ni som klagat på Arlen Ness ställ

Coola Ola

Guest
Emmi skrev:
Likadant med min hjälm. Försäkringsbolaget vill att jag hämtar ut en ny på rekvisation och jag vill ha pengar. Försökte förklara för försäkringsbolaget att jag ska köra motard och inte kommer använda racinghjälm, men de ville inte lyssna på det örat.
Dessutom hade jag också behövt pengarna istället för en hjälm som jag inte kommer använda. Så nu står jag med en helt ny Shoei XR 1000 Alloy Tc1 som jag inte behöver just nu. Menmen.

Ja, som alla vet så hjälper ju en racinghjälm inte alls när man klotar med motard. Samma sak med racingställ. Lite posörvarning där va? :tungan
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag har precis likadant ställ och det klarade sig utmärkt vid en lowsider på knutstorp...
 

Miasen

Skrapar nu båda knäna!! =)
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen just nu tyvärr...
Jag har oxå ett Arlen Ness ställ och är inte speciellt nöjd...

Jag kraschade på Gelleråsen o då fyllde det sin funktion (Lite skavt här o var) men när jag skulle dra upp dragkedjan i byxorna sprack den!!

Nästa skinnställ blir av ett annat märke!
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
wonderwizard skrev:
nu hade jag ju inte HELförsäkring, så jag får ta den personliga utrustningen på hemförsäkringen. men dom vill att jag hämtar ut nytt på en rekvision och betalar självrisken till handlaren. kan dom TVINGA mig att göra så ? jag kommer roligtvis inte att ha råd att laga hojen om jag inte får ut pengar för min utrustning.. e ju dock 12.000:- för allt.

jag menar, jag kanske vill köpa beg. någon som varit i samma sits ?

/QUOTE]

Mina erfarenheter från fb är att dem har strulat mer när man vill ha kontantersättning. Det har iofs inte varit problem att få det men ersättningen har sänkts med 20-25% jämfört med om jag har visat kvitto på hela beloppet.

Gjorde en lowside på bana för en vecka sedan med ett Arlen Ness ställ(motard) gick inte hål men blev lite skrapat på ena knät. Hade det funnits knäpuckar så hade det klarat sig utan repor. :D
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
von reisen skrev:
Mina erfarenheter från fb är att dem har strulat mer när man vill ha kontantersättning. Det har iofs inte varit problem att få det men ersättningen har sänkts med 20-25% jämfört med om jag har visat kvitto på hela beloppet.

Gjorde en lowside på bana för en vecka sedan med ett Arlen Ness ställ(motard) gick inte hål men blev lite skrapat på ena knät. Hade det funnits knäpuckar så hade det klarat sig utan repor. :D


jag har ju kvitton på allt, köpte sprillans nytt för 3 månader sedan ju
 

El Quiño

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CRF 450
Jag fick lämna in mitt Arlen Ness Meta på dragkedje byte helt nyligen.
Enligt mannen på Pro Bike i bromma så har Arlen Ness bytt typ av dragkedja till i år. De är tydligen bra mycket kraftigare nu.
 

Prototype

Craptastic
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Åsa
Hoj
Cr 250 -02
Eller så har ni vart för mycke i kakburken
och därmed går dragkedjan för att kaggen har har blitt en aning större :tungan
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Anledningen till att dom inte ersätter fullt belopp vid kontantutbetalning är att dom har en rätt bra rabatt hos återförsäljarna, och därmed kommer undan billigare om ni köper ett ställ mot rekvisition.
Kan tyckas orättvist, men så är det i alla fall.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
ft skrev:
En kompis fick satt kateter. Han påstår att det var det smärtsammaste han varit med om, alla kategorier... och han har ändå gjort en del dumheter som kroppen får lida för, om man säger så.

Sedan hörde han läkaren tillrättavisa sköterskan. Hennes svar:
”Oj... skall man använda hela tuben som följer med?”


:gnissla :eek: :skrämd :skrämd :skrämd
Lånar tråden lite... Vad är kateter? :va
 

Josefin_J

Josefin
Gick med
9 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
CBR 1000RR Repsol -07:a & CBR600F4i-05:a Stuntkittad!
Har precis köpt nytt ställ. Arlen Ness nya dam-racingställ.
Dock ej använt det ännu. Men har hört mycket bra kritik om det. Och SNYGGT är det iaf :brinnerup
Angående det där med kassa dragkedjor.
Dragkedjan i midjan gick i sönder på mitt tvådelade Dainese, bara några veckor senare hände det likadant med min dåvarande pojkväns Dainese-ställ.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Josefin_J skrev:
Har precis köpt nytt ställ. Arlen Ness nya dam-racingställ.
Dock ej använt det ännu. Men har hört mycket bra kritik om det. Och SNYGGT är det iaf :brinnerup
Angående det där med kassa dragkedjor.
Dragkedjan i midjan gick i sönder på mitt tvådelade Dainese, bara några veckor senare hände det likadant med min dåvarande pojkväns Dainese-ställ.


tävlar du ?
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
KalleNorton skrev:
Lånar tråden lite... Vad är kateter? :va

Skulle kunna vara en sån man sticker in i en ven när man ska tömma blod. Det e inte så farligt iof, men nålen är bra mycket tjockare än en vanlig spruta.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
wonderwizard skrev:
nu hade jag ju inte HELförsäkring, så jag får ta den personliga utrustningen på hemförsäkringen. men dom vill att jag hämtar ut nytt på en rekvision och betalar självrisken till handlaren. kan dom TVINGA mig att göra så ? jag kommer roligtvis inte att ha råd att laga hojen om jag inte får ut pengar för min utrustning.. e ju dock 12.000:- för allt.

jag menar, jag kanske vill köpa beg. någon som varit i samma sits ?

skickar lite bilder på utrustningen efter smällen. hjälmen har nästan inte en repa.

När jag fick mina vinterfälgar o däck stulna så funkade det exakt likadant. Det är väl för att man inte ska suktas att göra bedrägeri?
 

Najde

I smoke (two stroke)
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha RD350
wonderwizard skrev:
ett litet rör dom för upp i urinröret i pitten för att dränera urinblåsan.

AJ !!!!!!!

Nej?

Så där gör man nog inte ändå va... står iofs så på susning.nu och wikipedia.org men jag hade för mig att man sticker rakt in i urinblåsan. Om någon undrar så kan jag fråg min mamma, hon vet.
Iaf så finns det det många olika katetrar. Om någon säger kateter så är det spontana man tänker på knappas det du skrev wonderwizzy, iaf inte för mig. Mer sånna man sätter i blodkärlen i jumskarna om man ska in och sätta stent i någonstanns i kroppen eller utföra en balongvidgning. Eller om man vill tappa ur vätska från något ställe i kroppen där det inte ska vara vätska.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top