Nedslagen!

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillf. hojlös
Damn, grejer i ögonen är inte roligt. Fick en badmintonboll i ögat en gång (stenhård smash på en meters avstånd), trodde jag fick starr eller nåt. Gick runt med lokal dimma i en vecka. Tittade jag med bara det skadade ögat såg jag inte mer än en halvmeter framför mig.

Decson

SM handlar inte om sex!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
på jakt
inte i klass med vissa andras men..

påjulafton förra året skojbråkade jag med brorsan men min avståndsbedömning var visst lite sämre än hans så det slutade med att han fick sej en smäll rätt på nästippen, just kul julklapp...

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
har oxå en sån där klantig upplevelse, det var väl får 2år sen när man var och cruisa runt på sin nytrimmade dt :rolleyes: mopeden var väl inte underhållen av ett proffs så slut dämparn lossnar lite titt som tätt... kommer och kör i 65-70 alldeles bakom en kompis då den lite väl höga bullernivån förvandlas till öronbedövande oljud...Helvete tänker jag och dum som jag är släpper jag styret med högern, tittar bakåt och försöker fixa det, tittar fram 2-3sek senare och inser att moppen rakt går ner i diket :skrämd ...och ett riktigt djupt dike, säger smack och en 20meter senare reser jag mig upp med gröna kläder och grön moppe med en framgaffel ungefär som en banan..... till min fasa stannar två bilister med ganska svårt att hålla sig för skratt :rodnar

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
czech_racing skrev:
:D Kul tråd, jag försöker fylla på lite.....

1) Min bror och jag är ute och kör (båda hade 625or SM) då plötsligt himlen öppnar sig, neeej det bara öser ned! Jag ligger först och bara åker fortare och fortare för att hitta något tak att ta skydd under. Kommer till en skarp vänster och känner att bakhjulet börjar släppa, sakta men säkert, fotpinne->Stövel->ben-> hela sidan jag släpper hojen och låter den glida bredvid mig samtidigt som jag försöker se var jag kommer hamna..... Taggtrådsstängsel... Shit! Paddlar med händerna för att försöka ändra riktning men det slutar med att jag snurrar 180grader och är påväg med ryggen först istället. Förbereder mig för smärtan.... PANG! Så sitter jag fast som en fisk som trasslat in sig i ett nät. Jag försöker röra mig lite, BZZZZT :skrämd blir totalt genomstekt eftersom det är ett ELSTÄNGSEL (tänk att jag sitter med blött skinnställ). Jag skriker på brorsan att ta mig därifrån...han står där och skrattar medans jag grillas....tillslut springer han och hämtar en pinne och försöker slå (eftersom taggarna satt hårt i skinstället) mig därifrån. De bilar som passerade (få, som tur var) trodde nog att jag höll på att bli misshandlad. Det slutade lyckligt, hojen klarade sig nästan oskadd men jag var lite öm i kroppen.
Om ni ser någon med rivmärken som ur en skräckfilm på ryggen på skinnstället så vet ni vem det är....

2) Min bror och jag skall tvätta hojarna i en av OKs "GDS-hallar" och skall tvätta hojarna. Jag skruvar av locket på avfettningen och försöker pilla bort den lilla plastmojängen som gör att hållet blir mindre (för att få en stråle) för att tömma hela innehållet i en "pump". Det var väl själva f-n vad den satt..Grrrrrr blir sur och klämmer hela flaskan varpå "ploppen" lossnar och jag får ca 1/2 liter avfettningsmedel i ögonen, fy fan vad det svider. Jag springer runt i hallen och tror att mitt ansikte håller på att smälta smtidigt som jag springer in i allt och alla för jag håller för ögonen. Tillslut tar brorsan tag i mig och kör iskallt vatten i ögonen för att skölja dem......

Mvh
P.T
(Herr K. Lant)

Hehe , du är på min nivå, välkommen :tummenupp .

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Har en liten story...Var för flera år sen när jag och en kompis var ute å åkte inlines. Rullade förbi ett lägenhetshus, som har en asfalterad "gång" (med räcken) ner till källaren. "Gången" svänger 90 grader till vänster där det finns en dörr. Av någon outgrundlig anledning skulle jag åka ner för den här gången..Missar räcket när jag märker att det går lite för fort än vad jag räknat med...Panik! Resultat: Tänk er plattfall, fast rullandes på inlines....mot en...betongvägg.... :crash

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Lasson skrev:
Jag har förvisso ännu inte slagit mig själv i huvet med låset, däremot en grävling. För ett par år sedan kom jag körande på natten och såg en bil med varningsblinkers på och såg att en grävling låg på rygg framför och skakade så jag körde in framför och stannade. Kände mig lite småmacho och tänkte fördomsfullt att det sitter väl någon tjej i bilen eftersom dom inte gick ut och avslutade lidandet för djuret. Men nej, i bilen sitter en vuxen man och förmodligen hans dotter.
- Vi har ringt polisen, säger dom och jag tänker vafan då för, grävlingen är ju i princip död. Så jag erbjuder mig att ta livet av den till deras stora förskräckelse då de tror att den kan bita mig. Lugnt och fint tar jag sats och drar den rejält i skallen med låset (som väl väger 1,5-2 kg) men inget resultat! Så jag satsar ordentligt ch sveper till den så den gör en backspinn på safalten, men nej, den fortsätter andas. Tror inte jag ljuger om jag säger att dne fick 20 smällar. Till slut flög det blod upp på mig också. Det här är fan inte klokt tänkte jag och gick för att kollaom dom hade en kniv i bilen. Då kör dom! Och jag fattar ingenting. sen går det upp för mig hur det förmodligen sett ut i deras ögen där en okänd människa, stående i strålkastarljuset slår vilt omkring sig på en grävling så blodet stänker och plötsligt kunde jag inte klandra dem längre :D

Haha det där är rätt lyckat med tanke på att en grävling kan överleva att bli påkörd av en lastbil. Dom är hårda som fan dom små rackarna.

Jag har föresten vejat för en igelkott på E6:an i centrala göteborg med en 24-metare. Som tur var mitt i natten så jag va själv på¨vägen.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
czech_racing skrev:
:D Kul tråd, jag försöker fylla på lite.....

1) Min bror och jag är ute och kör (båda hade 625or SM) då plötsligt himlen öppnar sig, neeej det bara öser ned! Jag ligger först och bara åker fortare och fortare för att hitta något tak att ta skydd under. Kommer till en skarp vänster och känner att bakhjulet börjar släppa, sakta men säkert, fotpinne->Stövel->ben-> hela sidan jag släpper hojen och låter den glida bredvid mig samtidigt som jag försöker se var jag kommer hamna..... Taggtrådsstängsel... Shit! Paddlar med händerna för att försöka ändra riktning men det slutar med att jag snurrar 180grader och är påväg med ryggen först istället. Förbereder mig för smärtan.... PANG! Så sitter jag fast som en fisk som trasslat in sig i ett nät. Jag försöker röra mig lite, BZZZZT :skrämd blir totalt genomstekt eftersom det är ett ELSTÄNGSEL (tänk att jag sitter med blött skinnställ). Jag skriker på brorsan att ta mig därifrån...han står där och skrattar medans jag grillas....tillslut springer han och hämtar en pinne och försöker slå (eftersom taggarna satt hårt i skinstället) mig därifrån. De bilar som passerade (få, som tur var) trodde nog att jag höll på att bli misshandlad. Det slutade lyckligt, hojen klarade sig nästan oskadd men jag var lite öm i kroppen.
Om ni ser någon med rivmärken som ur en skräckfilm på ryggen på skinnstället så vet ni vem det är....

Mvh
P.T
(Herr K. Lant)

Det där är inte snyggt speciellt med tanker på att det är olagligt att dra el i ett taggtrådsstängsel.

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2019 Z900RS Cafe
MrGooFy skrev:
Det där är inte snyggt speciellt med tanker på att det är olagligt att dra el i ett taggtrådsstängsel.

Han (eller hon) hade satt taggtråd mellan de strömförande "ledningarna".

Elledning
Taggtråd
Elledning
Taggtråd
Elledning

Jag blev någon slags "mänsklig kortslutning"... :crash

Mvh
P.T

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag tror jag skrattar ihjäl mig :p :p :p
Tur ingen ser när man sitter här och skrattar för sig själv!!! Skulle vilja ha sett "banka skiten ur grävlingen" incidenten, eller snarare personerna i bilen....

Jocke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW
Marals76 skrev:
Får mig utsökt att tänka på ett ordspårk...... att tala är silver o tiga är guld :crash

"Utsökt" alltså? ;)

Edit: För övrigt är det nåt fel på mig som inte kan njuta av att läsa om såna här hemska incidenter. Själv förtränger jag alla egna klantigheter inom fem sekunder.

Last edited:

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
czech_racing skrev:
Han (eller hon) hade satt taggtråd mellan de strömförande "ledningarna".

Elledning
Taggtråd
Elledning
Taggtråd
Elledning

Jag blev någon slags "mänsklig kortslutning"... :crash

Mvh
P.T

Ajaj låter inge trevligt alls.
När jag var i moppe-åldern så lånade en kompis till mig en annan kompis moped (en duktigt trimmad MT5:a.). Han drog iväg på en skogsväg med den sen kom han aldrig tillbaka. Efter många om och men så visade det sig att en bonde hadde satt upp en taggtråd rätt över grusvägen efter en kurva så han körde rätt in i den. Han har ett ganska fint ärr rätt över bröstkorgen idag.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
MrGooFy skrev:
Ajaj låter inge trevligt alls.
När jag var i moppe-åldern så lånade en kompis till mig en annan kompis moped (en duktigt trimmad MT5:a.). Han drog iväg på en skogsväg med den sen kom han aldrig tillbaka. Efter många om och men så visade det sig att en bonde hadde satt upp en taggtråd rätt över grusvägen efter en kurva så han körde rätt in i den. Han har ett ganska fint ärr rätt över bröstkorgen idag.
det e ju fan mordförsök!!...

stämmde ni bondfan

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Ken:
Meka stavmixer utan att dra ur pluggen är ju mindre begåvat. Ta det jävligt lugnt när du ska diska den stora mixern. ;)
Du kunde ju vart med i reklamen där gubbe klistrar fast sig i bordet :D

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Nisse Järnet skrev:
hahahaha :D
Nån mer än jag som råkat skjuta sig själv med en luftpistol då? :p

Själv har jag lyckats med något liknande nämligen skjuta mig själv i ansiktet med min paintball markör :crash

som tur är hade jag ansiktsmask dom gångerna :p

Costanza

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Vespa lx125
Jag kände mig nästan tvungen att lägga upp bilden, Där Mr:WORLD-KLANT togs hem av XXXX XXX hände i Kosovo i maj-02.

Jo vi var då ute och patrullerade uppe bland bergen, åkte på en rätt dålig väg men inte den värsta vi åkt på...jo då råkar föraren av okänd anledning svänga till vänster (tror han pillade på radion) så vi välter....själv så satt jag i baksätet och passade Radion("com").....vi tippade över rätt sakta och alla i bilen började gapskratta av lika ökänd anledning, alla utom en albansk tolk som jag satt/låg på..... han skrek som en liten gris, var nog rädd att han skulle bli mosad av mina 95kilo plus annat typ AK5:eek:r, kaffetermos..

sen efter koll att alla var ok så, kröp vi ut genom hålet i taket, själv sprang man ut med kameran...för att snart ett år efter glädja sporthoj.com med en bild..

blev inga skador på varken oss eller bilen, den tog i marken mot en gummilist på sidan...

Detta var en av flera vurpor....

Bifogat

• gv1 på sidan.jpg
    gv1 på sidan.jpg
    97.7 KB · Visningar: 232

mustic

PEACE to the dawgs
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
snart 125:a
Nisse Järnet skrev:
hahahaha :D
Nån mer än jag som råkat skjuta sig själv med en luftpistol då? :p
min brossa sköt mig i ryggen för några år sen!!
har två vita prickar på ryggen när jag är solbränd ser mysko ut(efter kulorna)

Cybernisse

Husqvarna 570 rockar....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husky 570 smr -04 (Pocketbike R1 -05)
Har gjort en liknande då jag gjorde en stoppis med MTB i stan. Jag hade ett bygellås på c:a 1300g i ryggan "utan midjebälte" vilket resulterade i en vådlig klotning. :skrämd :crash

Midjebälte på ryggor e braaa! :fakta

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Kom just på en klantig grej man gjorde med moppen för 2-3 år sen (en av MÅNGA saker) Kom nerför en brant backe som svänger vänster och jag kommer i rätt bra fart, det ligger fullt med blöta löv på backen och jag tänker att "här kan man ju bromsa upp i ett fint ställ" och jag trycker lite lätt på bakbroms och vipps dunkar man i backen nästan innan man ens tryckt på bromsfan :D hehe vadå smart? :p

En annan lite kul grej som man lyckats med är att välta med kioskgolfbil mitt på en golfbana :D Den är som en vanlig golfbil fast med ett flak med tak ungefär. Det va rätt många golfare som stirrade surt när jag och en polare tog i allt vad vi hade för att få bilen på hjulen igen hehehe men vi lyckades och drog fullt därifrån med halva bilens last liggandes kvar på marken... :crash

Sen har man råkat sladda sönder en green också, brakat in i nedfällda tågbommar, flugit över huven på en bil, gjort en fiiin lowsider precis utanför skolan osv men de tar vi inte nu :p

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum