Nerstänkt av spolarvätska

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Nitrous skrev:
Finns bara ett sätt om man kör och har bråttom och känner för att köra så mycket fortare än alla andra i vänsterfil, - Klipp dom på insidan Direckt!!! Kör som en kryssningsmissil! Its the only way.

Ligga o sniffa i häcken är som att tigga om att parkera i bagageluckan!

Att köra om på insidan är som att tigga om att parkera i sidodörren!
:fakta

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Kör du upp i röven på någon så skyll dig själv om han spolar rutan.
jag hoppas att ni skämtar om att sparka in dörrar etc när ni kör dumt själva, dörrar ska inte sparkas in fören föraren i bilen försökt att skada er, vilket jag inte räknar spola rutan till.
hoppas för din skull att det inte är min dörr du sparkar på när jag spolar rutan någon gång, samtidigt som du utför en rektoskopi på mig. då blir det krig förstår du. :kulspruta

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
yonsson skrev:
Att köra om på insidan är som att tigga om att parkera i sidodörren!
:fakta

Det var menat med en viss smula ironi men ändå inte.
I Stockholmstrafiken ska var o varannan vara mer märkvärdig, och snabbare så kör man "nästan" lagligt får man studsa mellan filerna för att inte hindra dessa högre prioriterade individer!
Kör man hoj och vill fram ännu fortare så blir det till att kryssa mellan filerna och ta varannan på utsidan och insidan.
Så ÄR det :7peta

/Nitrous

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
Ducati Monster 796 -12
bsajanne skrev:
:tummenupp Det andra som du (och några till) uppenbarligen missat är en lag som kom 1998 eller -99, samtidigt som rondeller och övergångsställen fick nya lagtexter.
Angående filkörning på vägar med hastighetsgräns upp t.o.m. 70 km/h:
Om du vill köra förbi någon så är det du som ska byta fil. Om du tvingar någon att byta fil så blir den trafikanten plötsligt lagbrytare. Dvs. kör om på höger sida!!! :Bugar
Mer finns att läsa på www.vv.se

Du har händelsevis inget bra man kan söka på så att man hittar förordningen?

the blue

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
suzukigsx600
bsajanne skrev:
Ja, till att börja med så är det din skyldighet att hålla avstånd till framförvarande trafikant. Om de sen spolar lite vatten så får du väl vänta med att åka någon dag när ingen behöver spola sin ruta... :kocko
:tummenupp Det andra som du (och några till) uppenbarligen missat är en lag som kom 1998 eller -99, samtidigt som rondeller och övergångsställen fick nya lagtexter.
Angående filkörning på vägar med hastighetsgräns upp t.o.m. 70 km/h:
Om du vill köra förbi någon så är det du som ska byta fil. Om du tvingar någon att byta fil så blir den trafikanten plötsligt lagbrytare. Dvs. kör om på höger sida!!! :Bugar
Mer finns att läsa på www.vv.se

Den lagen gäller inte på 90 väg som detta var, jag låg 6 meter bakom och jag stressade inte honom och han hade inte motljus. Men vem ligger tre billängder bakom med mc om man vill fram bara en fråga :va sen så skrev jag, Ibland tänker man fan jag skulle sparka på dörren. Men klokheten tar överhand. Vad skulle ni andra gjort, sa inte att man ska göra det utan att man tänker så, eller hur.

Last edited:

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
the blue skrev:
Den lagen gäller inte på 90 väg som detta var, jag låg 6 meter bakom

90 km/h = ungefär 20 m/s om jag inte minns helt fel...låt oss säga det då han o du eventuellt låg nån kilometer + på 90(vänsterfil)

då tar du m/s x 3 enligt 3 sekundersregeln, så räknar du lite, att 20 x 3 är = 60m...

hade du hållt 60 meters avstånd så hade du nog klarat dig hyfsat från molnet av spolarvätska och även fått mer tid till ditt förfogande om t.ex. ett rådjur eller vad som helst sprungit ut framför bilen och föraren bromsat kraftigt.

HÅLL AVSTÅNDEN I TRAFIKEN tack!

Last edited:

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Mr. Långsam skrev:
om man ska vara petig så är 90 km/h = 25 m/s :mattias

visste väl att nån jäkla besserwisser skulle klaga haha :D

Men nu vet ja det iallafall :tummenupp

Summakardemumma så skulle han haft ännu längre avstånd då :fakta

IronMike

Guest
Jag tror han spola rutan med flit, för att du låg för nära. Så brukar farsgubben göra har jag hört.. Har även själv råkat ut för det. Kom igen, solig dag, fint väder, han har kört ett tag -varför spola han rutan just när du låg bakom tror du?

Alla har sitt sätt att jävlas, jag tvärnitar lite lätt (om jag kör bil och har en bil för nära bakom) eller glider ut lite i väggrenen för att driva upp lite damm.. Är det en båge bakom "för nära" (om jag kör bil) håller jag höger, kör jag hoj, å en bil ligger för nära bakom - så ökar jag farten
:arsele

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Jag har riktat min ena spolarvätskespridare åt höger så ja kan spruta på fotgängare och cyklister.Det tycker ja e kul. :tungan :hihi

IronMike

Guest
Turture skrev:
Jag har riktat min ena spolarvätskespridare åt höger så ja kan spruta på fotgängare och cyklister.Det tycker ja e kul. :tungan :hihi
Hehe, klassiker .. byggde om kompisens "spolar-system" några somrar sen, på hans 740, å hälde i saft i spolarvätskebehållaren :yoparty

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
the blue skrev:
Blev så j-vla förbannad i fredags skulle norr om stan åkte på tyresö vägen hamna bakom en volvo i vänsterfil, han låg kvar vägra flytta på sig jag låg väl ca 6 meter bakom och då börjar han spruta spolarvätska 2 gånger blev helt nerspolad :kocko :mad: såg ett tag ingenting, tillslut gick han in i högerfil och jag körde upp jämnsides och gör tummen upp (som tack för duschen) och slår pekfingret i hjälmen så han skulle fatta vad jag tyckte om honom, han tittade på mig som ett fån och kastar sig ut i vänster fil precis som han skulle jaga mig. Ibland tänker man fan jag skulle sparka på dörren. Men klokheten tar överhand. Vad skulle ni andra gjort :confused:

Du måste döda han,tog du bilnummret ?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Turture skrev:

IronMike skrev:
Hehe, klassiker .. byggde om kompisens "spolar-system" några somrar sen, på hans 740, å hälde i saft i spolarvätskebehållaren :yoparty

Jag måste döda er.

Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
twinner skrev:
Jag slet faktist ut en barnfamilj en gång!! just pg.a av att dom stänkte ner mig,det jag upptäckte när vi stod där på gatan var en fet plånbok som låg öppen i förarsätet.Jag frågade hur mycket pengar det fanns i och fick till svar att det rörde sig om ca 12 000 (Semesterkassan)..Hmmmm? Jaha tänkte jag:=) ett bidrag till mitt helsystem,så jag tog pengarna.För att markera slog jag pappan fördärvad/blodig mot motornuven:D gissa om ungarna och hans fruga så skraja ut. :rolleyes:

Haha

Där fick dom! Hoppas dom lär sig nån gång - annars naCkskåt direKCt!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln