NFL/Amerikansk fotboll/Superbowl-tråden

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jaha, divisionsfinaler. Sitter på jobbet en lugn söndagsnatt och har betalt för att se Pats ta farväl av Ray Lewis' Ravens. Många missade passar så här långt (Q1) :(

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jaha, divisionsfinaler. Sitter på jobbet en lugn söndagsnatt och har betalt för att se Pats ta farväl av Ray Lewis' Ravens. Många missade passar så här långt (Q1) :(
Såg Falcons - 49ers och jag trodde inte mina ögon i första halvleken, var fanns laget som bara plockade ner GB? 17 - 0 ett tag och det såg inte bra ut men de ordnade till det till slut. Undrar om inte Matt Ryan blev lite tagen av stundens allvar?

Har inte sett Ravens - Patriots men att Lewis får spela Super Bowl känns nästan som nåt som Hollywood regisserat. Flacco måste ha gjort ett sjujävla jobb.

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Då är säsongen igång igen och kvällarna blir långa. :)
Tänkte försöka följa med från början i år, har inte haft motivationen innan utan gått in i det hela först till slutspelet.
Förra året blev dock spännande med alla rookies som gjorde fantastiska insatser. Hur står de sig i år tro?

Hur klarar sig San Fransisco 49:ers och Colin Kaepernick sig, kommer han att våga springa lika mycket i år efter förra årets lärdomar? Han var förbjuden att göra det under Pre season.
RG3, Robert Griffin III, har fått mycket kritik inledningsvis och Redskins står och faller med honom.
Sen undrar man hur de gamla rävarna fått till det, utmanar Peyton Manning och Denver Broncos i år?
Seattle Seahawks går nog långt och förra årets mästare, Baltimore Ravens och Joe Flacco, lär vi väl se i slutspelet.

Tio senaste årens Super Bowl-mästare:
2013: Baltimore Ravens
2012: New York Giants
2011: Green Bay Packers
2010: New Orleans Saints
2009: Pittsburgh Steelers
2008: New York Giants
2007: Indianapolis Colts
2006: Pittsburgh Steelers
2005: New England Patriots
2004: New England Patriots

Viasat och TV10 satsar lite extra på årets säsong och nu har jag allt i HD. :banana

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Har bara hunnit se en halv match änsålänge. Tyvärr är man ju inte nattarbetare längre så det blir inte så ofta man kan sitta uppe på nätterna :(

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Tänkte fokusera på kvällsmatcherna (börjar runt 19) om det inte är nåt extraordinärt som vankas. Nattsuddet får vänta till slutspelet.

Ja dessvärre har jag bara TV10 som sänder NFL så jag får snällt nöja mig med det de sänder. Och där är sällan de tidiga matcherna med.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ravens mot Texans, hmmmmm, hur ett lag kan förvandlas så från en säsong till en annan är intressant.
Ravens vann visserligen överlägset men mest tack vara special teams. Ray Rice skada kan också ha påverkat spelupplägget men nä, det såg inte bra ut.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Broncos verkar starka tycker jag efter de 2 matcherna jag sett.
Fortfarande inte hunnit se någon Patriots match men det ser ju bra ut i resultatlistorna för dom iaf :)

Sänder de på söndagkvällarna som vanligt? Tv10 alltså?

Verkar som de sänder varje söndag men även andra dagar när det spelas matcher. Fortfarande främst på nätterna dock förutom när det går matcher vid 1 PM ET.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Broncos verkar starka tycker jag efter de 2 matcherna jag sett.
Fortfarande inte hunnit se någon Patriots match men det ser ju bra ut i resultatlistorna
Såg första quartern av Broncos vs. Raiders igår. Vilken total dominans av Manning.
Broncos första drive var helt sanslös och han satte tonen för matchen där. Sen har han ju bra hjälp också, fickan håller hela tiden så han kan måtta in sina fantastiska passningar. För mig seglade Broncos upp som stora favoriter och de kommer att stå på ena sidan i Super Bowl

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Såg första quartern av Broncos vs. Raiders igår. Vilken total dominans av Manning.
Broncos första drive var helt sanslös och han satte tonen för matchen där. Sen har han ju bra hjälp också, fickan håller hela tiden så han kan måtta in sina fantastiska passningar. För mig seglade Broncos upp som stora favoriter och de kommer att stå på ena sidan i Super Bowl

Ja samma här. :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag bettade lite på Broncos som SB-vinnare redan ifjol tack vare Manning och de bra (höga) oddsen, men de och jag vann inte då alltså :rolleyes:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
I kväll / natt är det sändningar från NFL på TV10:

18:45 NFL: Houston Texans-Seattle Seahawks LIVE!

Säger bara en sak. Vilken vändning! :Bugar

22:30 NFL: Denver Broncos-Philadelphia Eagles LIVE!
02:00 NFL Gameday
02:30 NFL: Atlanta Falcons-New England Patriots LIVE!

Skit att man inte orkar/kan se Broncos - Eagles, det kan bli intressant.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Såg sammandraget på nfl.com precis. "Intressant" var ett understatement!! Shitpomfritt, vem skall stoppa Manning och Broncos i år?!

52 - 20, med 4 td pass av Manning och han får grymt skydd hela tiden.

Videoklipp och sammanfattning:
http://www.nfl.com/news/story/0ap2000000252819/article/can-any-team-beat-the-denver-broncos

Fan det ser verkligen bra ut för Broncos.

Och ja seahawks gjorde ju en jävla vändning igår. Stod väl 20-3 som värst och ändå blev det vinst.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Fan det ser verkligen bra ut för Broncos.

Och ja seahawks gjorde ju en jävla vändning igår. Stod väl 20-3 som värst och ändå blev det vinst.
Det är mycket snack om Broncos och Manning men jag tror vi får hålla ett öga på Patriots också även om en av skribenterna redan gett Super Bowl bucklan till Broncos. De plockade Atlanta Falcons igår och Brady ser stabil ut.

Detta är rätt skön läsning och intervjusession (om man gillar Broncos)
http://www.nfl.com/news/story/0ap20...denver-broncos-defy-logic-doubters-with-start

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Det är mycket snack om Broncos och Manning men jag tror vi får hålla ett öga på Patriots också även om en av skribenterna redan gett Super Bowl bucklan till Broncos. De plockade Atlanta Falcons igår och Brady ser stabil ut.

Detta är rätt skön läsning och intervjusession (om man gillar Broncos)
http://www.nfl.com/news/story/0ap20...denver-broncos-defy-logic-doubters-with-start

Ja jag håller ju på Patriots så självklart hoppas jag de fortsätter i samma stil :) Inte hunnit se någon match med dom än dock. Bara 5 lag nu som har 4-0 så helgen blir spännande :)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO