Ni som kör på Skånelavägen...

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Det här är vägen, går det för sakta eller? ...gubbfan!
För sakta. Man hinner ju se att vägen svänger.

Och är det en el-hoj eller? Hur ska han kunna höra att du kommer farandes? Blåser du förbi i fulla spjäll på den där så tror han ju bara att det var grannen mitt emot som fes. :va

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Testade den idag, men måste säga att Almungevägen från Väsby mot SKånela har gått och blivit lite jobbig med den där djävla asfaltskanten mitt i körfältet. När man ligger ned i kurvorna så tenderar hojen röra sig som fan när man kör över den. Känns ju som hjulssläpp i varje kurva.

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Det här är vägen, går det för sakta eller? ...gubbfan!

Haha! Det liknar absolut något!

I övrigt har det blivit lite bättre! Jag märker att det wheelas och gasas lite utanför. Idag kom tre Duccar och flåsade förbi. Dessvärre i "fel" rikting. Hade vi kört ut i bilen kunde det ha blivit hårigt eller i värsta fall smärtsamt för den förste av de tre.

/H

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Testade den idag, men måste säga att Almungevägen från Väsby mot SKånela har gått och blivit lite jobbig med den där djävla asfaltskanten mitt i körfältet. När man ligger ned i kurvorna så tenderar hojen röra sig som fan när man kör över den. Känns ju som hjulssläpp i varje kurva.

Man har gjort den typen av fusklagning på en massa vägar kring Väsby. Min morgonrunda från lägenheten (500 meter från jobbet) till just jobbet brukade vara Väsby - Hargs Bro - Markim - Lunda - Gottröra och tillbaka, men det mesta av den rundan har nu denna asfaltkant mitt i körfältet. Man tror fan att man har något fel på styrdämparen eller styrlagrena...

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Henning!:
Om du köper en massa vit och röd färg och målar kantlinjer och kurbs på rätt ställen så skall du se att folk börjar bomba! Det funkar ju på Slingerbulten. :fakta

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Möte med polisbil kan aldrig bli böter då dom inte kan mäta din fart, blivit stoppa flera gånger då jag kört fort, men så länge du säger att du hållt farten och inte erkänner fortkörning så är det lugnt. Jag har iaf klarat mig på det.

Fast det där stämmer väl inte längre?
Snuten har ju nåt jävla redskap där de bara trycker på en knapp när man passerar de (även i motsatt riktning) och sen mäts tid och avstånd och hastighet från den punkten och när snuten vänder och fram tills att de stannar jäms med dig och sen framkommer en "snittfart" ur den märkliga maskinen.
True story tyvärr, polarens plånbok fick snällt böja sig fram och dra ner brallorna.... :arsele

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Fast det där stämmer väl inte längre?
Snuten har ju nåt jävla redskap där de bara trycker på en knapp när man passerar de (även i motsatt riktning) och sen mäts tid och avstånd och hastighet från den punkten och när snuten vänder och fram tills att de stannar jäms med dig och sen framkommer en "snittfart" ur den märkliga maskinen.
True story tyvärr, polarens plånbok fick snällt böja sig fram och dra ner brallorna.... :arsele

Det där går att göra med ProVida 2000 - det som vi känner som "Polispilot".
http://www.petards.com/emergency_services/provida_2000.aspx

Då skall man starta mätinstrumentet när det mötande fordonet passerar en specifik punkt, vända sitt eget fordon, "återstarta"(enkelt uttryckt) mätinstrumentet på samma punkt som man startade mätningen för den misstänkte, gasa ikapp, stoppa räkneverket för den misstänkte på lämplig punkt och sedan stoppa sitt eget räkneverk på samma punkt.
Omständligt, farligt och mycket sällan använt i Sverige - av den enkla anledningen att man också samtidigt skall kunna hålla det misstänkta fordonet under uppsikt hela tiden.

Jag har faktiskt aldrig hört om någon som verkligen blivit fälld på en sådan mätning, men någon stackare skall vara den förste. Skulle man vilja rapportera mig med den metoden misstänker jag nog att jag skulle ha några motfrågor innan jag ändå inte skrev på något... :fakta

Last edited:

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Hoj
KTM RC8
Men om dom nu startar sitt instrument sen vänder hur kan dom vara 100% säkra på att det var där dom verkligen starta? Måste det inte stämma till 100% eller får det finnas en diff på ett antal meter?

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Amen för i helvete! Finns ju så satan mycket natur och flewwwgplaahn att titta på att man inte vet var man ska hålla blicken!
För övrigt är fjortisutbudet på donken Upplands-väsby i det sämre segmentet. Eftersom man där inte bygger upp någon form av hävdelsebehov man så gott behöver för att :ligga fjårtiZ blir det fisköra. Fan.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS