Ni som kör på Skånelavägen...

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Skånelavägen är som någon tidigare talare redan skrivit ... rätt värdo som bombrepa
kort,ofta massa grus å skit som bilar sladdat upp,utfarter typ överallt....samt oftast massa bilar som sniglar sig fram:crash

men brukar köra den endå :) ... lovar å kugga ner ett klick så du får höra en yyylande italiensk radtrea nästa gång jag har vägarna förbi :)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Du får helt enkelt hänga upp en påbudsskylt med en varvräknare på max. Kan ju fungera som påbud, som varning och som vägvisare så vi vet var du bor på samma gång.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Är det denna vägen?
Nu har ju hojen på filmen ny husse så det kanske inte blir riktigt samma.
http://youtu.be/3C4uhnPdfOM

Nej, det där ser ut att vara vägen som går österut från Väsbyrondellen / OK-macken. Den hade ett intressant och kurvigt parti innan man byggde den gigantiska motorvägen från Sollentuna bort mot Åkersberga. Numera ett sömnpiller eller en ren transportsträcka när Väsbybor ska till Bogesundsvägen.

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
F.Ö skulle jag tro att Skånelavägen är tryggast, utfartsmässigt, från Väsby mot Rosersberg. Inte trygg, tryggast.
För direkt efter skylten "Skånela" från Rosersbergshållet har du en dold utfart, sen min och en till vid Ekeby...

Nej, en man står som "vakt" vid var krön och dold böj så är det bara att leka TT! Jag drar lätt på mig en "Marschal-väst" och står vakt!

https://www.youtube.com/watch?v=iRWp9rhfS_0

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Åker där till och från då jag bor i Märsta. Lovar att varva lite extra i fortsättningen då jag passerar :D
Brukar ta det lugnt där med tanke på dom redan nämda utfarterna som ligger riktigt gömda runt hörnen!!

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Hoj
KTM RC8
Möte med polisbil kan aldrig bli böter då dom inte kan mäta din fart, blivit stoppa flera gånger då jag kört fort, men så länge du säger att du hållt farten och inte erkänner fortkörning så är det lugnt. Jag har iaf klarat mig på det.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Möte med polisbil kan aldrig bli böter då dom inte kan mäta din fart, blivit stoppa flera gånger då jag kört fort, men så länge du säger att du hållt farten och inte erkänner fortkörning så är det lugnt. Jag har iaf klarat mig på det.

Sant, men är det en grinig polis kan de säkert hitta på diverse annat drygt. Finns ju ett par gummilagar för trafiken med. :gnissla

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Hoj
Jag rasslade oxå förbi för cirkus 30 minuter sedan. Lät garanterat mindre än Pisken :D

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
nja ... borde vart vid sex rycket nånting .... nu har jag suttit på ballekongen med en kall nån timme :D

å tror jag vet vad "hoppet på skånelavägen " e ... (fan va rätt längesen jag körde den vägen) , lättade iaf ett av hjulen vid nått gupp :rock

fast fortfarande tycker jag den vägen e liiiite läbbig å kötta loss fullt ut på ..... vi får vinna på lotto å köpa varenda kåk längs vägen å bomma igen alla utfarter :tummenupp

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Hoj
Värsta partiet är nog när man kör mot Rosersberg där man stryker med den höga häcken i innerkurvan och det kommer en utfart direkt efter. Där kör man luuuugnt!!

Henning!

Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Just! Där bor Berra, en skön snubbe som kör BMW R1200RT med feta offraddäck och kör på fetställ på Vadet så att fan ingen hänger på.
Hans kurva är en av de farligare om man kör Skånelavägen det hållet. Min utfart är nog värst. :(

Last edited:

Henning!

Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Henning! Ny adress, släppt Braap!, ny?flickvän - nytt liv. Är det något du vill berätta för oss...?:7peta

Förlåt att jag missat dig!
Ny adress: Ja, jag fick tag i ett torp på Skånelavägen, det var för dyrt på Bray Hill och på Bogan.
Braaap: Det tog mer än det gav. Jag skötte det dåligt och lite saker jag var lovad utifrån innan gick om intet. En kille ville köra vidare och vi löste det på ett bra sätt.
Lena: Hon är en söt tjej som både kan köra bil (verkligen) och väger så lite att min NS125:a inte påverkas om hon kliver på. [Öppet mål om min vikt!]
Nytt liv: Jag är egentligen att räkna som arbetslös men harvar för tillfället på Probike och säljer hoj! Kom förbi på Kuskvägen i Sollentuna. Jag gillar att bjuda på kaffe och prata hoj. :)

Det gäller alla!

Nu vet ni var jag bor också! :)

/H

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...