Ni som rakar skallen....

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
"Ursäkta, mitt namn är Ek.. Är det någon som sett mitt ollon?"

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Den bästa rakmaskinen som går att få tag på är en rakmaskin med sladd från teknikmagasiet, märket är moser om jag inte minns fel för ca. 500kr. Håller i all evighet så man vet att den inte sviker en.

Hade min i 7år, den vart kass för jag tappade den i backen så en plastbit som håller i munstycket sprack. Annars svek den aldrig då man rakade huvudet ofta som liten grabb.

Hade en sån, den gav upp efter halva klippningen :hihi:gnissla Har så tjockt hår att jag måste ha 0-5mm eller 2-5 cm allt annat ser ut som en svamp.:brinnerup

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Före och efterbilder på mig :banana:banana

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    43.2 KB · Visningar: 92
  • 2.jpg
    2.jpg
    53.9 KB · Visningar: 62
  • 3.jpg
    3.jpg
    31.3 KB · Visningar: 101

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Jag har så tunt hår så 3mm ger hyvelintrycket :tungan

Körde av det igår senast, jävlar vad skönt det är!

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Gilette the best a man can get... med andra ord, jag använder hyvel.

Annars kan du börja med 3mm och gå nedåt... tycker själv det känns sådär när det blir några mm.

Agree...hyvel is da shit. Varar lite längre och skön känsla med bar hud på skallen.
Jag får panik om det blir för långt numera. Över 3mm så åker hyveln fram igen.

Merovingian

Guest
Tycker man har märkt av en trend på senare år.
Förbannat många män har har kastat in handduken för hår och rakat av det.
Särskilt de yngre vuxna. När jag frågat varför har svaret alltid varit "det är skönt". Den första känslan som slår en då är ju att de lika gärna kan ha mjukisbyxor på stan, eller som någon annan sade, sitta i rullstol.
Man får akta sig för att döma för snabbt förstås.
Personligen reser jag ragg om jag hör en rakapparat, och drömmer påfallande ofta mardrömmar om att vakna rakad i ett för polarna roligt skämt. Fy fan.
Klippte mig 2004-2005 nån gång till kort hår. Dog inombords tills det växte ut igen. Skärrande upplevelse.
25 cm långt vågigt, svart rockhår när det är som bäst. Brudarna älskar det, jag älskar det. Kanske borde döpa det? :D

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Tycker man har märkt av en trend på senare år.
Förbannat många män har har kastat in handduken för hår och rakat av det.
Särskilt de yngre vuxna. När jag frågat varför har svaret alltid varit "det är skönt". Den första känslan som slår en då är ju att de lika gärna kan ha mjukisbyxor på stan, eller som någon annan sade, sitta i rullstol.
Man får akta sig för att döma för snabbt förstås.
Personligen reser jag ragg om jag hör en rakapparat, och drömmer påfallande ofta mardrömmar om att vakna rakad i ett för polarna roligt skämt. Fy fan.
Klippte mig 2004-2005 nån gång till kort hår. Dog inombords tills det växte ut igen. Skärrande upplevelse.
25 cm långt vågigt, svart rockhår när det är som bäst. Brudarna älskar det, jag älskar det. Kanske borde döpa det? :D

Alla är vi olika, jag tog av mitt mest för att testa och för att jag börjar bli lite tunnhårig. Jag ångrar att jag inte gjort det tidigare, kan hålla med till viss del om gemförelsen med mjukbyxor men tycker ändå inte det är samma grej.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
...hur många av er som rakar skallen, brukar ändå gå i peruk, då och då? jag gissar på runt 20%...

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ER6
Passande tråd, idag skulle jag oxå raka mig då jag brukar göra det ett par ggr om året iaf. Tar med maskinen till polaren för jag var tvungen att rusa iväg och när vi höll på så dör maskinen efter typ 2min så jag hann inte få rakat mer än bakre skallen....

Jag fick gå runt och se ut som en jävla idiot resten av midsommarkvällen men det var la bra att vissa kunde få skratta och må bra :näsblod

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
...hur många av er som rakar skallen, brukar ändå gå i peruk, då och då? jag gissar på runt 20%...

Aldrig. Möjligen kepa för att inte bränna bort huden när solen tittar fram. (Tro mig, jag har stundtals bränt mig vansinnigt mkt på skallen och det gör sanslöst ont :näsblod)

Passande tråd, idag skulle jag oxå raka mig då jag brukar göra det ett par ggr om året iaf. Tar med maskinen till polaren för jag var tvungen att rusa iväg och när vi höll på så dör maskinen efter typ 2min så jag hann inte få rakat mer än bakre skallen....

Jag fick gå runt och se ut som en jävla idiot resten av midsommarkvällen men det var la bra att vissa kunde få skratta och må bra :näsblod

:rofl

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende