Nattbuss 807 (filmen)

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
riktigt bra film faktiskt. Att vissa sen anser att den är rasistisk är väl inte så konstigt. det är en rasist somblir mördad. Hade det varit en svart kille osm blev mördad av vita så hade de vita framställts som svin de med. Det handlar inte egentligen om vilken hudfärg de har utan om att skapa medkänsla för den mördade.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Jag garva som satan när snuten läser upp en mening som står på en lapp som han denna däringa "punkarrassen" (rassen med tuppkam) har..

Snuten -"Jag svär trohet till Adolf Hitler, våran grundare..... nånting" (läser lite argt typ)
Rassen -"VA! Gör du?! (med ett flin)
Snuten -"öööööhhhhh"
Rassen -"Titta inte på mej.. de va ju du som sa det!" :rofl

(Roligare om man ser filmen.. )

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Simp skrev:
riktigt bra film faktiskt. Att vissa sen anser att den är rasistisk är väl inte så konstigt. det är en rasist somblir mördad. Hade det varit en svart kille osm blev mördad av vita så hade de vita framställts som svin de med. Det handlar inte egentligen om vilken hudfärg de har utan om att skapa medkänsla för den mördade.

Den vita killen borde ju egentligen inte få nån medkänsla alls, han är ju ett svin som stjäl motorcyklar och spöar folk pga deras hudfärg dagligen och är en riktig jävla skithög. Men då framställs de vita rasisterna som dom coolaste, roligaste, bästa, smartaste och snyggaste medans invandrarna är riktiga stereotyp invandrare som är helt äckliga, smutsiga, gör inbrott, tar våra svenska brudar och knivhugger folk. Sen att den är baserad på en riktig historia är väl sant, men jag tror att det enda som är sant är att en svart kille dödade en vit kille. Den är nog jävligt löst baserad som alla andra filmer.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Ja honkie det kan jag hålla med om. men ska man få publiken engagerad så krävs det medkänsla. Så är det väl i många filmer att de som framställs som hjältar egentligen kanske inte är det. Tänk bara på alla amerikanska patriotiska krigsfilmer. För att en film ska bli bra så krävs det ofta en försköning av verkligheten.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Jag tycker den är grym, en av dom bästa filmer jag sett faktiskt. Kanske hade det att göra med syran som hade intagits då.....såg den på bio så det var längesen

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nattbuss 807...
Sökarna...
30:e November...
Tic-Tac...
9 Millimeter...

Jag tycker egentligen bara att det är Tic-Tac och Nattbuss 807 av de där svenska klassikerna som är något som när...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Esquire skrev:
Nattbuss 807...
Sökarna...
30:e November...
Tic-Tac...
9 Millimeter...

Måste du påminna en om alla svenska misslyckanden? Tic-Tac, är det den där med svarta lägenhetsaffärer? Vem gjorde den?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
HEJ DÅ skrev:
Har ni sett nattbuss 807?? isåfall så undrar ja vad ni tycker om den.
Många anser att den är för rasistisk, (den är baserad från verklig händelse)
Men själv så tycker man att den är as bra, dels för skämten och för att min farsas båge är med i den :D
Men om ni inte sett den, ta och hyr den skaffa fram några bärs och sen några "vurrar" sen har ni en perfekt film kväll! :yoparty

Jag vet inte var du bor, men jag vet att du är född 88 och att du med all säkerhet är en liten omogen grabbjävel. Jag bor här. Jag minns hur det var när det hände. Jag minns hur stämningen var runt dom åren, och hur alla kämpade för att få bort rasiststämpeln som iofs inte bara hade med mordet att göra. Men ändå. Det var skit. Jag vet hur dörrknopparna på hyreshusportarna ser ut, och har tänkt mig hur det skulle kännas att bli mördad där. Och jag åker med buss 807 dagligen. Det är ingen film jag skrattar åt. Den är inte rolig. :7peta

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
anja skrev:
Jag vet inte var du bor, men jag vet att du är född 88 och att du med all säkerhet är en liten omogen grabbjävel. Jag bor här. Jag minns hur det var när det hände. Jag minns hur stämningen var runt dom åren, och hur alla kämpade för att få bort rasiststämpeln som iofs inte bara hade med mordet att göra. Men ändå. Det var skit. Jag vet hur dörrknopparna på hyreshusportarna ser ut, och har tänkt mig hur det skulle kännas att bli mördad där. Och jag åker med buss 807 dagligen. Det är ingen film jag skrattar åt. Den är inte rolig. :7peta
öööööh, jo den e visst rolig, det är gott om humor i den också!!!!!

HEJ DÅ

Också cool?
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
kawasaki zx10
anja skrev:

Kan du vara snäll och berätta varför ja skulle vara omogen?
Ja vet att ja är yngre än dom flesta här! och ja kan inte råför att ja tycker att filmen är bra.
Eller är det för att ja inte va där och fick känna rasiststämpeln?
Ja vet hur det är och ha en rasist stämpel!! Ja bor i segeltorp!!
Du kan läsa på www.info14.com hur 4 st segeltorpare blev misshandlade, vi fick gå i skolan med polisskydd, för att fruängen, skärholmen, vårby och flempan var på oss, därför att det bor mycket svenska i segeltorp!
Dom kommer och rånar oss ofta mobiler smyken allt!
Ja fick gå i en skola där det stod, "svennejävlar" " dö svenne" klottrade på väggerna!. det kan ni läsa om på nationalsdemokraterna!.
Om du nu tycker att ni fått jobba för att få bort rasist stämpeln! vafan tror du att vi håller på med nu!

HEJ DÅ

Också cool?
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
kawasaki zx10
Okej..
Men om man haft ND som förebild under hela skoltiden så är man mer åt höger än vänster, det var bara ND som ställde upp om att Segeltorp måste få hjälp!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
HEJ DÅ skrev:
Du kan läsa på www.info14.com hur 4 st segeltorpare blev misshandlade, vi fick gå i skolan med polisskydd, för att fruängen, skärholmen, vårby och flempan var på oss, därför att det bor mycket svenska i segeltorp!

Och info14 är en helt opartisk sida eller? Du är nog lite vilsen tror jag.

Angående filmen, skådisarna var kriminella narkomaner och deras bolag slutade väl i nån smaskig konkurs har jag för mig.

Last edited:

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
anja skrev:
Kan inte göra annat än att instämma, jag bor inte ens 100m ifrån mordplatsen och känner vissa av personerna som var inblandade i händelserna samt deras syskon. Filmen är inte direkt rolig, jag är mest förundrad över hur dom har fått ihop ett sånt manus.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
HEJ DÅ skrev:
...
Om du nu tycker att ni fått jobba för att få bort rasist stämpeln! vafan tror du att vi håller på med nu!

Hur jobbade du, ND och info14 på att få bort rasiststämpeln sade du?

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Nattbuss 807 är ju faktist en jävligt tragisk film men däremot så finns det några jävligt roliga kommentarer, men det gör inte filmen till "Rolig".

Apropå info14 o ND o nsf o allt sånt... Lägg ner. Människor är alltid människor

tänk själv...

Skulle du säga nej till en av dina drömbågar/bilar/hus/maträtter osv bara för att den var svart istället för vitmålad? Eller USA modell istället för Europa?

Osv

dåliga exempel kanske.....

men fördomar kan de som har, lämna hemma utanför sporthoj.com.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superbee skrev:
Nattbuss 807 är ju faktist en jävligt tragisk film men däremot så finns det några jävligt roliga kommentarer, men det gör inte filmen till "Rolig".

Apropå info14 o ND o nsf o allt sånt... Lägg ner. Människor är alltid människor

tänk själv...

Skulle du säga nej till en av dina drömbågar/bilar/hus/maträtter osv bara för att den var svart istället för vitmålad? Eller USA modell istället för Europa?

Osv

dåliga exempel kanske.....

men fördomar kan de som har, lämna hemma utanför sporthoj.com.
sant men den har humor oxo :)

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
HEJ DÅ skrev:

Mobiler, säger du? Är det såna där grejjer som hänger i taket med spännande saker på, för små bäbisar? Ååååååhhhh, gullegullegull. Anjabanjas lilla favvopojke. Kittel på magen! Hihihi.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept