Hmmm... Nervositet är bra till en viss gräns. Men sen stjälper den. Så fokusera bort den skiten nu! Tänk på varför du gör det här istället! Du vill köra hoj och ha jävligt kul, right? Så bestäm dig för att ha det på uppkörningen, tänk dig den som en kul stund med hojen, inte som nån prestationsövning (det är PRECIS samma som när man har sex i början!).
Sen är det alltid bra att börja snacka lite skit med kontrollanten så man är "kompisnivå" med varandra, då är de inte heller lika nitiska. Min kontrollant kommenterade direkt vi hälsade att jag var lik nån dotter till nån skådespelare (jag har ingen aning om vem) men sen var ju han lost i det och vi slog några ord om det då och då under hela uppkörningen. Träffar de på nån som står där tuff och hård och svettas så har du liksom redan där satt en nivå och har en bit upp. Gå in och hälsa glatt, dra nån lite rolig kommentar som du tänkt ut i förväg. Jag kommenterade tex då jag noterade att jag var sist ut för dagen. Lagom så man inte hamnar fel dock. Få kontrollanten att snacka, fråga om hur det är att vara kontrollant, folk älskar att prata om sig själva och så vips så har de bara börjat gilla dig lite för det för du frågade (men det ska vara ärligt och det syns på kroppsspråket).
Det absolut viktigaste nu inför! Se dig klara det istället, hör hur han gratulerar dig till kortet, se dig åka iväg utan västen... fokusera på framgång istället för rädslan att bli kuggad för då kommer du troligen bli det också.
Och du, kom ihåg: Du är där för att ha jävligt kul och köra hoj! Inget annat, (sen att du råkar vara på uppkörning... och får ett körkort i handen, det är bara bonus!)
Tokfokus på att lyckas så är du redan där!
Du kan läsa min blogg om min uppkörning. Tipset är också att överdriva huvudrörelser och ta dig tid, hellre visa på medvetenhet än att snabbt dra iväg i en korsning. Det faller nog många på.
Tänker inte säga lycka till för du kommer ju klara det och då kommenterar jag och säger Grattis istället!
http://www.sporthoj.com/blogg/?inlaggid=4750