Netflix eller liknande, utbud?

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Det är väl olika utbud i olika länder? Har själv funderat på Netflix och hört att utbudet i USA ska vara bra.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det är väl olika utbud i olika länder? Har själv funderat på Netflix och hört att utbudet i USA ska vara bra.

Hmm. Lite intressant faktiskt eftersom jag signade på Netflix när jag låg sjuk i NY. Fick följaktligen ett amerikanskt avtal, amerikanskt pris etc etc. Du menar alltså att jag skulle ha ett annat utbud? Eller kollas min IP av och så presenteras jag ett regionsspecifikt utbud? Jänkare som reser då?

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Hmm. Lite intressant faktiskt eftersom jag signade på Netflix när jag låg sjuk i NY. Fick följaktligen ett amerikanskt avtal, amerikanskt pris etc etc. Du menar alltså att jag skulle ha ett annat utbud? Eller kollas min IP av och så presenteras jag ett regionsspecifikt utbud? Jänkare som reser då?

En vild gissning skulle vara att det bestäms av faktureringsadressen, liknande iTunes.

Vet att jänkare som bor här i Japan köpt på sig iTunes gift cards från staterna för att ha fortsatt tillgång till det amerikansk utbudet (om de saknar amerikanskt kreditkort vill säga)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ja, utbudet skiljer. Och jag har hört att det är större och en liten aning mer modernt utbud på amerikanska Netflix. Mycket av materialet här är från åren 2000-2010. Oavsett om det gäller tv-serier eller filmer. Om man inte räknar med deras egna produktioner eller sånt som är så otroligt uselt att det inte ens är kul.

Jag tycker dock ändå att man alltid med lite god vilja brukar kunna hitta något att se. Även om man önskar att man hade skippat vissa saker...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Har inte provat själv, men hola.org ska du kunna använda för att få utbudet från valfritt land på Netflix.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
googla mediahint och lägg till det i firefox eller chrome så får du us/uk utbud i netflix.

Ska man får det att funka i TVn eller med apple tv får man byta dns i apparaten.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Vi kör Mediahint på Chrome och det amerikanska utbudet är betydligt bättre än det vi får i Norge. Om vi vill ha det norska utbudet kör vi Netflix i Firefox.

Inga tekniska problem och bilden på nyare materiel är bra även på 108".

Vi har sagt upp det vanliga tv abonnemanget och kör bara Netflix. Finns mycket bra serier och dokumentärer, men nyare filmer får man ladda ner från piratbukten.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://movies.netflix.com/WiHome?ref=ec&locale=sv-SE

Där har du en lista på åtminstone en stor del av deras utbud.

Sen visst, deras utbud kommer aldrig slå att tanka ner torrents, men tycker samtidigt att man inte kan klaga på utbudet ändå.

Och vill man klaga på att det går segt så är det ju inte Netflix i sig utan skaparna bakom serierna. Netflix hade ju mer än gärna streamat ut allt dagen efter deras premiärer :)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
googla mediahint och lägg till det i firefox eller chrome så får du us/uk utbud i netflix.

Ska man får det att funka i TVn eller med apple tv får man byta dns i apparaten.
Har man sett på fanken. Det dök upp nya kategorier också. T.ex. "Gay och lesbiskt" och "Tro och andlighet" :hihi

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Skumt att de inte visar en enda teaser på hemsidan. Viaplay verkar ju lista i princip alla serier och filmer de har utan att man behöver logga in.

Jag har redan haft netflix så jag lär ju inte kunna använda deras provmånad och jag skulle inte betala innan jag sett deras utbud.

Jag har haft det också, efter en datorkrasch så kan jag inte "köpa film på nätet" längre vilket ökade behovet markant.

Jag ringde och frågade varför man inte kunde se utbudet, och fick en till prova-på månad trots återaktivering. Allt går att lösa.

Stör mig dock fortfarande när den tekniska lösningen är marginellt SÄMRE än att "köpa" film själv, lägga på NAS:en och spela via PS3an, och utbudet långt mkt sämre.

Homeland som det frågades om letade jag efter själv direkt då jag bara sett S01, men det är fortfarande bara den som ligger ute. Filmer under "nyheter" kan va från 2006 osv..

Om ett par veckor finns både Hunger Games 2 och nya Hobbit på TPB, lär ju ta 5 år innan de kommer på netflux.

Men, för 79 balubas så är det ändå bra. Om det så bara är en serie man följer i taget så är det ju värt 80 pix.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Cheyen har netflix och lurade mig att börja kolla på stargate SG1.

När jag kollat hälften av säsongerna tog de bort serien.

Kul :mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Såg just trailer för en garanterat bra serie, True Detective.
Lutar åt HBO Nordic således. :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
www.swefilmer.com :fakta

Gratis streaming. Varierande kvalité. Oftast det senaste först. Svensk text på allt.:tummenupp

Men slött som fan. Jag har försökt dragit igång någon film där ibland men det funkar inte hos mig. Då tankar jag ner i ca 1.8mb/s så det bör ju funka tycker man.
Eller måste man buffra hela filmen först eller vad är det frågan om?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Så man måste alltså va en såndär jettefarlig åutlaw för å kunna se de man vill :va

Det är ju så det är. Att betaltjänsterna inte är ifatt nivån som TPB höll för 4 år sen är ju bara pinsamt. Med en vettig lina & router tar det mig lika lång tid att köpa ner en film och flytta över till NASen (för uppspelning via PS3) som att göra en kopp kaffe eller poppa popcorn.

Jag tvivlar på att det är tekniken det brister i, men alla parter förlorar på det hur som helst. Jag betalar gärna för det jag vill ha, men vill jag ha det bästa (senaste) och det bara finns att köpa gratis, ja då blir det oftast så.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har ju netflix men det är mest grabben som glor. Skobydoo går hårt.
Varje gång jag velat sett nått så finner jag mest skit.

Så ofta funderar jag på att säga upp det, men va fan 79kr är inte ens en lunch på en landsorts pizzeria. Och grabben är ju glad.
Hade det funnits porr så kanske jag hade använt tjänsten mer. Men det finns ju på internet så vad är det att bråka om.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har ju netflix men det är mest grabben som glor. Skobydoo går hårt.
Varje gång jag velat sett nått så finner jag mest skit.

Så ofta funderar jag på att säga upp det, men va fan 79kr är inte ens en lunch på en landsorts pizzeria. Och grabben är ju glad.
Hade det funnits porr så kanske jag hade använt tjänsten mer. Men det finns ju på internet så vad är det att bråka om.

Finns det inte PORR!!? Varför försöker de ens då, det är ju som att gräva sin egen grav :va
Ungefär som de hotell som tar bort porren från sina tv-kanaler, vem vill bo där?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Finns det inte PORR!!? Varför försöker de ens då, det är ju som att gräva sin egen grav :va
Ungefär som de hotell som tar bort porren från sina tv-kanaler, vem vill bo där?

Nä det finns inte. Vad jag sett i vilket fall. Varför tror du det inte är större...

Bor ju en 30-40 nätter på hotell inte på något jag bott senaste åren har haft porr, utan att det kostar dvs.
Scandic bla har inte ens det mot betalning.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO