Ha ha. Så där fin R6:a + Nyköping =Just det ! Måste ju säga att Mr_Firestorm kontaktade mig på Blocket och hade avslöjat mig som laidback. Skarpt!
Haha; Jaså, det var så uppenbart?Ha ha. Så där fin R6:a + Nyköping =
Jag är också nyfiken på vad som ska fylla den platsen? ?
Det brukar inte vara nått stort problem. Vilket märke blir det?Haha; Jaså, det var så uppenbart?
Ja det måste bli en ersättare illa kvick, måste bara hitta en.
Kanske dit cidair gick, till Kawasaki.Det brukar inte vara nått stort problem. Vilket märke blir det?
Det brukar inte vara nått stort problem. Vilket märke blir det?
Har försökt att hålla en rak Yamahalinje men det är svårt, alla märken har ju sina små godbitar, tycker inte ni det? I höstas tex, blev jag hårt drabbad av samma smitta som Cidair; Kawasjukan! Det slutade med att jag blev vårdnadshavare till en ytterst prydlig GPZ 750 -82:Kanske dit cidair gick, till Kawasaki.
Självklart, vet dock inte med vad. Det vet jag när jag ser det! ?
Vore ju fränt, och sen lägga på banskrubbade däck på allihop! Hmm, men då skulle man va tvungen att skaffa en CBR 600, och där har nog min gräns passerats. Och sen körde jag min första rookie-säsong på en GSX-R 600 som var skrattretande seg på rakorna. Och med en skrattretande seg chaufför på övriga avsnitt! Blev aldrig kompis med Sukkan.Utöka R6 samlingen till en 600cc sportis samling kanske?
En R6:a av den sista gatreggade årsmodellen skulle väl göra samlingen komplett?Vore ju fränt, och sen lägga på banskrubbade däck på allihop! Hmm, men då skulle man va tvungen att skaffa en CBR 600, och där har nog min gräns passerats. Och sen körde jag min första rookie-säsong på en GSX-R 600 som var skrattretande seg på rakorna. Och med en skrattretande seg chaufför på övriga avsnitt! Blev aldrig kompis med Sukkan.
Du menar att jag ändå ska ha fem R6or? Jag hade ju redan börjat planera de fria ytor som nu friläggs! Men du har rätt, den är ju sista generationen R6, men... Jag tycker fronten ser lite konstig ut, samma med R1orna. Skönt, nu var det sagt!En R6:a av den sista gatreggade årsmodellen skulle väl göra samlingen komplett?
Tror faktiskt inte du kommer bli tvungen att skaffa en CBR. Lite undantag är rimligt med hänvisning till smak och tycke.Vore ju fränt, och sen lägga på banskrubbade däck på allihop! Hmm, men då skulle man va tvungen att skaffa en CBR 600, och där har nog min gräns passerats. Och sen körde jag min första rookie-säsong på en GSX-R 600 som var skrattretande seg på rakorna. Och med en skrattretande seg chaufför på övriga avsnitt! Blev aldrig kompis med Sukkan.
Vet att det var nån i rookie-cirkusen hade en GSX-R men just den röd/grå du länkar till. Den var en fullkitad fd SM-hoj och killen hörde (till skillnad från mig) till de snabbare i fältet.Tror faktiskt inte du kommer bli tvungen att skaffa en CBR. Lite undantag är rimligt med hänvisning till smak och tycke.
En grön Kawa Zx-6R typ -95:a däremot. En sån måste man ha!
Suka GSXR-600 är också cool. Och i och med att vi pratar samling så spelar toppfarten på rakor och kurvor inte så stor roll. Självklart ska den egentligen vara blå/vit. Men helre en fin röd/silver än en skabbig i rätt färg.
Vet att det var nån i rookie-cirkusen hade en GSX-R men just den röd/grå du länkar till. Den var en fullkitad fd SM-hoj och killen hörde (till skillnad från mig) till de snabbare i fältet.
En ZX-6 körde jag under min andra säsong och nu gick det snabbare. Också fullkitad, bl.a. med tätstegad vxllåda. Odugligt i starten, då det var som att starta på tvåan.
View attachment 484345
Gillade hojen, men vet inte om jag skulle vilja ha en orginalhoj idag i garaget.
- Åh..jag har haft en precis likadan. På den tiden då motorcyklar inte såg ut som insekter.Har försökt att hålla en rak Yamahalinje men det är svårt, alla märken har ju sina små godbitar, tycker inte ni det? I höstas tex, blev jag hårt drabbad av samma smitta som Cidair; Kawasjukan! Det slutade med att jag blev vårdnadshavare till en ytterst prydlig GPZ 750 -82:
View attachment 484242
1500 mil och så genomproper att man vill... Vi slutar där. Blev dock illa berörd när jag insåg att Pirelli Phantom gått ur tiden.
Tycker fortfarande att det är så motorcykeln Motorcykel ska se ut.- Åh..jag har haft en precis likadan. På den tiden då motorcyklar inte såg ut som insekter.
Och förresten, hur var den att köra? Jag hade efterträdaren, en -83, och minns att den var lite tungstyrd, annars mysig med ball instrumentering och underbart snygg kåpa/tank/sadel.- Åh..jag har haft en precis likadan. På den tiden då motorcyklar inte såg ut som insekter.
- Åttitrean hade väl insprutning, har jag för mig?Och förresten, hur var den att köra? Jag hade efterträdaren, en -83, och minns att den var lite tungstyrd, annars mysig med ball instrumentering och underbart snygg kåpa/tank/sadel.
Njäe, tror bara det var 1100an som hade sprut, kanske turbon också.- Åttitrean hade väl insprutning, har jag för mig?
Hursomhelst så var det ju ingen racer precis, men den kändes go att köra och såg ut som en, för den tiden, sportig motorcykel. (wobblade dock farligt lätt i långa kurvor)
Tungstyrd i låg fart bara, vad jag minns.
Hade även en GPz1100-82, något mer kräm i men tyngre. Tyckte det var värsta raketen då : )
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |