Nedslagen!

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillf. hojlös
Haha, rätt kul lälsning även om man kanske inte borde skratta åt vissa av inläggen... jeje, är väl bara att fylla på med egna upplevelser.

Jag är lite smartare än er andra och istället för att slå mig själv blir det min brorsa som får ta all skit, eller iaf va det så när vi var små.
Exempel 1. Nyårsafton för ett gäng år sen (jag va väl 10 typ). Jag o brorsan leker rutschkana genom att glida på en madrass från den övre av våningsängarna ner på golvet. Brorsan kommer på idén att vi ska åka på mage, men det tycker inte jag. Och detta visar jag genom att dra bort madrassen samtidigt som brorsan åker.
På den nedre våningssängen finns en träbjälke som brorsan parkerar i med öppen mun, välter frammåt och landar på rygg på golvet samtidigt som tre-fyra av tänder sitter kvar i träbjälken. Mamma och Pappa blev lite sura sen.

Exempel 2. Dags att åka med mamma och handla. Brorsan sitter bak och jag ska gå och sätta mig i framsätet. Går förbi bakdörren där brorsan sitter och drar igen den för att komma förbi. Blir lite förvånad när den studsar tillbaka (samtidigt börjar brorsan grina, men det kopplar ju inte jag). Tar i lite mer och slänger igen dörren. Den studsar ut igen och brorsan börjar ill-skrika. Kopplar fortfarande inte och tar i ännu lite mer och försöker trycka igen dörren. Går inte! Sen kommer Mamma springandes och ungefär samtidigt lyckas jag förstå sambandet mellan brorsans skrikande och varför dörren inte går att stänga. Vet inte hur många naglar han tappade men det såg förjävligt ut i alla fall...

Undra när jag kommer få igen för allt det där... förlåt brorsan :rodnar

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
mattsson skrev:
Haha, rätt kul lälsning även om man kanske inte borde skratta åt vissa av inläggen... jeje, är väl bara att fylla på med egna upplevelser.

Jag är lite smartare än er andra och istället för att slå mig själv blir det min brorsa som får ta all skit, eller iaf va det så när vi var små.
Exempel 1. Nyårsafton för ett gäng år sen (jag va väl 10 typ). Jag o brorsan leker rutschkana genom att glida på en madrass från den övre av våningsängarna ner på golvet. Brorsan kommer på idén att vi ska åka på mage, men det tycker inte jag. Och detta visar jag genom att dra bort madrassen samtidigt som brorsan åker.
På den nedre våningssängen finns en träbjälke som brorsan parkerar i med öppen mun, välter frammåt och landar på rygg på golvet samtidigt som tre-fyra av tänder sitter kvar i träbjälken. Mamma och Pappa blev lite sura sen.

Exempel 2. Dags att åka med mamma och handla. Brorsan sitter bak och jag ska gå och sätta mig i framsätet. Går förbi bakdörren där brorsan sitter och drar igen den för att komma förbi. Blir lite förvånad när den studsar tillbaka (samtidigt börjar brorsan grina, men det kopplar ju inte jag). Tar i lite mer och slänger igen dörren. Den studsar ut igen och brorsan börjar ill-skrika. Kopplar fortfarande inte och tar i ännu lite mer och försöker trycka igen dörren. Går inte! Sen kommer Mamma springandes och ungefär samtidigt lyckas jag förstå sambandet mellan brorsans skrikande och varför dörren inte går att stänga. Vet inte hur många naglar han tappade men det såg förjävligt ut i alla fall...

Undra när jag kommer få igen för allt det där... förlåt brorsan :rodnar
Hahaha! Jag sitter här på jobbet och garvar för mig själv åt era sköna historier!

Ken Keniff, du borde fundera på en utökad olycksfallsförsäkring :), Costanza borde kolla så han inte fått en mildare hjärnskakning och mattsson borde fanimig köpa en present åt sin brorsa! :D.

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2019 Z900RS Cafe
:D Kul tråd, jag försöker fylla på lite.....

1) Min bror och jag är ute och kör (båda hade 625or SM) då plötsligt himlen öppnar sig, neeej det bara öser ned! Jag ligger först och bara åker fortare och fortare för att hitta något tak att ta skydd under. Kommer till en skarp vänster och känner att bakhjulet börjar släppa, sakta men säkert, fotpinne->Stövel->ben-> hela sidan jag släpper hojen och låter den glida bredvid mig samtidigt som jag försöker se var jag kommer hamna..... Taggtrådsstängsel... Shit! Paddlar med händerna för att försöka ändra riktning men det slutar med att jag snurrar 180grader och är påväg med ryggen först istället. Förbereder mig för smärtan.... PANG! Så sitter jag fast som en fisk som trasslat in sig i ett nät. Jag försöker röra mig lite, BZZZZT :skrämd blir totalt genomstekt eftersom det är ett ELSTÄNGSEL (tänk att jag sitter med blött skinnställ). Jag skriker på brorsan att ta mig därifrån...han står där och skrattar medans jag grillas....tillslut springer han och hämtar en pinne och försöker slå (eftersom taggarna satt hårt i skinstället) mig därifrån. De bilar som passerade (få, som tur var) trodde nog att jag höll på att bli misshandlad. Det slutade lyckligt, hojen klarade sig nästan oskadd men jag var lite öm i kroppen.
Om ni ser någon med rivmärken som ur en skräckfilm på ryggen på skinnstället så vet ni vem det är....

2) Min bror och jag skall tvätta hojarna i en av OKs "GDS-hallar" och skall tvätta hojarna. Jag skruvar av locket på avfettningen och försöker pilla bort den lilla plastmojängen som gör att hållet blir mindre (för att få en stråle) för att tömma hela innehållet i en "pump". Det var väl själva f-n vad den satt..Grrrrrr blir sur och klämmer hela flaskan varpå "ploppen" lossnar och jag får ca 1/2 liter avfettningsmedel i ögonen, fy fan vad det svider. Jag springer runt i hallen och tror att mitt ansikte håller på att smälta smtidigt som jag springer in i allt och alla för jag håller för ögonen. Tillslut tar brorsan tag i mig och kör iskallt vatten i ögonen för att skölja dem......

Mvh
P.T
(Herr K. Lant)

Ben

WOAH!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Wr426f -01, dominator
r1666 skrev:
du spöade alltså dig själv??det är ju bara att betala skadestånd till dig själv.....typ vad försäkringen kostar!!! smart va``???

lite läbbigt att bli suddig av slag i huvudet!! jag vet

Hahahahaha

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Nisse Järnet skrev:
hahahaha :D
Nån mer än jag som råkat skjuta sig själv med en luftpistol då? :p

Nä men jag och några kompisar sköt på varandra med en luftpistol när vi var små...
Problemet var att jackorna gick sönder så våra föräldrar blev inte glada!! :D

Och nej, det var ingen softair-gun om ni tror det!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag kör en kvinnlig variant. Gå inte omkring med bar överkropp och stäng fönster om det står kaktusar på fönsterhyllan. Jag fick sitta i en vecka och plocka taggar från tuttarna...

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Macho Woman skrev:
Jag kör en kvinnlig variant. Gå inte omkring med bar överkropp och stäng fönster om det står kaktusar på fönsterhyllan. Jag fick sitta i en vecka och plocka taggar från tuttarna...

Vilken härlig syn ! Var det ingen som ville hjälpa till ?

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Macho Woman skrev:
Där sade du något! Fan, vilket bra raggningsknep! Ska köra det nästa gång på krogen!

Visst ! I annat fall så kan du använda knepet för att få igång en kille. Doppa lökarna i varsin kaktus och be honom hjälpa till med saneringen...

Nej, nu börjar det spåra ur :D

Lisa

vem bryr sig?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
......
Macho Woman skrev:

:D :D skrattar så jag håller på att dö :D :D

Tur att jag har slängt bort alla mina kaktusar, ett sådant här missöde vill man inte råka ut för, om man då inte skall har ragg på krogen förstås.........

Henken

Guest
Lillbrorsor råkar illa ut...

Var & kastade pil med lillbrorsan för en massa år sedan, blir lite less på tavla och kastar på allt annat roligt runtomkring. Jag föröker pricka ett stuprör av plast som ligger på marken och som av en händelse går brorsan dit precis när jag kastar vilket får följden att pilen träffar hans byxben och fastnar. Hahaha, det var ju skitcoolt tycker jag (eftersom den inte fastnade i benet utan i byxan) En gång till!
Efter lite övertalning går han med på det (han var kanske 5-7 år) Jag kastar igen och träffar denna gången honom mitt på skallen vilket får till följd att pilen sitter mitt på skallen som en snygg indianfjäder. Han skriker och jag springer snabbt fram och tar bort den under ivriga försök att få honom att inte säga nåt till morsan.
Satt ju inte sååå djupt :D

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Costanza skrev:
Japp då sitter man nu med en jävulsk huvudvärk......
Hade då vart å tränat och hade tajt om tid....

Tränar du möjligtvis på Fysiken???

Isåfall såg jag din hoj igår kväll, tränar också där. Snygg!

Kjelleman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-03
:p Supertråd alltså! Gillade klart den när Jason går lös på grävlingen, psycho....

Har klant-historia själv som jag berättar på min brors (penguins) uppmaning. Det var på den tiden när vi båda fortfarande bodde hos mor och far. Jag sitter en kväll vid mitt skrivbord och försöker laga en gammal Quickshooter till 64:an. På ritbordet som var utdraget har jag en lödkolv fasttvinnad som pekar rakt uppåt som jag försöker löda fast några koppartrådsfästen med som gått sönder p g a broderns hårda behandling. Plötsligt tappar jag något på golvet som rullar in under skrivbordet, jag rullar bak stolen (inte tillräckligt långt tyvärr) och böjer mig hastigt framåt. Det sticker normalt inte upp glödheta förädiska lödkolvar när man ska plocka upp något från golvet, men den gången gjorde det så. Det brände till så in i heeeeelvetet när jag fick kolven rakt i mitt högra öga, jag flyger upp och vrålar, brorsan gapar förvånat och undrar vad som har hänt. Jag fattar ingenting, helt chockad, och får då syn på lödkolven. Fattar vad som hände och springer till spegeln för att undersöka det fruktansvärda. Lyckligtvis visar det sig att kolven tog precis bredvid ögat, vid näsroten. Jag har fortfarande kvar ärret...

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Får mig utsökt att tänka på ett ordspårk...... att tala är silver o tiga är guld :crash

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum