Netflix eller liknande, utbud?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Försöker skaffa mig en uppfattning om huruvida Netflix är något för mig. Det är ju trots allt modernt. Döm om min förvåning när det bästa recension av utbudet är Statens (Råd & Rön). Att besöka Netflix hemsida säger absolut ingenting om utbudet.
Det finns HBO och Filmnet och något mer vad jag förstår, vad är bra och varför?
Hur ser t.ex. tv-serieutbudet ut? Ligger Homeland S 1-3 ute? Ligger gamla bra serier typ Sopranos, The Wire, Sentinel, Rederiet och Mad Men ute?
Hur gamla filmer, kommer de samtidigt som de släpps på DVD/BD eller är det när de hamnar i Rusta's realåda som de kommer ut? Hittade något lurigt forum som hallelujade att The Departed kommer till Netflix i januari... :3freak Den är förvisso fantastiskt bra, men säkert 6-7 år gammal, minst.

Nåväl ungdomar, vad tycker ni?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Med tanke på att Netflix bara kostar 70-80 pix/månad så tycker jag det är klart värt pengarna.
Gamla produktioner, men absolut inte urgamla. Jag har det men tittar inte mycket själv. För barnens del är det dock lysande.

Har inte Netflix kvar sin gratis prova-på-månad längre? Hooka upp på den och se om det är nåt för dig.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Skumt att de inte visar en enda teaser på hemsidan. Viaplay verkar ju lista i princip alla serier och filmer de har utan att man behöver logga in.

Jag har redan haft netflix så jag lär ju inte kunna använda deras provmånad och jag skulle inte betala innan jag sett deras utbud.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Sist jag provade dom var bildkvaliten rutten, är det bättre numera?

Inget fel på kvalittetten, 1080p, däremot tar det 30 sekunder - 1 minut innan kvaliteten blir bra.
4k-upplösning kommer under 2014.

Bra skit för pengarna, men alla serier är gamla typ senaste avsnittet 2011, förutom Netflix egna serier (som är guld).

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Netflix, och typ alla andra lagliga streamingtjänster har ett stort problem, du kan inte konsumera filmer/serier på dem som man gör normalt sett, dvs vara sugen på att se en specifik serie/film, och öppna upp den i netflix (eller de andra) och se den. Utbudet är inte tillräckligt stort och alla saker som fortfarande är poppis och drar in pengar saknas.
Kort sagt, det finns inga strömningstjänster för film/serier som är av samma kaliber som spotify, eller deras konkurrenter. Om man vill hålla sig till strikt lagliga alternativ alltså.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det enda som väger över mot plus är att man slipper binda upp sig, har haft netflix i snart ett år och när jag vill se nått så pyntar jag in 78 modiga kronor och har det en månad.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har netflix, tycker utbudet är sisådär. Kommer byta till Viaplay, man kan ha offlinefilmer samt att nyare filmer är före på Viaplay. Samma pris. Just offline funktionen är rätt bra när man reser och täckning är ostabil.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Är det inte första månaden gratis för nya medlemmar fortfarande? Bara testa själv isf, annars tycker jag personligen Netflix är bättre än Viaplay. Utbuden är lite olika men ungefär lika begränsade, Viaplay hade dock mycket sämre kvalité sist jag provade (bytte Netflix-Viaplay-Netflix).

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Köpte en AppleTV till tjejen i julklapp. Hon är supernöjd med den och till stor del tack vare Netflix.
Just nu för vi gratis-månaden och hon har säkerligen hunnit se omkring 10 filmer (tråkigt väder, mycket ledig tid hehe) samt att vi båda riktigt njuter av House of Cards :)

Bildkvalitén är riktigt bra, och det tar ca 2-5 sekunder från att jag väljer en film/ett avsnitt till att det börjar.
Vi har inget att klaga på än så länge, sen blev man positivt överraskad när man insåg att det kostar bara 69 kr/mån och inte 79, en liten bonus :)

(Varför betalar man 99 kr/mån (plus att tjejen också gör det) för Spotify som bara har ljud?...)

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Köpte en AppleTV till tjejen i julklapp. Hon är supernöjd med den och till stor del tack vare Netflix.
Just nu för vi gratis-månaden och hon har säkerligen hunnit se omkring 10 filmer (tråkigt väder, mycket ledig tid hehe) samt att vi båda riktigt njuter av House of Cards :)

Bildkvalitén är riktigt bra, och det tar ca 2-5 sekunder från att jag väljer en film/ett avsnitt till att det börjar.
Vi har inget att klaga på än så länge, sen blev man positivt överraskad när man insåg att det kostar bara 69 kr/mån och inte 79, en liten bonus :)

(Varför betalar man 99 kr/mån (gånger två) för Spotify som bara har ljud?...)

Problemet kommer nu när hon sett alla bra filmer på Netflix och det går en månad mellan gångerna man använder det.
Det är iofs fortfarande inga direkta pengar att tala om. Jag har själv provat både Netflix och Viaplay men insåg ganska snabbt att jag sett allt jag tyckte var bra och hade ingen lust att betala för något jag inte använde.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
sen blev man positivt överraskad när man insåg att det kostar bara 69 kr/mån och inte 79, en liten bonus :)

69kr för en användare, 79kr för 3 samtidiga användare, går att fula 3 vänner så blir det riktigt billigt :fakta

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
provar netflix nu under julhelgen .... skiten "blinkar" svart titt som tätt , verkar inte finnas någon lösning på det , kass utbud förutom för dottern (8 år) som älskar det å skiter i blinkandet , så kommer nog pröjsa 69 pix mest för hennes skull

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
provar netflix nu under julhelgen .... skiten "blinkar" svart titt som tätt , verkar inte finnas någon lösning på det , kass utbud förutom för dottern (8 år) som älskar det å skiter i blinkandet , så kommer nog pröjsa 69 pix mest för hennes skull

Vad har du för teknisk lösning?

Mitt har aldrig blinkat.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Vad har du för teknisk lösning?

Mitt har aldrig blinkat.

Kör på nån av mina datorer , insnöad datanörd så inget fel på nån av dom å 100mbit fiber så inget fel "i min ände" som Netflix supporten ville försöka påskina , dom var förövrigt totalt okunniga när jag pratade med dom i mellandagarna ..... googlar man lite så är det fler som har/har haft samma problem men ingen vet vad det kan bero på
men vaffan 70 spänn i månaden=en lunch ute typ ... så det kan vara värt så dotra kan kolla WinxClub å Barbie å sånt :banana

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO