DesmoHellman
Gudomlig sporthojare
Min YZF har ägts av någon som inte vet hur man skruvar en skruv, smörjer ett lager eller justerar en justering.
*När jag lossade kåpan för framdrevet så var det smockfullt med gammalt mögkedjefett där :S
*Samtliga axlar till stötdämparinfästningen var helt torra och gick inte att rubba utan hammare.
*Jag har hittat fyra avklippta kablar med ström i utan någon som helst isolering.
*Slip-onet som satt på hade rostat fast i det främre röret.
*Bakbromsskivan hade två millimeter djupa spår i sig på båda sidor(vem fan använder bakbromsen på en sporthoj?).
*Ena kedjejusteringen är runddragen och går bara att justera med tång.
*Någon har kört av kedjan och den har karvat upp fem millimeter grova revor på insidan av svingen samt en gigantisk stor buckla på insidan.
*När jag köpte hojen så hängde den sig på tomgång på 2500-3000 varv. När jag frågade den tidigare ägaren om detta så sa han att det var nåt han aldrig märkt förut. Vid demontering av förgasargummina visar det sig att dessa är stenhård och alldeles fulla med sprickor. Vid spray av startgas runt dom så rusar motorn direkt.
*Både broms och kopplings handtaget är dom glappaste jag nånsin stött på. Polarn bara asgarva när han kände på dom.
*Stötdämparens inställningar var: Fjäderförspänning, en från max. Returfjädring, max. Kompressionsdämpning, max.
Allt detta ska fixas innan säsongen börjar.
Positivt med polarens SV1000:
Gött muller
Snygg bakända
Ej glapp i handtag
Varför gnäller du på bakbromsen när man på sporthoj inte använder den?