ni som klagat på Arlen Ness ställ

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Det finns många som klagat på Arlen ness ställen, ang. dålig kvalite med sömmar som går upp & dragkedjor som går sönder.
Läs denna tråden.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=52566&highlight=arlen+ness


MEN. jag klotade för ca:2 veckor sedan med min R6:a och jag hade ett nytt Arlen Ness velocity på mig. min åsikt är att stället & ryggskydd, samt hjälmen troligtvis räddade livet ev. räddade mig från ett liv i rullstol.

hastigheten var någonstans runt 90-100 km/h ner i diket, tvärstopp. jag och hojen gjorde varsin volt. jag hamnade ca 25 meter in i en skog. stället skrapade av barken på mindre buskar och småträn. inte EN ENDA SÖM gick upp.. visst skinnet är skrapat, men det höll utmärkt.

nu hade jag ju inte HELförsäkring, så jag får ta den personliga utrustningen på hemförsäkringen. men dom vill att jag hämtar ut nytt på en rekvision och betalar självrisken till handlaren. kan dom TVINGA mig att göra så ? jag kommer roligtvis inte att ha råd att laga hojen om jag inte får ut pengar för min utrustning.. e ju dock 12.000:- för allt.

jag menar, jag kanske vill köpa beg. någon som varit i samma sits ?

skickar lite bilder på utrustningen efter smällen. hjälmen har nästan inte en repa.
 

Bifogat

  • hjälmen.jpg
    hjälmen.jpg
    66.5 KB · Visningar: 895
  • byxa_1.jpg
    byxa_1.jpg
    43.9 KB · Visningar: 873
  • byxa_2.jpg
    byxa_2.jpg
    50.7 KB · Visningar: 1,078
  • jacka_1.jpg
    jacka_1.jpg
    43.2 KB · Visningar: 637
  • jacka_3.jpg
    jacka_3.jpg
    53.4 KB · Visningar: 922

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Bra att du klarade dig! :tummenupp

Tjejens Arlen Ness-ställ sprack i dragkedjan igår när hon skulle rätta till det, vet även flera andra som har pajat både en och två ggr i dragkedjan.
Arlen gör snygga ställ till bra priser men när de fortsätter att sätta i DYNG-dragkedjor borde de ta mig faan inte klassas som skyddskläder! :brinnerup

Har också funderat på ett Arlen-ställ men i så fall blir det att åka till den lokala skräddaren och byta samtliga dragkedjor blixtrande...
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Ser ut som skinnet spruckit?
Ska köpa nytt ställ snart, men ska mycket till för att jag inte ska välja alpinestars igen. Gått omkull ett flertal gånger, fart uppåt 180-200 en gång. Och det har hållt fantastiskt bra.
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
-PLM- skrev:
Ser ut som skinnet spruckit?
Ska köpa nytt ställ snart, men ska mycket till för att jag inte ska välja alpinestars igen. Gått omkull ett flertal gånger, fart uppåt 180-200 en gång. Och det har hållt fantastiskt bra.

Dom har väl klippt stället på sjukan. Dom är så "elaka" vettu ;) :tungan
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
-PLM- skrev:
Ser ut som skinnet spruckit?
Ska köpa nytt ställ snart, men ska mycket till för att jag inte ska välja alpinestars igen. Gått omkull ett flertal gånger, fart uppåt 180-200 en gång. Och det har hållt fantastiskt bra.


skinnet är lätt skrapat på jackan, precis vid ländryggen.
inget hål, men ryggskyddet var skrapat igenom stället på ngt sätt.

för er som inte fattat det ännu, så är både jacka + byxor uppklippt av sjukvårdarna.
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
wonderwizard skrev:
det gjorde dom på plats

min T-shirt & kallingar klippte dom på sjukan.. tur man fick en värmefilt :D


haha. Men hade du så allvarliga skador att dom fick kolla efter livstecken på tredje benet :tungan :lol
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Likadant med min hjälm. Försäkringsbolaget vill att jag hämtar ut en ny på rekvisation och jag vill ha pengar. Försökte förklara för försäkringsbolaget att jag ska köra motard och inte kommer använda racinghjälm, men de ville inte lyssna på det örat.
Dessutom hade jag också behövt pengarna istället för en hjälm som jag inte kommer använda. Så nu står jag med en helt ny Shoei XR 1000 Alloy Tc1 som jag inte behöver just nu. Menmen.
 

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Ort
Ånge
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
wonderwizard skrev:
dom ville sätta kateter :skrämd aldrig i livet sa jag :finger
Mitt ställ är lika uppklippt som ditt på plats men fyllt med mitt blod och älghår, kraschade in i en älg i 100 km/h, mig fick de sätta kateter på och det var utan att fråga men jag blev akutopererad och sövd på en gång,hua det vill man inte va med om nå mera.

M.v.h
MooseMike
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
wonderwizard skrev:
dom ville sätta kateter :skrämd aldrig i livet sa jag :finger

En kompis fick satt kateter. Han påstår att det var det smärtsammaste han varit med om, alla kategorier... och han har ändå gjort en del dumheter som kroppen får lida för, om man säger så.

Sedan hörde han läkaren tillrättavisa sköterskan. Hennes svar:
”Oj... skall man använda hela tuben som följer med?”


:gnissla :eek: :skrämd :skrämd :skrämd
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
A.n

Har själv 2st Ness ställ och är förbannat nöjd!
På det första stället fick jag byta dragkedja, men det var inga problem, inga prob. med nr. 2 så det är nog fixat numera...

//Dante
 

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ingen
Jag har ett Arlen Ness Velocity och krashade på Sviestad i ca 80 km/h.
Blev ett slipmärke i rumpan och på armbågen, inte en söm gick sönder.

Är fortfarande nöjd med kvaliteten.
Jag skaffade det på MCvaruhuset i S-holm för 6890:-
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Hehe, jag gjord ungefär samma sak som dig för 10 dagar sen :)

Har halvförsäkring och tänkte plocka ut på hemförsäkringen men de sa att det är bättre om du plockar ut det via samma f-bolag som försäkrar din hoj. Även om man bara har halvförsäkring kan man få ersättning för skydd via "personskada".
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top