Ni med Gixxer - hur mycket i försäkring?

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
1.31
2.2007
3.Länsförsäkringar
4.Hel
5.11800
6.Småstad/bonnhåla

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
1. 32
2. 2002
3. IF
4. Trafik
5. 8600kr/år (717kr/mån; 24kr/dag).
6. Göteborg

Bananen

Guest
Du tycker inte det är bra att ha en ungefär uppfattning om vad andra betalar innan du böjer dig fram?

Fattar inte att ni får så billiga försäkringar! I småstäder finns tydligen mycket pengar att spara!

Jag menar just att det skiljer så mycket på försäkringarna att det bästa sättet att veta vad just du får betala är att kolla själv. det är svårt att få en uppfattning av vad det kostar.finns liksom ingen logik i prissättningarna.
Absolut inte menat som ett påhopp eller så. bara ett tips.

MVH Bananen

Ett gissel med just hojförsäkringar verkar vara att det kan skilja i pris om jag ringer nu och 5 min senare. Det kan skilja tusenlappar mellan mig och min polare på samma hoj, trots samma ålder och samma förutsättningar. Det kan även skilja mellan överenskommet pris och det man får på räkningen. En markant skillnad har jag märkt om man pratar med en karl eller ett fruntimmer, till fruntsens fördel..:tuttar.
"Din moped är rätt så dyr... 609:-/år,trafikförs." - KTM 250 2t

Iofs 2-3år sedan jag kollade senast, kan ju vara annat idag.?

Det är det jag menar. Eftersom det kan skilja så mycket så är det svårt att jämföra med andras försäkringar. Enklast att ringa runt och kolla själv.
Logik i prissättning existerar inte på FB.

Mvh Bananen

Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Eller...

...så letar du upp ett registreringsnummer på www.blocket.se, på den modellen du är intresserad av. Sen ringer du försäkringsbolagen och frågar vad du får för premie. Så får du veta exakt.

(Inte meningen att vara dryg)

(Ärligt alltså)

Ingen fara :tummenupp
Jo så kan man ju göra om man vill sitta och ringa runt varenda försäkringsbolag.

Hade det inte varit lättare att kontakta några försäkringsbolag och bara fråga vad just du hade fått betala för just en sån hoj du vill ha??:va :confused:

Ett gissel med just hojförsäkringar verkar vara att det kan skilja i pris om jag ringer nu och 5 min senare. Det kan skilja tusenlappar mellan mig och min polare på samma hoj, trots samma ålder och samma förutsättningar. Det kan även skilja mellan överenskommet pris och det man får på räkningen. En markant skillnad har jag märkt om man pratar med en karl eller ett fruntimmer, till fruntsens fördel..:tuttar.
"Din moped är rätt så dyr... 609:-/år,trafikförs." - KTM 250 2t

Iofs 2-3år sedan jag kollade senast, kan ju vara annat idag.?

Precis!
Tänkte att man kanske får en liten hint om vart det skulle hamna för mig om jag kollade med er här.
Skulle jag ringa runt nu och uppge ett regnummer så kan man ju vara säker på att när man väl köpt en så är det något helt annat pris som gäller.

Jag menar just att det skiljer så mycket på försäkringarna att det bästa sättet att veta vad just du får betala är att kolla själv. det är svårt att få en uppfattning av vad det kostar.finns liksom ingen logik i prissättningarna.
Absolut inte menat som ett påhopp eller så. bara ett tips.

MVH Bananen

Ingen fara.
Ville bara se på ett ungefär vart det lutade.
Som jag skrev, pratar man med folk om sporthojar så får man bara veta att försäkringen är jätte dyr, och det blir man just inte mycket klokare av.
Har använt mig av insplanet för bilförsäkring och gjort just som bananen skrev.
Ringde och frågade vad försäkringen skulle kosta på en viss bil.
Fick ett pris, när jag sedan, ca 10 dagar senare ska försäkra en precis likadan bil som jag hade köpt, då hade försäkringen gått upp 3000kr/år :gnissla
Ringde då runt själv och kom undan med hälften av vad dom sade första gången.
Men tack för er hjälp :tummenupp

Tommy.exe

Guest
För mig blev det:

1: 29 år
2: 02:a
3: TH
4: hel
5: ca 2000/mån.***
6: Liten stad (30 000)

Verkar ju som att ja skulle kunna få billigare då, men till saken.. TH är åxå luriga jävlar för det kostar mer att ha den påställd på sommaren än på vintern. Alltså dyrare att ha den påställd i jul än jan. Detta framkom ju givetvis efter jag tecknat.

:felämne

Ringde IF å skulle försäkra husan för några veckor sen innan ja skulle iväg å jobba. Fick då ett pris. 1600:- hel/hel. och om jag flyttade hemförs dit åxå så skulle jag få 10% rabatt på husan direkt, och även sukkan om ja flyttade den dit. På den skulle det hamna en bit under 20 för hel/hel. aaanywhoo....

kom hem nu å hade ett avtal i brevlådan som det stod 3000 nånting på för husan hel/hel... får dom göra så? stör mig nåt så in i helvete nu. Ska ringa imorrn å skrika på dom :(

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
1. 40
2. 2007
3. Länsförsäkringar
4. Trafik
5. 460kr/mån( skall dock öka till ca 520 i sommar)).
6. Småstad och en massa skadefria år (LF kollar på sådant men helförsäkringar är ändå ointressanta pga kostnaden)

Ang Tennant så ville de ha 200000/ år trafik av mig då jag kollade upp dem för många år sedan för en K2:a, fattar inte hur de tänker, vem f**n ringer dem om andra försäkringar efter ett sådant erbjudande för sin MC:confused:

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Angående när de drar till med astronomiska summor för försäkringar så beror det på att de enligt lag måste erbjuda åtminstone trafikförsäkring på MC, men de vill av olika anledningar inte försäkra MC så då sätter de en helt sjuk premie så att man ska välja nåt annat bolag.
If skulle ha 120 000:-/år för en halvförsäkring på min gamla surgixxer -93 :)
Hittade en halvförsäkring hos SalusAnsvar för 4600:-/år istället :)

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Ingen fara :tummenupp
Jo så kan man ju göra om man vill sitta och ringa runt varenda försäkringsbolag.

Precis!
Tänkte att man kanske får en liten hint om vart det skulle hamna för mig om jag kollade med er här.
Skulle jag ringa runt nu och uppge ett regnummer så kan man ju vara säker på att när man väl köpt en så är det något helt annat pris som gäller.

Ingen fara.
Ville bara se på ett ungefär vart det lutade.
Som jag skrev, pratar man med folk om sporthojar så får man bara veta att försäkringen är jätte dyr, och det blir man just inte mycket klokare av.
Har använt mig av insplanet för bilförsäkring och gjort just som bananen skrev.
Ringde och frågade vad försäkringen skulle kosta på en viss bil.
Fick ett pris, när jag sedan, ca 10 dagar senare ska försäkra en precis likadan bil som jag hade köpt, då hade försäkringen gått upp 3000kr/år :gnissla
Ringde då runt själv och kom undan med hälften av vad dom sade första gången.
Men tack för er hjälp :tummenupp

verkade billigare än jag trodde,fortfarande svindyrt men tillräkligt billigt för att vara värt det,bara du gör ett felköp på en gixxer så kan vi åka lite i sommar:tummenupp

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Hojen står på sambon.

1. 42
2. Hel/Hel
3. Länsförsäkringar
4. 11.500
5. Trosa (Liten by...)
6. Gsxr1000 -06
7. Försäkringen gäller bara för mig och sambon!

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
1. 25
2. 2007
3. IF (blir troligtvis Salus ansvar när sommaren kommer, kan då inte ställa av)
4. Halv
5. Minst 2000/månad..får se vad Salus Ansvar säger.
6. Storstad, Gbg

Lite sent kanske men jag uppdaterar iaf. Efter att ha fyllt 25 och faktiskt tagit mig i kragen och ringt runt lite så hamnade kostnaden för halvförsäkring hos Salus Ansvar på humana 1500:-/månad vilket jag är nöjd med. :tummenupp

EDIT: Blir lite sugen på att helförsäkra hojen hos tennant för att inom en vecka råka sätta hojen i ett räcke. :mad:

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R
Ingen literhoj dock men ändå en finger visning...

1. 27
2. GSX1300R Hayabusa -03 uttagen -05
3. Folksam
4. Halvf/ helår (uppgraderingsbar till helf.)
5. 10514kr
6. Karlstad

Räknar med 13-14K inkl. helf./ år

Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
33 år, småstad, gsxr 1000 -01 haft kortet i 14 år.
Trygg-hansa:
Helförsäkring: 600 kr/ mån.
Halvförsäkring: 280 kr/mån.
Helt OK för mig! :tummenupp

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
33 år, småstad, gsxr 1000 -01 haft kortet i 14 år.
Trygg-hansa:
Helförsäkring: 600 kr/ mån.
Halvförsäkring: 280 kr/mån.
Helt OK för mig! :tummenupp

fan viken tur du måste haft mange , kollade helförsäkringspris innan jag sålde min gsxr 1000 01:a
billigast var trygg-hansa 12158 hel/hel
32 år
haft mc-kortet i 13 år
bor i en håla
otroligt att samma bolag kan diffa 5000 på samma cykel med nästan samma förutsättningar,har aldrig utnyttjat vagnskadedelen heller så vad dom grundar beräkningen på hade vart kul o veta

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
fan viken tur du måste haft mange , kollade helförsäkringspris innan jag sålde min gsxr 1000 01:a
billigast var trygg-hansa 12158 hel/hel
32 år
haft mc-kortet i 13 år
bor i en håla
otroligt att samma bolag kan diffa 5000 på samma cykel med nästan samma förutsättningar,har aldrig utnyttjat vagnskadedelen heller så vad dom grundar beräkningen på hade vart kul o veta

Det är som en god vän till mig säger:

FULA har tur...:D

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende