Nerstänkt av spolarvätska

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Jag brukar spruta spolarvätska på mina polare när de ligger bakom mig med hoj.
Extra kul när visiret är öppet!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är ju bara att tacka och ta emot! Spolarvätskan löser upp flugorna på visiret, så då kan man ta fram trasan och torka rent :tummenupp Eller ?

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Långa farbron skrev:
Ok, om du börjar.
Så om jag riktar tillbaka
min spolarvätskespridare (som kanske när jag tänker efter inte ens var felriktad)skulle du då sluta mordhota mig?? :fatta!

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Turture skrev:
Så om jag riktar tillbaka
min spolarvätskespridare (som kanske när jag tänker efter inte ens var felriktad)skulle du då sluta mordhota mig?? :fatta!

Ironin gick inte fram märker jag.

Men ja ,rikta gärna dina munstycken åt något annat håll ,förslagsvis din vindruta.

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Alternativ 1) Det är ett skämt - fast tråååååkigt. :rolleyes:
Alternativ 2) Du är sjuk, ska inte åka MC, borde låsas in och drogas ner. :hihi

twinner skrev:
Jag slet faktist ut en barnfamilj en gång!! just pg.a av att dom stänkte ner mig,det jag upptäckte när vi stod där på gatan var en fet plånbok som låg öppen i förarsätet.Jag frågade hur mycket pengar det fanns i och fick till svar att det rörde sig om ca 12 000 (Semesterkassan)..Hmmmm? Jaha tänkte jag:=) ett bidrag till mitt helsystem,så jag tog pengarna.För att markera slog jag pappan fördärvad/blodig mot motornuven:D gissa om ungarna och hans fruga så skraja ut. :rolleyes:

Haha

Last edited:

twinman

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
TL1000s
spillolja

TLRR skrev:
En liten plastflaska med symaskinsolja fäst i vid instrumenten (för att lätt få tag på)och ge igen med vid dessa uppenbara trackningar.Funkar skitbra :fakta
Spillolja i flaskan måste ju vara mkt bättre *L*
En annan lysande ide är en liten hållre där framme med några lagom stora stenar eller kullagerkulor. En sådan i vindrutan och du kan känna dig nöjd *L*

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Äh. Va fan kör en "terminator" Blysprutarfäste på sidan av moppen.

twinman skrev:
Spillolja i flaskan måste ju vara mkt bättre *L*
En annan lysande ide är en liten hållre där framme med några lagom stora stenar eller kullagerkulor. En sådan i vindrutan och du kan känna dig nöjd *L*

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
twinner skrev:
Jag slet faktist ut en barnfamilj en gång!! just pg.a av att dom stänkte ner mig,det jag upptäckte när vi stod där på gatan var en fet plånbok som låg öppen i förarsätet.Jag frågade hur mycket pengar det fanns i och fick till svar att det rörde sig om ca 12 000 (Semesterkassan)..Hmmmm? Jaha tänkte jag:=) ett bidrag till mitt helsystem,så jag tog pengarna.För att markera slog jag pappan fördärvad/blodig mot motornuven:D gissa om ungarna och hans fruga så skraja ut. :rolleyes:

Haha
:yoparty Bra att det finns några som visar bilisterna var skåpet ska stå!!

#Olsson# skrev:
Håller med. Det är fördjävligt. :huvet

Jag har beställt en så'n här på en internetbutik i Florida. Tänkte köra en säsong och prova om det hjälper. (Kan ev fixa ett gruppköp om nå'n är intresserad)
Intresse anmält!

Gör en lista där ni som är i behov av en pistol kan fylla på så ett gruppköp kan bli av.
1.#Olsson#
2.KalleNorton
3.
4.
5.
6.
7.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
crashtestdummy skrev:
Kör du upp i röven på någon så skyll dig själv om han spolar rutan.
jag hoppas att ni skämtar om att sparka in dörrar etc när ni kör dumt själva, dörrar ska inte sparkas in fören föraren i bilen försökt att skada er, vilket jag inte räknar spola rutan till.
hoppas för din skull att det inte är min dörr du sparkar på när jag spolar rutan någon gång, samtidigt som du utför en rektoskopi på mig. då blir det krig förstår du. :kulspruta

Ingen vill ju ha sin bil sönderslagen men jag förstår trådskaparen om snubben i bilen sprutade ner honom enbart för att jävlas, då tycker iaf jag de är okej att åtminstone klippa bakspegeln på bilen :D
//D

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Slappa skrev:
Ingen vill ju ha sin bil sönderslagen men jag förstår trådskaparen om snubben i bilen sprutade ner honom enbart för att jävlas, då tycker iaf jag de är okej att åtminstone klippa bakspegeln på bilen :D
//D

Mycket snack med att sparka speglar. Vad tror ni händer om billisten lackar o vrider på ratten?
Sen så är det väl hyffsat svårt att få upp foten så man kommer åt bra o sparka från en sporthoj?

Backspeglar hit o dit! Bara massa skitsnack.

Ni som blir förbannade för såna här små grejer. Det enda era inlägg säger är att ni har väldigt liten trafikvana och eller svårt att anpassa er efter andra människor. Tycker jag.
Sånt här med spolarvätska händer ju hela tiden. Man behöver ju inte leta efter folk som försöker jävlas med en dom finns där ändå.
Försök att inte lägga så stor betydelse på såna här händelser. Om ni blir sura så har ni ju låtit någon avundsjuk "jagvillhahoj" mupp förstöra era fina dag och er fina åktur.

Det här är inte menat till dig Slappa, valde mest ett inlägg som passade bra. =)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Robban W skrev:
Backspeglar hit o dit! Bara massa skitsnack.
Det här är inte menat till dig Slappa, valde mest ett inlägg som passade bra. =)

Jag menade bara att jag förstår att killen blev arg om snubben nu gjorde de med flit, synd bara att ironin inte alltid kommer fram på nätet :)

Förstår vad du menar Robban ville bara förtydliga lite!
//D

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
Multistrada 1100 -08
Lagar och regler

DrZeus skrev:
Du har händelsevis inget bra man kan söka på så att man hittar förordningen?
Nu har jag hittat det. Jag gick via www.vv.se och hittade den här vägen till:
http://www.vv.se/templates/page3____11943.aspx
(Startsida Lagar & regler »Svenska lagar)

Sen klickade jag vidare och kom till Trafikförordningen 1998:1276
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19981276.htm#K3P7S4
3 kap. Bestämmelser för trafik med fordon
Fordons plats på väg
7 § och 9 §
För något åt sedan så fanns det en bra förklaring till såna här regler. Enkelt uttryckt så ska man inte byta fil annat än för omkörning eller om man t.ex. ska svänga eller parkera. Den som vill köra om får själv stå för filbytet. Gäller på vägar med upp t.o.m. 70 km/h hastighet.

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
Multistrada 1100 -08
the blue skrev:
Den lagen gäller inte på 90 väg som detta var, jag låg 6 meter bakom och jag stressade inte honom och han hade inte motljus. Men vem ligger tre billängder bakom med mc om man vill fram bara en fråga :va sen så skrev jag, Ibland tänker man fan jag skulle sparka på dörren. Men klokheten tar överhand. Vad skulle ni andra gjort, sa inte att man ska göra det utan att man tänker så, eller hur.
Hej igen. Jag tänkte i mitt stilla sinne att det måste varit en 30, 50 eller möjligen 70 sträcka för man kan inte ligga 6 meter bakom i nån högre hastighet om man inte har ca 9 liv som katterna. Men ack så fel jag hade.
Jag tycker du ska överleva en stund till. Du kommer att möta massor av korkade bilister i ditt liv som knutte. Det hjälper inte att bli förbannad på dem. Det dyker alltid upp en ny... :3freak
Se till att du överlever. Nån hade räknat ut med hjälp av 3 sek regeln att man bör ligga ca (90 km/h = 25 m/s) 75 meter bakom framförvarande. Om du kortar det till till 2 sek så är det 50 meter bakom. Om bilen framför tvärnitar och du just i det tillfället kollar bakåt för filbyte så sitter du som en märla i skuffen på bilen. Kom ihåg att det gör inte så ont på bilen...
:tomten Vinka glatt till bilisterna i sommar. Du får själv reda ut deras misstag.
Vi ses på vägarna i sommar. :tummenupp

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
the blue skrev:
Den lagen gäller inte på 90 väg som detta var, jag låg 6 meter bakom och jag stressade inte honom och han hade inte motljus. Men vem ligger tre billängder bakom med mc om man vill fram bara en fråga :va sen så skrev jag, Ibland tänker man fan jag skulle sparka på dörren. Men klokheten tar överhand. Vad skulle ni andra gjort, sa inte att man ska göra det utan att man tänker så, eller hur.
du har nog bara dig själv att skylla och BARA dig själv :död

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
twinner skrev:

Haha

:corn

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM