ReDan
∑√ I L
räknas higland in i denna diskution?
Blev sugen att byta bara man läst denna diskution juh
Blev sugen att byta bara man läst denna diskution juh
Nej, men lv-reggad från början, lite större tank, mindre meck.slakthusetmc skrev:Landsvägsanpassad? Vaddå tråkig lr?
Men vart är rettan du köpte för ett tag sen, vad har jag missat?Kay skrev:hmpf... alla kör sporthoj som jag åker med
Grusväg är inget jag har i närheten heller, så det är uteslutet...
En stor aspekt är försäkringspriset. Vågar liksom inte köpa en ZX9R och bara ha den trafikad, men det är enda möjligheten om man inte ska fullständigt ruineras.
Tror faktiskt att det blir en sporthoj trotts allt. Märkte bara jag körde min en sista runda idag, att jag älskar den körställningen... allt... sporthoj e så underbart!
Sen är säkerhetsaspekten en annan tanke. Det slår mig några gånger per tur att de är farligt som tusan o ligga o pressa på landsväg, men det är ju så blodigt roligt.
Hur som helst så blir det en hoj utan tveka.
Hultan skrev:Men vart är rettan du köpte för ett tag sen, vad har jag missat?
Hehe, okaj, sorry.. gammal tråd, missade det..oXydex skrev:Om folk ger faan i att väcka gamla lik så uteblir sådana här missförstånd
/oXydex
Monobike skrev:Motard är roligast utan tvekan..
Visst det är jobbigt att åka motorväg med motard men det är fan inte roligt med sporthoj heller..
Jag lät min XR stå några veckor när jag köpte sporthoj, tänkte köra VTR:en mycket när man hade nåt nytt osv..
Efter ett tag tog jag ut motarden igen och det första jag tänkte var
"hur fan kan det vara lagligt o köra motard?, jag känner mig kriminell på den" hornen växte ut direkt o man börjar tokwheela, ladda järnet i skarpa kurvor med benet utsträckt och det släpper hejvilt där bak... weeeeee..
Sväng likadant med en sporthoj så ligger man snart o sprattlar på marken och är plötsligt mycket fattigare. Visst vurpar man med motard också men det händer ju inget med den (förutsatt att den inte träffar något hårt).. Man vågar pressa gränserna mycket mer utan att man behöver åka i direkt dödliga hastigheter.
Den enda fördelen med sporthoj som jag har uppfattat det är att man kan åka jättefort rakt fram men hur kul är det i längden? det är ju när det svänger som det är roligt och roligast är på ställ.
pila skrev:nu har jag bytat bort min motard mot en r6. det vart ett uber bra byte...javisst saknar jag motarden men det är fasen kul med något nytt å annorlunda. lite svårkontrollerad och helt annorlunda... hygglig skillnad på wheelies. ska dock köpa motard däck till fiddyn så helt utan är man inte.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|