Ni som fick era hojar stulna hos Aprilia-Center!

MC Doktorn

Guest
Ytterliggare ett bevis för att Aprilia Åf lämnar en hel del att önska

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jo men nu behöver det inte vara så!
Dumt att hänga ut dem när fakta saknas.
Japp. Det kan lika gärna vara någon annan Apriliaverkstad som knyckt de där hojarna för att de tröttnat på att aldrig få hem några reservdelar.

Till trådstartaren: Rikta ett skadeståndskrav mot verkstaden för självrisken. Även om de skulle gå i konkurs så finns ju då chansen att det iaf blir någon krona över när Skatteverket, leverantörer och övriga har roffat åt sin del av kakan.

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Hur många som spekulerar har varit där...?

Jag åker Mille och har varit där flera ggr under säsongen. Många gånger bara för att kolla på nåt kul tillbehör eller höra vad som är på gång.

Mitt intryck är att ägaren varit en bra kille som gjort vad han kunnat för oss hojägare.
Jag hade iof turen att inte ha min hoj inne hos honom den ödestigra veckan - men det var bara tillfälligheter som avgjorde detta då jag fredagen innan blev avkastad (high-sider) av min "slyna" och hon behöver definitivt lite skönhetsvård efter det misstaget...:fatta!

De jag träffat som haft med AC´s ägare att göra (och var äldre i gården än mig - som Aprilia ägare) upplevde ett riktigt lyft för märket i Stockholmsområdet när han startade.
Han upplevdes ha koll på olika cyklar och även på många ägare. Det är rätt trevligt när man blir tilltalad med förnamn - och han vet vilken modell man har... :tummenupp

Att spekulera och vara snabb att dra värsta scenario - är inte uppbyggligt för vare sig de som blivit drabbade som kunder eller för AC´s ägare.
Släpp fram de som drabbats om de vill yttra sig utan att strö salt i såren från läktaren.

Jag hoppas att det ordnar upp sig för alla parter och att inga ägare av stulna hojar skall behöva sitta i kläm p.g.a. märkliga försäkringregler.

Att sedan behandlingen av reservdelar mm. från general agenten suger :arsele - är inte något som enskilda handlare skall behöva bära hundhuvud för.

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Mitt intryck är att ägaren varit en bra kille som gjort vad han kunnat för oss hojägare.

Han upplevdes ha koll på olika cyklar och även på många ägare. Det är rätt trevligt när man blir tilltalad med förnamn - och han vet vilken modell man har... :tummenupp

Att sedan behandlingen av reservdelar mm. från general agenten suger :arsele - är inte något som enskilda handlare skall behöva bära hundhuvud för.

Klockrent inlägg :klappar

HRidge

Member
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
Gilera GP800
Jag har ännu inte skickat något kravbrev till AC, tänkte prata med LF's skadeutredare först, men den personen är på möte hela tiden så det går inte att få tag i denne.
Jag hade hoppats på ett svar från honom typ "Jomen ta o skicka ditt krav till mig så pyntar jag"...ja, drömma går ju.
Om jag inte får tag i utredaren idag så får jag skicka ett krav till AC (jag vet, jag borde ha skrivit/skickat kravbrevet till AC redan i förra vecka, oavsett det faktum att jag försöker nå utredaren på LF).
Sen vill jag egentligen ha tag i AC personligen o lämna över kravet, annars blir det liggande i nån oöppnad brevhög där påståendet sedan är att "vi har inte fått något krav från dig". Sitter o väntar på att AC ska komma ut med nya dagar för "utlämning" av motorcyklar...men det kanske inte finns någon hoj kvar på verkstan där?

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07
Sen vill jag egentligen ha tag i AC personligen o lämna över kravet, annars blir det liggande i nån oöppnad brevhög där påståendet sedan är att "vi har inte fått något krav från dig". Sitter o väntar på att AC ska komma ut med nya dagar för "utlämning" av motorcyklar...men det kanske inte finns någon hoj kvar på verkstan där?

Ett REK-brev borde fungera!

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Jag har ännu inte skickat något kravbrev till AC, tänkte prata med LF's skadeutredare först, men den personen är på möte hela tiden så det går inte att få tag i denne.

Varför måste du prata med just den handläggaren? Kan du inte bara ta nån annan? Dom lär ju ha tillgång till varandras ärenden.

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag hade hoppats på ett svar från honom typ "Jomen ta o skicka ditt krav till mig så pyntar jag"...ja, drömma går ju.
Om jag inte får tag i utredaren idag så får jag skicka ett krav till AC (jag vet, jag borde ha skrivit/skickat kravbrevet till AC redan i förra vecka, oavsett det faktum att jag försöker nå utredaren på LF).

Skicka kravet till dem på mail och fax också. Då kan de aldrig komma och säga att det inte fått det iom att du kan visa upp en kopia på det skickade mailet samt bekräftelsen på att faxet kommit fram.

HRidge

Member
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
Gilera GP800
Jag har fått tag i rätt handläggare på LF och fått besked om att AC inte inkommit med något krav alls, dvs ärendet är inte påbörjat på LF i och med att det inte finns en förfrågan om att använda försäkringen.

Dessutom har min hoj hittats!!...i delar.
Det var något "organiserat" bakom stölden, en liga som hade flertalet objekt hemma hos sig lät det som.

Det märkliga var att jag inte blev informerad om att hojen hittats i delar, jag hade vid det tillfället inte tagit ut någon ny hoj från mitt försäkringsbolag så jag var fortfarande ägare av hojen, eller kan det vara så att Bilsport MC tog ägandeskap automatiskt i och med att de 30 dagarna gick...så kan det kanske vara. Nu fick jag i alla fall reda på detta då jag ringde Bilsport MC.

Jag har även hört av en annan handlare att AC's ägare satt in revisor för att se över verksamheten, emedans mitt bolag fått andra besked, typ att AC's ägare var uppgiven och inväntade konkurs...o det vore i så fall tråkigt för det finns inte några större belopp upptagna hos fogden...jag önskar inte att denna ÅF sätts i konkurs, det är inte det jag är ute efter.

mralexman1970

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2009
Hoj
RS125-2008,RS250-2000
De är på väg i konkurs!

Jag har min hoj inlåst där sedan 24 Juni 2009 pga skuren cylinder..
En RS125-2008 som rullat 160 mil..skar och Aprilia vägrar ta på sig att det är ett fabrikationsfel..Denny som äger stället har sagt själv att det är konken som gäller och det snart..Nu förstår jag bättre vad som hänt min cykel..troligen finns den inte ens kvar där..fy fan för Aprilia..aldrig mer en sån skitcykel

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati