Du tycker inte det är bra att ha en ungefär uppfattning om vad andra betalar innan du böjer dig fram?
Fattar inte att ni får så billiga försäkringar! I småstäder finns tydligen mycket pengar att spara!
Ett gissel med just hojförsäkringar verkar vara att det kan skilja i pris om jag ringer nu och 5 min senare. Det kan skilja tusenlappar mellan mig och min polare på samma hoj, trots samma ålder och samma förutsättningar. Det kan även skilja mellan överenskommet pris och det man får på räkningen. En markant skillnad har jag märkt om man pratar med en karl eller ett fruntimmer, till fruntsens fördel...
"Din moped är rätt så dyr... 609:-/år,trafikförs." - KTM 250 2t
Iofs 2-3år sedan jag kollade senast, kan ju vara annat idag.?
Eller...
...så letar du upp ett registreringsnummer på www.blocket.se, på den modellen du är intresserad av. Sen ringer du försäkringsbolagen och frågar vad du får för premie. Så får du veta exakt.
(Inte meningen att vara dryg)
(Ärligt alltså)
Hade det inte varit lättare att kontakta några försäkringsbolag och bara fråga vad just du hade fått betala för just en sån hoj du vill ha??
Ett gissel med just hojförsäkringar verkar vara att det kan skilja i pris om jag ringer nu och 5 min senare. Det kan skilja tusenlappar mellan mig och min polare på samma hoj, trots samma ålder och samma förutsättningar. Det kan även skilja mellan överenskommet pris och det man får på räkningen. En markant skillnad har jag märkt om man pratar med en karl eller ett fruntimmer, till fruntsens fördel...
"Din moped är rätt så dyr... 609:-/år,trafikförs." - KTM 250 2t
Iofs 2-3år sedan jag kollade senast, kan ju vara annat idag.?
Jag menar just att det skiljer så mycket på försäkringarna att det bästa sättet att veta vad just du får betala är att kolla själv. det är svårt att få en uppfattning av vad det kostar.finns liksom ingen logik i prissättningarna.
Absolut inte menat som ett påhopp eller så. bara ett tips.
MVH Bananen
fattar inte att jag skulle få en premie på ca 40000:- /år hos LF, har aldrig haft en skada o är 29år det var oxå på en -07..
1.29
2.k5
3.folksam
4.halv
5.2200/mån(ej garage eller smc)
6.Sthlm
If ville ha 53 för hel avställningsbar...
Ja fast jag bor 3km utanför en by med ca 7000 invånare - jaja skitsamma men det är ta mig fan märkligt....
Ingen fara
Jo så kan man ju göra om man vill sitta och ringa runt varenda försäkringsbolag.
Precis!
Tänkte att man kanske får en liten hint om vart det skulle hamna för mig om jag kollade med er här.
Skulle jag ringa runt nu och uppge ett regnummer så kan man ju vara säker på att när man väl köpt en så är det något helt annat pris som gäller.
Ingen fara.
Ville bara se på ett ungefär vart det lutade.
Som jag skrev, pratar man med folk om sporthojar så får man bara veta att försäkringen är jätte dyr, och det blir man just inte mycket klokare av.
Har använt mig av insplanet för bilförsäkring och gjort just som bananen skrev.
Ringde och frågade vad försäkringen skulle kosta på en viss bil.
Fick ett pris, när jag sedan, ca 10 dagar senare ska försäkra en precis likadan bil som jag hade köpt, då hade försäkringen gått upp 3000kr/år
Ringde då runt själv och kom undan med hälften av vad dom sade första gången.
Men tack för er hjälp
1. 25
2. 2007
3. IF (blir troligtvis Salus ansvar när sommaren kommer, kan då inte ställa av)
4. Halv
5. Minst 2000/månad..får se vad Salus Ansvar säger.
6. Storstad, Gbg
33 år, småstad, gsxr 1000 -01 haft kortet i 14 år.
Trygg-hansa:
Helförsäkring: 600 kr/ mån.
Halvförsäkring: 280 kr/mån.
Helt OK för mig!
fan viken tur du måste haft mange , kollade helförsäkringspris innan jag sålde min gsxr 1000 01:a
billigast var trygg-hansa 12158 hel/hel
32 år
haft mc-kortet i 13 år
bor i en håla
otroligt att samma bolag kan diffa 5000 på samma cykel med nästan samma förutsättningar,har aldrig utnyttjat vagnskadedelen heller så vad dom grundar beräkningen på hade vart kul o veta
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|