Jag ska inte säga säkert, men vi fick ett tiotal däck från Bridgestone för några dagar sen, på dem stod det R06. Angående dimension får du fråga Martin, men jag tror det är 190 som gällt iaf på 1000cc.
Vi har bara åkt på medium i år, förutom några testrepor på soft. Anledningen till det är att medium funkat bäst för oss.
Vi har även åkt på de nya däcken (vet inte om det är dom som kommer nästa år, eller om det blev ett skifte även under denna säsong) och dom e bättre än de äldre, men klurigare att få på fälgen.
Personligen så tycker jag Bridgestone har funkat bra. Jag har kört mycke på det som redan vart inkört och har inte alls tyckt det varit dåligt fäste då. Ett nytt bakdäck räckte två heldagar på Midlanda samt någar vändor på motardbanan för mig, och då står cykeln en hel del på sidan, både in å ur kurvan. (edit* då var inte däcket vänt heller)
(Om någon undrar så åker jag i Team Mortec med Martin Oreskovic´)
Nu vet jag inte hur mycket pengar vi har att röra oss med nästa säsong, men det var tänkt att vi skulle åka ner till Spanien å träna innan nästa säsong iaf. Kanske vi fått tag på några av den nya modellen då som vi kan testa fram och avlägga rapport om sen