PerJohan
Sporthojsnörd
- Gick med
- 28 Apr 2006
- Hoj
- Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Har en Automower som installerades 2014 som jag är väldigt nöjd med att vi installerade. Framförallt då gräsmattan är fin när man varit på semester en vecka samt att mossan försvann på ett par veckor. Ger en superfin gräsmatta. Men såklart har det avrit lite krångel, man är alltid nervös på våren ifall slingorna är hela, 4-5 vårar har jag fått leta slingbrott, 2-3 av gångerna har det varit ärg vid kontaktena vid laddstationen, så bara klippa slingkablarna och klämma dit nya kontakter så funkar det, ett par ggr har man fått försöka hitta brottet längs gräsmattekanten, vilket är frustrerande. Nytt batteri till klipparen en gång, laddkretsen i laddstationen trasig i våras, samt transformatorn. Ett par ggr har jag bytt lager för knivbrickan, men det är ett enkelt arbete.
Så lite strul, men överlag väldigt nöjd. Jag hoppas denna ska hålla så pass länge att de lösningar utan slinga som redan finns, kan bli ännu bättre innan jag behöver köpa nytt.
Så lite strul, men överlag väldigt nöjd. Jag hoppas denna ska hålla så pass länge att de lösningar utan slinga som redan finns, kan bli ännu bättre innan jag behöver köpa nytt.