vill exponera den fulla vidden av sina fördomar, sin dumhet och sin misslyckade existens. I det senare fallet räcker det med att yla ut "Att i min skola, där jävlar... Släng ut packet :mad: :kulspruta" i lagom hysteriskt tonläge för att alla med normalbegåvning minus två standardavvikelser och uppåt skall begripa att det är ett nöt de lyssnar på. De vars intelligens ligger lägre än så (den dummaste tredjedelen ungefär) brukar tänka att "fy fan prexis så e de!!!!!! de var välldigt smart sakt".

Möjligt att jag missuppfattar den märkliga satsen "...statistiken som inte kan påvisas..."

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Haha va kul med rassetråden :)

Har hunnit äta 2 talrikar med spaghettis&köttfärssås och garvat en del gånger nu...
Kärnkraft, kolkraft, sovjet, danmark, organiserad brottslighet..... wow, detta var riktigt kul.

När ska vi enas om att ingen i hela sverige vill ha in fler folk utifrån?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bingo skrev:
Statistik kan vara väldigt viktigt om man vill veta något eller förstå något - --edit ---
Möjligt att jag missuppfattar den märkliga satsen "...statistiken som inte kan påvisas..."

Ord och inga visor! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...