Negativt med min, positivt om andras-tråden

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
-Min R6-04: Lite småful och inget effektmonster direkt. Trött över 200. Dålig fjädring.
+Nån annans R6 06-: Snygg o kaxig, liten o smidig, och rättvänd gaffel för mycket bättre fjädring!

-Min rgv 250-91: Ganska trött, o svampig fjädring o bromsar.
+Nån annans rgv 500: Brutal!

-Min CRF450-03: Fel motor i rätt chassie.
+Nån annans CR500AF: Rätt motor i rätt chassie.

-Min KX250-04: Sliten o gammal, ganska ful o tråkig.
+Nån annans YZ 250 07- "Ny" fräsch o läcker!

Mina minus hade varit plus om jag hade haft råd och ork att byta ut hela min hojpark.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Min hoj:
Ger en alldeles för framåtlutad sittställning vid normalkörning för att vara bekväm.
Minus att alla effekt är i högt i registret

Positivt om andras hojar:

RSV4/yamaha mt-01: Vackra satan!!

BMW 1000RR: Vem vill inte ha en?? Grymma bromsar..snygg design...bra med effekt
 

HBSS

Guest
Ninja -99:
-Bökig att skruva med.
-Tanken har helt fel form om man inte har jättekorta ben.
-Sadeln går för långt bak (får inget stöd bakåt) om man inte har ett jättearsle.
-Går inte att montera kraschpuckar.
-Går inte att lyfta hojen i fram annat än i styrkronan.
-Finns inget bra ställe att sätta en styrdämpare.
-Den har förgasare.

En nyare 1000cc verkar roligare och bättre på alla vis.
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Inge vidare kul att kör fort med nakenhoj och fatbarstyre, blåser så förbannat!!

Kompisens RSV Mille R är dyngfet, coolt med twin!
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Min hoj är rycker på låga varv, är tung, dricker bensin och låter för mycket.


KTM RC8R har precis samma fel (och några till), men är ändå helt perfekt!
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Min hoj har de hårdaste tjurigaste äckligaste djävla skitdäcken jag någonsin stött på.
Tar timmar att lägga om :mad:
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Min lilla tjejgixxer har sunkig framfjädring och, svampig broms. Den har dessutom haft hela jävla vintern på sej att fixa det, men icke! Får ta mej ett snack med den!
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Min hoj (gsxr 750 -96) ligger i alldeles för många delar i källaren.

Positivt med andras hojar är att många av dem faktiskt är körbara.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Min RSV4 Fattori låter för vackert för bullermätargänget på banorna.
Alldeles för rapp på låga varv utan TC. Iaf i +5 och vatten på banan. Hubba!
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Nu ska du inte klaga, du får säker in både mobilen och plånboken, rånarluva, extra hanskar och lite allt möjligt.

Jag får jävlarmej inte ner min plånbok här... :mad:

Min hoj har inga paclmöjligheter alls.

Arlakossan har ett fack fram där man får plats med.
Håll i er nu.
Hemnycklar
Plånboken
Garageportöppnaren
Bilnycklar.
På locket till facket så kan man fästa en karta.

Bak finns ett större låsbart fack, och där kan man få plats med stora handskar.


Detta är fuskigt:D
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Min Gsxr 1000 är:
  • För tung
  • Har för lite effekt
  • Är för gammal
  • Lockar inga Brewdar
Trots alla tillkortakommanden är jag oftast passagerare snarare än förare vilket leder till Jerkers slutsats om att den svagaste länken är....jag:död.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
På min hoj kör man ihjäl sig direCkt!

Mätarna la av på väg hem från butiken elfter köpet. Idag kom ett brev med återkallese med posten.

Viva Italia! :D

Edit: Ska inte gå in på Suzukin... Japanskt fyllebygge när det är som bäst! :dricka:öl:fyllisar:hojraket
 
Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Hehehe life is hard :)
Maximal otur verkligen.

Var onekligen lite surt och sabba stundens nyhojsglädje. Men Ducati visade en ny innebörd av expressservice. Två dagar senare var ett nytt mätarhus monterat och klart. Inklusive leverans från italien. :klappar
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Var onekligen lite surt och sabba stundens nyhojsglädje. Men Ducati visade en ny innebörd av expressservice. Två dagar senare var ett nytt mätarhus monterat och klart. Inklusive leverans från italien. :klappar

Oitaliensk hastighet, skönt! Den är ju grymt snygg...
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Min YZF har ägts av någon som inte vet hur man skruvar en skruv, smörjer ett lager eller justerar en justering.
*När jag lossade kåpan för framdrevet så var det smockfullt med gammalt mögkedjefett där :S
*Samtliga axlar till stötdämparinfästningen var helt torra och gick inte att rubba utan hammare.
*Jag har hittat fyra avklippta kablar med ström i utan någon som helst isolering.
*Slip-onet som satt på hade rostat fast i det främre röret.
*Bakbromsskivan hade två millimeter djupa spår i sig på båda sidor(vem fan använder bakbromsen på en sporthoj?).
*Ena kedjejusteringen är runddragen och går bara att justera med tång.
*Någon har kört av kedjan och den har karvat upp fem millimeter grova revor på insidan av svingen samt en gigantisk stor buckla på insidan.
*När jag köpte hojen så hängde den sig på tomgång på 2500-3000 varv. När jag frågade den tidigare ägaren om detta så sa han att det var nåt han aldrig märkt förut. Vid demontering av förgasargummina visar det sig att dessa är stenhård och alldeles fulla med sprickor. Vid spray av startgas runt dom så rusar motorn direkt.
*Både broms och kopplings handtaget är dom glappaste jag nånsin stött på. Polarn bara asgarva när han kände på dom.
*Stötdämparens inställningar var: Fjäderförspänning, en från max. Returfjädring, max. Kompressionsdämpning, max.
Allt detta ska fixas innan säsongen börjar.

Positivt med polarens SV1000:

Gött muller
Snygg bakända
Ej glapp i handtag
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top