Ni som kör/har erfarenhet av GSXR1000....

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Silwer skrev:
insprutningshojar kan vara väldigt ON/OFF.

Jag höjde tomgången till 2000 på min 7-5 a. Då blev det bättre.
Har själv inte kört så mycket med nya hojen än (k3:an). Men Freppa sluta fundera köp.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Gixxer Mike skrev:
har ju krashat 4 gånger på 3 år 2 av dessa va med R1:eek:r..sen har jag blivit av med ett par st under åren som gått...har inte haft råd med larm och inte haft nåt bra garage..så har väl totalt blivit av med...5-6 hojjar sen 98 så det har blivit så att man har bytt hoj rätt ofta.
Men krasha innebär inte att jag varit orsaken , har inte blivit dömd för vårdslöshet en enda gång, varje olycka har hänt pga folk kör mot rött eller bara kör rakt ut utan att kolla om det kommer nån på huvudleden.
sista smällen kommer jag nog åka på..pga jag körde in i bak på en bil som tvärnitade på 110 sträcka..men jag har inte hört nåt ännu..så vi får väl se vad som händer.

tradigt i 250...jaa tyvärr..jag älskar fart..what can i say

Troligen är det det sistnämnda som gjort din olycka.
Jag har åkt sen början av 90-talet och har visserligen skrotat i singelolyckor några gånger men man får säga att du har närmare 10ggr min olycka på din korta tid.
Men jag antar att man kan ha mer otur än mig, trots allt är det inte ofta jag rör mig i stadstrafik.
Hoppas du har bättre tur framöver iaf.

Gixxer Mike

Guest
Silwer skrev:
Troligen är det det sistnämnda som gjort din olycka.
Jag har åkt sen början av 90-talet och har visserligen skrotat i singelolyckor några gånger men man får säga att du har närmare 10ggr min olycka på din korta tid.
Men jag antar att man kan ha mer otur än mig, trots allt är det inte ofta jag rör mig i stadstrafik.
Hoppas du har bättre tur framöver iaf.

jag har kört hoj sen..89 tror jag det blir..började med en Yamaha TT600 som första hoj som va godkänd för gata..sen 90 el 91 blev det en GSXR 750 årsmodell 90 sen dess har man konstant kört hoj med kortare av brott men ALDRIG krockat eller krashat förrän 2000..så mina olyckor har hänt senaste åren..det finns flera orsaker tex bor mitt i city kör JÄMNT i city och folk har blivit sämre och sämre i trafiken när det gäller uppmärksamheten på motorcyklar..och jag personligen har märkt en markant ökning av total ignorans hos BMW och VOLVO ägare i city då dessa råkar vara de märken av bilar som gärna kör u-svängar vid dubbelt heldraget..inte verkar behöva kolla i backspegel vid filbyte eller använda blinkers..men framför allt här på Östermalm där överklassen som åker i sina fina nya bilar..som verkar tro att dom inte berörs av trafikvett.
jag ser varje år minst 1-2 olyckor på Valhallavägen där motorcykliser är inblandade..och typ 99% en Volvo eller BMW av dyrare klass...och ofta nån direktör eller motsvarande..låter kanske som en klysha men den är sann..fråga mc buden som kör här så kan flera av dom intyga att detta är fallet.
bilar som varit inblandade i mina olyckor har varit Ford Explorer och en direktör från Lidingö (en fetsnobb), och en Volvo 850 och nån rik knös med sin son som inte ville se sig för..han kör ju en av världens säkraste bilar..suck..
Men det måste konstateras att bilister har blivit mer och mer aggresiva mot oss hojåkare och dom drar sig intre för att prejas osv..vilket ALDRIG eller sällan hände för tex 3 år sen.

beträffande sista olyckan så körde jag faktiskt 10-20 km/tim UNDER 110 som va rådande hastighetsbegränsning..det blir lång story att dra igen..har redan dragit exact vad som hänt i en annan post.

Last edited:

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Freppewolgers!!!

KÖÖÖÖÖP Sverige ur krisen bara!!!!

gixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxergixxer

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Starclassic: För att citera min hjälte Carl Bildt - "Det är bra för Sverige!".

Hjälpte Kain med att fixa gaffeln på hans busa igår, så förhoppningsvis så får man provköra den snarast. Märkte dock en sak bara av att sätta mig på hojen - på Gixxer1000 sitter du ovanpå hojen, Busan sitter du i. Jag är ju en chickenshit så jag tycker det känns tryggt att sitta i hojen. Synd att Gixxer750 -00 och framåt och Gixxer1000 är så snygga bara (och så var vi inne på den estetiska biten tillslut :))

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa