Hur många av dom äger ett tåg?31766194-5 stycken!
Hur många av dom äger ett tåg?31766194-5 stycken!
håller med dära...
Jag tror att bästa sättet att se till att sverige får en miljövänligare fordonspark är att sänka förmånsvärden på speciellt miljövänliga fordon så att de största nybilsköparna (företagen) väljer dessa fordon, dessa hamnar i förlängningen hos "folket" och på så vis förnyas fordonsparken.
jag förstår mig inte bara på medel-svennen som klagar så mkt över utgifter, när denne bor gratis, har lägre premier - men ändå samma förmåner.
det är samma land, men ändå så stora klyftor.
inte undra på att berra med vanligt kneg i älvsbyn har råd med kåk vid havet, K7a, volvo V70 T5 och pengar över till nöjen och utbyggnad....och ändå får man höra dagligt gnäll i media om höjd bensinskatt mm -från folk i glesbygden, medn folk centralt "gillar läget" :S
Inte fan gnäller jag... har en liten 2a nära stan på 40 kvadrat, kostar mig 2013:- i hyra 4 lax i ränta & femhundring i amortering, dvs 6500:- för boendet per mån. Men inte gnäller jag över ökat bensinskatt eller ekonomi i övrigt, och då har jag ett kneg som ger samma betalt i norr som i söder.
håller med dära...
synd bara att politikerna tror på "vinst" genom tullar här nere, att de ska förespråka miljö mm...
de 3,8 miljarder som utrustningen kostar + de 50-60 anstälda på heltid som krävs....de hade lika gärna kunnat göra kommunala medel helt gratis..
Åka buss & tåg gratis inom stockholm, då skulle det göra kommunala medlen intressanta. Men istället drar man ut på det till smärtgränsen, för at sen höja lite, å lite till å lite tilll...
Istället för den dyra utrustningen, ge större städer gratis kommunala medel..samtidigt som man ger glesbygden en rabbat, i form av att man inte höjer skatten! Snarare sänka skatten. Sänkt skatt till glesbygden, och gratis kommunal medel för folk i tätort, rättvist.
Norröver bor många i hus, eller gårdar, som kan ha ärvts i generationer. Dom ligger sällan centralt.
Dessutom skiljer sig arv och miljö sig avsevärt från tex. Stockholm.
Många är uppväxta med jakt, fiske, och naturen runt husknuten, och att då bosätta sig i lägenhet är för oss en lika lockande tanke som det kanske är för dig att vara utan mc.
Dessutom är en lägenhet i centrala Arjeplog inte att jämföra med en lägenhet i centrala Stockholm.
-Möjligtvis kan man jämföra det med en lägenhet i centrala Örbyhus. (Ja, jag vet att det tillhör Uppsala).
Även om man bor i centrala Arjeplog finns det med all säkerhet inte arbete i centralorten, utan man är hänvisad till dom få arbetstillfällen som erbjuds, ofta på annan ort.
Att gå och köpa mjölk och limpa är minsta problemet.
Att dom dessutom lägger ner skolor på löpande band gör ju inte direkt situationen enklare.
Du förstår visst inte hur GLEST det är med turerna här i Norrland. På vissa ställen så går det två bussar, 06:00 och 17:00 och har man tur går det nån tur extra DIT. Hur tror du att folk ska kunna ta bussen när det knappt går några? Och dom som går, tror du dom går i närheten av där folk bor?3177390Det är ju ändå billigare att åka buss, t-bana än att åka bil. Köper man månadskort så blir det billigare, kan inte vara dyrare
kostar ett månadskort 700 kr nu?
700 kr på 30 dagar... åka hur mkt du vill vart du vill i princip
de 700 kr är ganska snabbt slut enbart på bensin på några få dagar, fast man åker samma sträckor dvs 3-4mil till jobbet kanske tur o retur och så lite köbildning
Varför jag åker bil är för det är bekvämt dvs jag är lat.
Då är det bara punga ut eller?
Benägen å hålla med dej i de du skriver, bara se på Nordasntig hur dom rumsterar om där och hur många de är som pendlar dagligen allt mellan 3-15 mil (enkel resa).
Att åka till affären för en vän till mej är att åka en resa tur och retur på 3 mil. Så man handlar de man behöver sen får man vara utan om man glömt något...
Själv var jag bortskämd under min uppväxt, bodde på en udde men hade bara 5 min till affärer, skola osv
Jag vet. Bor själv i Gnarp... Var i Nordanstig tänkte du på?
Här i Gnarp är vi ändå rätt bortskämda med tanke på att vi bara har 4 mil till både Sundsvall och Hudik, och X-tåget precis utanför dörren.
Men Hallå!!Ja de där är FUSK de
Själv är jag uppvuxen i lilla Bergsjö och de var lite jobbigt med bussarna men jisses nu mera är de väll varannan timme eländet går till och från Hudik.
Om inte mer sällan på dagarna men morgon och efm går di lite tätare eftersom folk ska till och från skola och jobb
Men Hallå!!
Lilla Hassela då..Om jag minns rätt gick det bara 3 bussar per dag till Hudiksvall...På söndagen gick det 0 bussar...
Vilken tragisk uppväxt..
Ja de där är FUSK de
Själv är jag uppvuxen i lilla Bergsjö och de var lite jobbigt med bussarna men jisses nu mera är de väll varannan timme eländet går till och från Hudik.
Om inte mer sällan på dagarna men morgon och efm går di lite tätare eftersom folk ska till och från skola och jobb
I Bächö kan du ju inte bo..Då blir du ju lika knäpp som KakanCoolt! Jag kollade på ett hus på Lappstugevägen i torsdags. Kanske blir Bäschö-bo, jag!
I Bächö kan du ju inte bo..Då blir du ju lika knäpp som Kakan
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |