Frasse Fräs
Kan själv
En sån härna har jag:
http://www.daikin.se/products/altherma/default.jsp
Får man fråga vad du fick pynta upp installerat o klart?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En sån härna har jag:
http://www.daikin.se/products/altherma/default.jsp
Om det ar vattenburen varme sa kan du prova att lufta elementen, samt lossa termostaterna och ta bort eventuella strypningar. Se ocksa till sa att de oppnar fullt. Ibland oppnar de inte fullt pa termostatens hogsta lage, sa det kan vara ide att lamna dom i verktygsladan...
Jag är inte riktigt med på hur det inte kan löna sig?
För det du betalat för anläggningen enbart, kan man handla pelletsbrännare och i alla fall tio års förbrukning av pellets.
Jasså? Fick in en offert på en Ecco-panna innan jag hade bestämt mig för bergvärme: 70' med installation (ex. veckoförråd). Att konvertera befintlig panna var inte tänkbart. Att öht köra med pellets var inte heller tänkbart efter att jag tagit reda på allt extrajobb det krävde. Är helt enkelt för lat för att trassla med sånt. Dessutom tar det förbaskat stor plats. Och ytterliggare dessutom: hur ser det ut med pelletspriserna? De har börjat ta rejäl fart senaste året. Alla övriga exempel du radar upp om hur kostsamt det är stämmer inte på oss. Vår investering, jmft med olja, är betald inom 5 år. En smula bättre än ditt exempel på ett tiotal år. Var får man pellets för 40' som räcker i 10 år för att värma 200 kvm + 30 kvm garage?
Med det är bara att gratulera, om du känner dig nöjd och har fått en fungerande anläggning (gäller att ha tur med rätt installatör)Vad har du för verkningsgrad ? Vattentemp i acktankar vid normal drift ? Behov av tillskottsvärme ?
Får man fråga vad du fick pynta upp installerat o klart?![]()
Sorry om jag kapar tråden lite,men varför vill du ligga så lågt som ca 50 grader i Acctanken?Brännaren är bra ställd med lambdasond, men den jobbar för länge och slår på för tidigt mot tanken, så det är 15-20 grader högre i tanken än vad som behövs (vill ha det mellan 50-65 grader).
Sotty om jag kapar tråden lite,men varför vill du ligga så lågt som ca 50 grader i Acctanken?![]()
Ah, I see. Har ingen aning om sådana saker. Dock ber jag nog vår bostadsvärd fixa det då sådana där saker ingår i hyresavtalen. VIll inte ha sänder någonting liksom =)
Nackdel: Borrade hål "tar slut" och nya måste borras.
Jorå,men det tar väll ett tag innan solen slocknar.Nackdel: Borrade hål "tar slut" och nya måste borras.
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning