ni som klagat på Arlen Ness ställ

morlock skrev:
Låter ju inget vidare. Men huvudsaken är att det gjorde jobbet och att du klarade dig utan skador eller med lindriga skador; Sen att skinnstället är trasor gör väl kanske mindre.

Sant.. Men det var ingen "farlig vurpa".
Gjorde en mycket värre i mitt Frank Thomas ställ..
Och det syntes det knappt att jag vatit i backen med...

Akito-stället hade inte skyddat mig om jag fortsatt glida på asfalten...
Gled ut på en täckt....

Mitt Arlen Ness motardställ pajjade i dragkedjan i förrgår. Köpte det på Mc-varuhuset, var ett av dom första dom fick in av den modellen (ca 2 år sen) Nån som vet om man kan åberopa fabriksfel och få det åtgärdat på allmänna reklamationsrätten? I och med att det verkar ha varit ett ganska vanligt fel på tidiga modeller av Arlen Ness så kanske det kan gå?

wonderwizard skrev:
Det finns många som klagat på Arlen ness ställen, ang. dålig kvalite med sömmar som går upp & dragkedjor som går sönder.
Läs denna tråden.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=52566&highlight=arlen+ness

MEN. jag klotade för ca:2 veckor sedan med min R6:a och jag hade ett nytt Arlen Ness velocity på mig. min åsikt är att stället & ryggskydd, samt hjälmen troligtvis räddade livet ev. räddade mig från ett liv i rullstol.

hastigheten var någonstans runt 90-100 km/h ner i diket, tvärstopp. jag och hojen gjorde varsin volt. jag hamnade ca 25 meter in i en skog. stället skrapade av barken på mindre buskar och småträn. inte EN ENDA SÖM gick upp.. visst skinnet är skrapat, men det höll utmärkt.

nu hade jag ju inte HELförsäkring, så jag får ta den personliga utrustningen på hemförsäkringen. men dom vill att jag hämtar ut nytt på en rekvision och betalar självrisken till handlaren. kan dom TVINGA mig att göra så ? jag kommer roligtvis inte att ha råd att laga hojen om jag inte får ut pengar för min utrustning.. e ju dock 12.000:- för allt.

jag menar, jag kanske vill köpa beg. någon som varit i samma sits ?

skickar lite bilder på utrustningen efter smällen. hjälmen har nästan inte en repa.
Det där hände mig förra året, du har väl en trafikförsäkring?? det är den som ska gå in å täcka upp för det du har på dig i en singel olycka.. Anmäl skadan hos bolaget så hjälper dom dig.. Jag fick skicka in mina grejer o kvitton så fick jag tillbaka pengar för stället, hjälmen, läkarbesök, sveda å värk.. Så mitt råd är å anmäla skadan till bolaget...

street_R1_guran skrev:
Det där hände mig förra året, du har väl en trafikförsäkring?? det är den som ska gå in å täcka upp för det du har på dig i en singel olycka.. Anmäl skadan hos bolaget så hjälper dom dig.. Jag fick skicka in mina grejer o kvitton så fick jag tillbaka pengar för stället, hjälmen, läkarbesök, sveda å värk.. Så mitt råd är å anmäla skadan till bolaget...

Nja det är inte riktigt så enkelt... Alla bolagen ersätter inte kläder rakt av. När jag vurpade så hade jag endast fått ersättning för kläderna om jag hade fått personskador. Detta var med SUSAB och vi hade en ganska långdragen diksussion om det att kläderna klarade mig från lite värre skador men de ville inte tolka det så.

/Urban

sir Urban skrev:
Nja det är inte riktigt så enkelt... Alla bolagen ersätter inte kläder rakt av. När jag vurpade så hade jag endast fått ersättning för kläderna om jag hade fått personskador. Detta var med SUSAB och vi hade en ganska långdragen diksussion om det att kläderna klarade mig från lite värre skador men de ville inte tolka det så.

/Urban
Jaha.. villket skit.. byt bolag....

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back