Ni med hoj i sthlms innerstad

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
säxsäxsti
Hur gör ni med parkering av hojen ?
Jag får/kan inte ställa den på innergården. Och inget garage eller cykelförråd har vi heller som jag kan ställa den i.
Ute på gatan vågar jag inte ha den, då den med all säkerhet skulle försvinna första natten.

Hur gör ni andra som bor i en storstad (sthlm) ?

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Säkert en blandning av det du skriver eller att man hyr garageplats i närheten av bostaden.

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Well, jag bor iofs. inte i innerstan, men en kollega till mig bor mitt i city och har en nästan flång ny Fireblade som han ställer direkt på gatan. Låst endast med styrlås och kätting.

Han har inte haft några som helst problem säger han, och har inga andra alternativ heller eftersom han saknar både garage och innergård.

Han har haft det så under två års tid nu. Enda undantaget är på vintern då han förvarar den i ett garage på landet, men under säsong är det på gatan i stan som gäller.

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Ja har den på gatan, inga problem. Men hade jag haft en nyare dyrare cykel hade jag nog letat runt efter garageplats.

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Jag har nog haft tur. Tre år på gatan i Sthlm och ett år i Gbg. Vad jag vet har ingen pillat på nuvarande lr förra hojen. Köpt dem nya. Glömde nyckeln på sadeln en gång i Sthlm över kvällen, natten och halva dagen. Den stod kvar ändå. Var förmodligen ingen som såg den. Numera Lkpg och garage :)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Egentligen är det ju helt sjukt att ha hojen på gatan, tänker på det ibland när man ser en hoj med slipon för 5.000,- som sitter fast med en bult och några fjädrar. Som att ge bort grejerna...

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Riverpool skrev:
Jag hade min på gatan förra sommaren...det gick bra förutom denna händelse :mad:
Nöjet med att välta en hoj?

Har iofs inte frågat om jag kan ha den på innergården...kanske gör det i år.

Fattar inte vad det tagit åt folk..... Man måste ju för F_N kunna ställa sinna saker på gatan utan att någon, välter, sparkar eller snor ens hoj, kan inte människor skillja på sitt och andras längre. Om man vill parkera sin båge eller bil ute på gatan så måste den ju kunna stå där utan att en massa kids springer och slår sönder dem....

///Micke

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Om man är "tvungen" att ha hojen på gatan så rekommenderar jag starkt att skaffa ett kapell till den. Det håller inte bara smuts mm. borta, utan också klåfingriga människor.

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
apbot skrev:
Jag får/kan inte ställa den på innergården. Och inget garage eller cykelförråd har vi heller som jag kan ställa den i.
Ute på gatan vågar jag inte ha den, då den med all säkerhet skulle försvinna första natten.

Flytta ut till förorten :yoparty Så blir sånna problem oftast lättlösta, tillsammans med andra fördelar jämfört med att bo mitt i smeten :)

Spangstar

2007: Sämsta MC-året på länge!
Gick med
28 Mar 2004
Hoj
Suzuki SV650S -03
Tycker det är värt 300-400 kronor för att få sova gott om natten, synd bara att det ska behöva vara så...

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
mankan skrev:
Well, jag bor iofs. inte i innerstan, men en kollega till mig bor mitt i city och har en nästan flång ny Fireblade som han ställer direkt på gatan. Låst endast med styrlås och kätting.

Han har inte haft några som helst problem säger han, och har inga andra alternativ heller eftersom han saknar både garage och innergård.

Han har haft det så under två års tid nu. Enda undantaget är på vintern då han förvarar den i ett garage på landet, men under säsong är det på gatan i stan som gäller.
Shit vilken tur visa har. Vissa som har nya hojar i låst garage med superlås får dom snodda ändå.

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Chronic skrev:
Egentligen är det ju helt sjukt att ha hojen på gatan, tänker på det ibland när man ser en hoj med slipon för 5.000,- som sitter fast med en bult och några fjädrar. Som att ge bort grejerna...
Exakt det hände mig. Var det du?

Parkerade utanför flickvännen i centrala sthlm, saftig kedja runt fast föremål, skivbromslås och kapell. Kan de inte sno hojen tillräckligt snabbt så tar de det som går att skruva av fort. Blev av med ett Akrapovic slipon.

Grannarna jublade när jag åkte därifrån kl 8 på lördagmorgonen.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Jag har sådan tur att jag har både garage på jobbet ( mitt i stan ) och hemma ( utanför tullarna ) Så ska jag göra något inne i stan förutom att jobba då så får hojen stå i garaget på jobbet under tiden...

Hade en donna i Örebro ( inte jättestor stad men iaf ) förra sommaren, när jag slaggade där så fick hojen stå på gatan med bromskivelås och styrlås, inga probbs under den sommarflörten iaf :tummenupp

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Chronic skrev:
Buster skrev:
Exakt det hände mig. Var det du?
Nej, jag är jag och du är du. Det hände dig och jag är inte du.
okej,
om du inte förstod att jag förkortade så kommer hela här:
Exakt det hände mig. Var det du som lyfte på kapellet på min fastlåsta motorcykel och stal mitt akrapovic-slipon som satt fastskruvat med endast en bult och tre fjädrar?

Jag är jag och du är Chronic.

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Har ett garage på jobbet som den står i eller på gatan........

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
apbot skrev:

Jag har min på gatan och det har aldrig haft några problem.
Har kapell ovanpå förstås.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Buster skrev:
okej,
om du inte förstod att jag förkortade så kommer hela här:
Exakt det hände mig. Var det du som lyfte på kapellet på min fastlåsta motorcykel och stal mitt akrapovic-slipon som satt fastskruvat med endast en bult och tre fjädrar?

Jag är jag och du är Chronic.

Jag har bara tråkigt.

Evol

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Nix
Har du hojen på gatan så händer något förr eller senare.
Fickparkerande bilster som ska in på mc-rutan med häcken, flyttgubbar som behöver lite plats och ska bara flytta hojen tillfälligt men inte vet hur ett stöd fungerar, vanlig skadegörelse, stöld etc.

Har du en billig hoj så kan det löna sig att ha hojen på gatan och ha ett skadekonto förberett. Annars är garage ett måste. Jag hade hojen i ett vanligt parkeringshus i sex år utan problem.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...